استقلالی ها زیاد حرف می زنند و اشتباه می کنند/ هدف داور دربی شکست پرسپولیس نبود.


ساعت: 17:14
تاریخ انتشار: 1401/01/19
کد خبر: 1820437

لک را کنار می گذاریم تا به تنهایی بیشتر به رفتار خودش فکر کند

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: هر بازی جام حذفی مانند فینال است و برای قهرمانی در این فینال باید پیروز شویم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یحیی گل محمدی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در نشست خبری پیش از دیدار مقابل آلومینیوم در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال باشگاه های کشور، گفت: تیم فوتبال آلومینیوم تغییرات مثبتی داشت و تیم بهتری شد. در جام حذفی نباید اشتباه کنیم و باید فرصت طلب باشیم، از فرصت ها استفاده کنیم و روی اهدافمان تمرکز کنیم. یک اشتباه می تواند یک تیم را از جام حذفی حذف کند.

وی افزود: بازیکنان ما آماده هستند و امروز نمی دانم چگونه با هوای آلوده بازیکنان را تربیت کنم، زیرا سلامت بازیکنان بسیار مهم است و سلامت هواداران نیز مهم است.

گل محمدی گفت: هر بازی در جام حذفی مانند فینال است و برای کسب جام باید در این فینال پیروز شویم. اگر در صدر لیگ برتر بودیم، جام حذفی برای ما مهم بود، زیرا کسب هر دو جام برای ما مهم است. ما سه بازی متوالی داریم و در صورت پیروزی می توانیم یک جام به هواداران بدهیم.

یحیی گل محمدی با اشاره به احتمال تعویق بازی به دلیل آلودگی هوای تهران خاطرنشان کرد: نمی دانم راه حل چیست اما هوا برای بازی مناسب نیست. ما هر تصمیمی که گرفته شود را دنبال می کنیم.

سرمربی پرسپولیس درباره وضعیت حامد لک گفت: عذرخواهی نیست اما شرایط لک خوب نبود. دلیل اینکه او به تنهایی تمرین می کند این است که بیشتر به رفتار خود فکر کند. این فرصتی است که او بیشتر فکر کند. حضور او در روزهای آینده کمک بیشتری به ما خواهد کرد.

گل محمدی در خصوص صحبت های فرهاد مجیدی گفت: دیروز جلساتی با بازیکنان داشتیم و تصمیم گرفتیم از حواشی و مشکلاتی که باعث از دست دادن تمرکز تیم می شود دوری کنیم. من می توانم در این مورد زیاد صحبت کنم. اصل حرفه این است که مربی در مورد مربی دیگری صحبت نمی کند. کار ما طاقت فرسا و آزاردهنده است. ما نگرانی های زیادی داریم و باید روی آنها تمرکز کنیم. صحبت کردن در مورد مربی دور از حرفه ای است. حکم من نسبت به کاری که انجام دادم خیلی زیاد است و از باشگاه خواستم اعتراض کنند و باشگاه هم شعبه حقوقی و رسانه ای دارد و آقای درویش هم به این مسائل رسیدگی می کند. تمرکز من روی مسائل فنی است. این را هم بگویم که نقل بندهای باشگاه استقلال اشتباه است و اطلاعات آنها ناقص است. زیاد حرف می زنند و اشتباهات زیادی می کنند.

سرمربی سرخ ها در خصوص وضعیت تیمش قبل از بازی فردا افزود: وحید امیری را نداریم و سیامک نعمتی تازه اضافه شده است. نتیجه بازی به تمرکز ما بستگی دارد. متاسفانه مشکلات داوری زیاد شده و نگرانی هایی در این بحث وجود دارد و باید این مسائل حل شود. هیئت منصفه با انتخاب خوب می تواند مشکلات را کاهش دهد. درصد زیادی از حواشی به دلیل مشکلات داوری بود. این نگرانی وجود دارد. شما هفته گذشته 27 دقیقه خوابیدید و داور با بازیکنان صحبت کرد. داور باید از تیمی که می خواهد فوتبال بازی کند حمایت کند نه برعکس. یک سوم کل بازی خواب بود. بینندگان در این بازی چه چیزی را دوست دارند؟ این فقط یک جنگ اعصاب است. اتفاقات دربی هم به خاطر صحنه های داوری بود. من دیروز به کمیسیون انضباطی هم گفتم مراحل داوری را رها کنید و چند داور صادق ببینند، اگر نگویند داوری در دربی یک طرفه بوده فوتبال را کنار می گذارم.

گل محمدی ادامه داد: داور دربی از همان دقیقه اول قضاوت یک طرفه را آغاز کرد. آقایان بگذارید قهرمان در زمین مشخص شود و همه چیز در فوتبال مشخص شود. این آرزوی همه فوتبالیست هاست. ما نباید با فکر وارد زمین شویم. داور اصلا تمرکز نمی کند. او باید بازی ما مقابل نفت مسجد سلیمان را قضاوت می کرد اما چون اگر قضاوت می کرد نمی توانست دربی را قضاوت کند، مطلبی منتشر کرد و آقای افشاریان او را از بازی ما حذف کرد. بعد شما این داور را برای دربی انتخاب می کنید؟ وقتی این داور برای دربی انتخاب شد این فشار و قدرت از کجا آمد؟ آقای حسروی در تلویزیون از انتخاب خود دفاع می کند. آقای خسروی صحنه ها را با هم ببینیم اگر حرفه من را تایید نمی کنید دوست دارند هر تصمیمی برای من بگیرند.

وی ادامه داد: انتخاب قضات باعث ایجاد نگرانی و ذهنیتی می شود که باید به این موضوع رسیدگی شود. از نظر فنی یک تیم باید 5 یا 4 گل یا 3 گل بزند. خود آدم دوست دارد بگوید خدا به پدر و مادرش رحم می کند که تیم خوبی ساخته اند. ما خودمان از این تیم ها یاد می گیریم. تمام دغدغه ما این است که داور ما کیست و چرا انتخاب شد. آقای سیدعلی برای دربی انتخاب شد و بعد هم نتوانستیم اعتراض کنیم که او حذف شود. نمی توانستیم اما می دانستیم ذهنیت او برای دربی این است که پرسپولیس را نبرد. این ذهنیت به این دلیل وجود داشت که کسانی که قدرت و نیروهای فراقانونی داشتند و او را به عنوان قاضی انتخاب کردند، به جای خود قضاوت کردند و نگذاشتند ما پیروز شویم.

یحیی گل محمدی درباره تغییرات تیمش در دربی نیز گفت: برخی می گویند چرا تغییر نکردی. لحظه ای که بازیکنان بالای خود را آوردند، شیفت های ما آماده بود، اما داور اجازه نداد بازیکن ما وارد زمین شود. 10 گل زدیم چون داور اجازه نداد بازیکن ما وارد زمین شود. برانکارد روی خط طولی زمین بود که دست آقا سیدعلی دستور شروع بازی را داد. در بازی کره و ایران داور ۲ دقیقه و نیم منتظر تعویض بود چرا که یکی از وظایف داور این است که بازی را عادلانه انجام دهد ۱۱:۱۱. یعنی اگر 4 ثانیه نگوییم 30 ثانیه فقط 3-4 ثانیه بعد سوت بزنیم تعویض می شویم. این دغدغه ماست. بازی برد و باخت است و اگر تیم حریف سخت بازی کند و مقابل ما پیروز شود، خوشحال می شویم و از تیم مقابل یاد می گیریم. این ذهنیت در همه تیم ها وجود دارد و ما تنها نیستیم. همه نگران این هستند که داور چه کسی باشد. چرا وقتی آقای فغانی قضاوت می کند تنش کمتر است؟ چون او بازی را به خوبی مدیریت می کند. من نمی گویم همه قضات در مشکل هستند. قضات ما بخش بسیار ضعیف جامعه هستند. آنها از نظر حقوق، امکانات و بحث کمک داوران ویدئویی مشکل دارند و حتی وسایل ارتباط رادیویی را ندارند. داوران لیگ ما خیلی زحمت می کشند. فدراسیون هم مقصر است. دیروز هم به کمیسیون انضباطی گفتم فدراسیون باید تحت فشار باشد VAR برای کمک به پایان دادن به این بحث ها. باشگاه ها باید برای آن هزینه کنند. شاید نبود این چیزها برای برخی تیم ها خوب باشد. نمی دانم چه خبر است و چرا VAR نیامدن. امیدوارم نتیجه همه مسابقات فوتبال یکسان باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید