استقلال سیاسی باید با استقلال اقتصادی، نظامی و فرهنگی حمایت شود


ساعت: 16:12
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۵
کد خبر: 1805914

منوچهر متکی با بیان اینکه استقلال سیاسی باید پشتوانه استقلال اقتصادی، نظامی و فرهنگی باشد، با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور به گیلان، گفت: طراحی صحیح، نقشه راه و عمل گرایی بهترین الگو برای اداره جامعه است و آیت الله راسی یک قدم است. . اولی را خیلی خوب پذیرفت و به جای اینکه بنشیند و دستور بدهد، انقلاب شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ منوچهر متکی وزیر سابق امور خارجه کشورمان در سخنانی پیش از خطبه های نماز جمعه راش گفت: تولید زنگ اقتصاد است و وقتی صدای خوبی شنیده نمی شود باید برای بهبود وضعیت کشور عملیاتی انجام شود. تولید و رشد اقتصادی.

وی گفت: ما در عرصه نظامی و علمی موفق شدیم زیرا معتقد بودیم که می توانیم و کشور ما امروز از نظر نظامی کشوری قدرتمند است و در بسیاری از زمینه های علمی با کشورهای اول دنیا برابری می کند.

وزیر امور خارجه سابق ایران گفت: درست است که ما استقلال سیاسی داریم، اما این استقلال سیاسی باید پشتوانه استقلال اقتصادی، نظامی و فرهنگی باشد و وظیفه مسئولان است که زمینه دستیابی به این استقلال را فراهم کنند.

منوچهر متکی با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور به گیلان افزود: طراحی صحیح، نقشه راه و عمل گرایی بهترین الگو برای اداره جامعه است و آیت الله راسی گام های اولیه را خیلی خوب برداشت و به جای اینکه بنشیند و دستور بدهد، انقلاب عملی شد. بر.


ما نباید در مذاکرات عجله کنیم یا عجله کنیم

وزیر امور خارجه اسبق ایران درباره مذاکرات برجام گفت: در مذاکرات نباید سلیقه و عجله داشت و به گفته مقام معظم رهبری نباید همه مسائل کشور را به برجام مرتبط کنیم.

منوچهر متکی گفت: مذاکرات در این دوره روندی منطقی و خوبی دارد و غربی ها و آمریکایی ها بر اساس روش مذاکره تیم مذاکره کننده عمل می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید