استقلال کنونی را نمی توان با روزهای اول مقایسه کرد

محمد مومنی در خصوص وضعیت تیم استقلال قبل از بازی مقابل فولاد گفت: استقلال در ابتدای فصل شروع خوبی نداشت اما از نظر بازی تغییرات بسیار و متنوعی انجام داد. این تیم فعلی با روزهای اول قابل مقایسه نیست و ساپینتو و همکارانش سخت کار کرده اند. آنها توانسته اند بر برخی از مشکلات فائق آیند و حداقل مشکلات جسمی را به خوبی حل کرده اند.

وی افزود: با این حال تیم برای انجام وظایف تاکتیکی هنوز برای رسیدن به تفاهم فکری به زمان نیاز دارد و این موضوع هنوز برای مربی مطرح نشده است. بازیکنان در آینده برای تحقق ایده های تهاجمی خود. بازیکنان استقلال این روزها آمار دوندگی بسیار خوبی دارند. اما گاهی به دلیل خطاهای انسانی نمی توانند به تاکتیک های مورد نظر دست یابند. استقلال روزهای خوبی را پیش رو خواهد داشت زیرا تغییر وضعیت این تیم با توجه به سبکی که شاگردان مجیدی بازی می کنند و روشی که ساپینتو در پیش گرفته است با یکدیگر تناقض دارند.

یکی از اعضای هیات مدیره استقلال تصریح کرد: به همین دلیل بازیکنان باید ذهنیت خود را تغییر دهند و این بسیار مهم است. ما یک چالش ذهنی داریم زیرا بازیکنان همان بازیکنانی هستند که سال گذشته پیروز شدند. سال گذشته شاید 70 درصد در دفاع بودیم، اما امسال 80 درصد در حمله هستیم و این تغییر ذهنی زمان می برد. مثلا مهدی مهدی پور بازیکن بسیار توانمندی است که توانایی های منحصر به فردی دارد. حالا در این شرایط جدید باید ساپینتو را برای کارهای تهاجمی راضی کند. این موضوع زمان می برد. با گذشت زمان، تیم ممکن است ایده خودش را داشته باشد، یعنی تکرار قهرمانی.

مومنی افزود: از طرفی جواد نکونام آشنایی کامل دارد و با مربیان زیادی در تیم های مختلف بازی کرده است. در واقع، تز فکری او از مکان‌های مختلفی سرچشمه می‌گیرد که او درکی تاکتیکی از آنها پیدا کرده است. در واقع او روشی را به فوتبال ما معرفی می کند که شاید برای بهره برداری از موقعیت ها و گرفتن نتایج قابل قبول به اعتبار مربیگری خودش جدید باشد.

وی درباره دلیل رد حضور جواد نکونام در استقلال گفت: اولین بحث ما در هیات مدیره این بود که می خواهیم بعد از فرهاد مجیدی یک مربی ایرانی سکان هدایت این تیم را به دست بگیرد. با استخدام نکونام موافقت شد و مدیر باشگاه با او صحبت کرد. هر دو طرف نظرات خود را بیان کردند. توافق اولیه وجود داشت اما مذاکرات به نتیجه نهایی نرسید. نکونام صلاح به این نتیجه رسید که در این زمان و شرایط خوب نیست سرمربی استقلال شود. نظرات او برای ما قابل احترام است. با وجود تلاش ها نتوانستیم در این زمینه به موفقیت برسیم.

یکی از اعضای هیات مدیره استقلال تصریح کرد: به گفته نکونام شاید خیل عظیمی از هواداران در این ماجرا دخیل بوده و اجازه سرمربیگری او را نداده اند. به هر حال اگر می آمد و ایده های ایرانی تیم را می گرفت شاید روند رشد تیم مثل الان بود چون نکونام شناخت خوبی از لیگ داشت و بازیکنان را بهتر می شناخت. ما می توانیم در این زمینه موفق باشیم. برخی هواداران دوست نداشتند نکونام سرمربی شود و می خواستند مربی خارجی به استقلال بیاید.

دیدگاهتان را بنویسید