اشتغال پایدار عاملی برای جلوگیری از آسیب اقتصادی به خانواده زندانیان است


زمان: 09:32 ساعت
تاریخ انتشار: 14/05/01
کد خبر: 1841643

مدیرعامل انجمن حمایت از خانواده زندانیان استان سمنان گفت:

علی عرب گفت: در دو ماهه نخست امسال 800 میلیون تن برای آزادی زندانیان جمع آوری و برای آزادی 25 زندانی جرایم غیرعمد هزینه شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی عرب، مدیر عامل انجمن حمایت از خانواده های زندانیان استان سمنان در گفت و گو با مرآت ضمن تشریح وظایف انجمن حمایت از خانواده های زندانیان، در دو بخش از آنها حمایت می کند. از خانواده های زندانیان و همچنین زندانیان نیازمند به کمک حمایت مادی و حرفه ای می کند.

مدیرعامل انجمن حمایت از خانواده زندانیان استان سمنان افزود: حمایت های انجام شده از خانواده زندانیان شامل مستمری ماهانه، اهدای سبد کالا به صورت ماهانه، خدمات آموزشی، فرهنگی و مشاوره ای، هزینه های درمانی و اشتغال در منزل است. از ابتدای فروردین حدود 50 میلیون تن برای مستمری و سبد خانوارهای تحت تکفل هزینه شده است.

وی با اشاره به نیاز به درآمد و کار برای خانواده در زمانی که سرپرست خانواده در زندان است، گفت: زمانی که سرپرست خانواده به زندان می رفت; منبع درآمد خانواده از بین می رود و خانواده به تدریج دچار مشکلات اقتصادی می شود، بنابراین تمرکز ما بر ایجاد شغل برای خانواده های زندانیان است.

عرب با تاکید بر اهمیت حضور مستمر مادر در خانه در آموزش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و تربیتی فرزندان به ویژه در شرایطی که پدر در زندان است، گفت: خانواده های زندانیان با رویکرد اشتغال خانگی.

مدیر عامل انجمن حمایت از خانواده زندانیان سمنان افزود: پس از شناسایی استعدادهای فردی خانواده زندانی و تهیه ابزار لازم برای شروع، فرد را برای شغل مورد نظر به افراد مجرب و حرفه ای تر اعزام کنید. و ستاد را در این حوزه معرفی می کنیم تا در قالب تربیت معلم و دانش آموز در این حوزه کاری توانمند شود.

وی با تاکید بر لزوم عرضه محصولات به خانواده های زندانیان در زمینه تولید داخلی، اذعان داشت: این انجمن با کمک خیرین تمامی محصولات خانواده زندانیان را خریداری و در نمایشگاهی که به همین منظور برپا شده است؛ این مجموعه با همکاری خیرین، تمامی تولیدات خانواده های زندانیان را خریداری کرد. برای فروش عمومی به نمایش گذاشته شده است و محصولاتی که زندانیان در زندان تولید می کنند توسط خود آنها خریداری و در این نمایشگاه به فروش می رسد.

عرب با اشاره به اجرای طرحی مشترک با همکاری معاونت امور زنان استان سمنان در زمینه ایجاد اشتغال پایدار برای خانواده ها و زندانیان پس از گذراندن دوران محکومیت، گفت: اکنون آموزش بین حوزه خانواده و زندانی را شناسایی و هماهنگ می کنیم. کار تا زندانی پس از آزادی به کمک خانواده بیاید و تجارت خانوادگی رونق بگیرد.

مدیر عامل انجمن حمایت از خانواده زندانیان سمنان از حمایت چشمگیر مردم و خیرین برای آزادی زندانیان خبر داد. این تا سال گذشته است که مجموع کمک های مالی ما در همه حوزه های انجمن در مجموع 2 میلیارد تن بوده است.

وی افزود: انجمن حمایت از خانواده زندانیان علاوه بر کمک‌های مستمری که از خیرین دریافت می‌کند، در سال‌های اخیر از اعتبارات و کمک‌های مالی انجمن برای خرید اعتبارات پایدار برای انجمن، خرید تعدادی ملک و اجاره و اجاره استفاده کرده است. از اجاره این ملک برای تامین مستمری ماهیانه و سبد کالا برای خانواده های تحت تکفل استفاده کنید.

عرب با اشاره به روز ملی حمایت از خانواده زندانیان افزود: همه ساله در این روز مراسمی را با حضور مسئولین، خیرین و خانواده زندانیان برگزار می کنیم و از خانواده هایی که در این زمینه توانمند شده اند قدردانی می کنیم. حمایت انجمن». ضمناً طی مراسمی گزارش سالانه فعالیت انجمن توسط خیرین و مسئولین انجمن به اعضای حقیقی و حقوقی مجمع عمومی ارائه خواهد شد.

مدیر عامل انجمن حمایت از خانواده زندانیان سمنان با اشاره به سابقه بیش از 30 ساله انجمن حمایت از خانواده زندانیان گفت: برای حمایت از خانواده زندانیان و حمایت از فعالیت های خانواده زندانیان اقدام خواهند کرد. پرداخت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید