اظهارات حاکمان رژیم صهیونیستی ژست قدرت در رأس ضعف و ذلت است.

ساعت: 14:57
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۶
کد خبر: 1792801

امام جمعه قم گفت: اظهارات حاکمان رژیم صهیونیستی ژست قدرت در رأس ضعف و ذلت ناشی از عادی سازی روابط توسط قدرت های کوچک است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه های امروز نماز جمعه قم که در مصلی مقدس قم برگزار شد، با اشاره به آغاز ایام فاطمیه گفت: این مقام متعالی قانون لیله قدر را به وجود آورد.
وی در ادامه به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: در این بیانیه هفت بند به عنوان راهبردهای اصلی ملت شناسایی شد که اولین آن پژوهش است.
اعرافی گفت: دانشگاه و جامعه باید بدانند که پژوهش باید در بطن صنعت، علم، تلاش، فرهنگ و جنبش های اجتماعی باشد.
وی به حجم بودجه پژوهشی اشاره کرد و گفت: بندهای مهمی در سیاست های رهبر معظم انقلاب علم و فناوری وجود دارد از جمله اینکه درصد بودجه پژوهشی باید به 4.5 درصد تولید ناخالص ملی برسد.
امام جمعه کوم با استقبال از هفته وحدت حوزه و دانشگاه گفت: رهبر معظم انقلاب بر وحدت این دو نهاد علمی تاکید کردند و فرمودند: هرگاه این دو نهاد در کنار هم حرکت کنند و دستاوردهای بزرگی برای ملت حاصل شود. ملت ضرر می کند و انقلاب اسلامی حاصل همین ارتباط و تعامل بود.
وی ضمن محکومیت ابراز مخالفت مجدد از سوی برخی تاکید کرد: ما این سخنان را محکوم می کنیم و همچنین از علمای اهل سنت که این سخنان را محکوم کردند تشکر می کنیم.
وی در خصوص مشکلات فرهنگی کوم اعرافی گفت: درمان آسیب های اجتماعی یک راه اساسی دارد که به مردم و نهادها باید قاطعانه عمل کنند اما راه حل این است که مساجد و مدارس و گروه های جهادی و بسیج مدارس و دانشگاه ها. و میدان فعال ترند. «پایگاه باش.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود به وضعیت منطقه نگاه کرد و گفت: رنج مردم افغانستان از شیعه و سنی است. ما امیدواریم که دولت افغانستان به سمت یک دولت فراگیر حرکت کند.»
امام جمعه کوم خاطرنشان کرد: در یمن همچنان شاهد استکباری هستیم که مشکلات بزرگی را به وجود آورده و میلیون ها نفر را گرسنه و غمگین کرده است. چرا دنیا بیدار نمی شود؟
وی به اظهارات اخیر رژیم صهیونیستی اشاره کرد و افزود:
این اظهارات ژست قدرت بر ضعف و تحقیر ناشی از عادی سازی روابط توسط قدرت های کوچک است.
اسراییل و حامیانش باید بدانند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امت اسلامی و محور مقاومت و ایران مقتدر در کنار آنها هستند و اگر اقدامی انجام دهند مساوی است با جنگ بزرگ و سرکوب متجاوزان. اعرافی گفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید