اظهارات حسن روشن درباره تیم ملی انگلیس

اظهارات حسن روشن درباره تیم ملی انگلیس

حسن روشن مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی 1978 آرژانتین از قرعه کشی جام جهانی و رده بندی تیم ملی فوتبال کشورمان در گروه B این رقابت ها و همچنین شرایط تمرین ملی پوشان می گوید. تیم تیمی برای بهترین حضور در جام جهانی.

نظرت در مورد قرعه کشی جام جهانی تیم ملی فوتبال کشورمان چیست؟

به نظر من این قرعه کشی عالی است. البته مشکل اصلی ما دیگر تیم ها نیست بلکه خودمان هستیم. چون هنوز حساب درستی برای فدراسیون نداریم که تیم را به خوبی آماده کند.

انگلیس و آمریکا چطور؟

اگر بتوانیم با استراتژی خوب مقابل آمریکا بازی کنیم، حتی می توانیم این تیم را شکست دهیم. من شخصا عاشق لیگ برتر انگلیس هستم و همیشه فوتبال آنها را تماشا می کنم، اما می دانم که تیم ملی آنها با تیم های باشگاهی آنها تفاوت زیادی دارد. در واقع هر چقدر هم که تیم های باشگاه های انگلیسی خوب باشند، تیم ملی آنها هرگز حریف قدرتمندی برای رقبای خود نبوده است.

کدام یک از سه تیم ولز، اسکاتلند و اوکراین خوب است؟

فکر می کنم ولز بهتر از دو تیم دیگر است. چون اسکاتلند هم فوتبال خوبی دارد و اوکراینی ها قلدر فوتبال بازی می کنند. بنابراین اگر ولز بیاید شرایط بهتری را در گروه تجربه خواهیم کرد.

در این شرایط به نظر شما می توان به خروج از این گروه امیدوار بود؟

مشکل اصلی ما کمبود بازیکن در اردوهاست. در این مدت تنها سه روز مانده به مسابقات بیشتر ملی پوشان را داشتیم.

اما آیا در تابستان که مسابقات قهرمانی به پایان می رسد، زمان خوبی برای آن است؟

سپس شرایط خاص خود را دارد. اگر یادتان باشد تیم ملی کشورمان قبل از جام جهانی 2006 آلمان اردوی بسیار خوبی در سوئیس داشت. چهار پنج بازی فوق العاده در آنجا انجام دادیم اما به محض اینکه تیم می خواست به آلمان برود، قرارداد تعدادی از بازیکنان با باشگاه هایشان تغییر کرد و در اردوی آخر هفت نفر نبودیم. این کار را برای ما سخت می کند. چون بازیکنان تیم ملی از پرتغال، یکی از هلند، یکی از آلمان و یکی از انگلیس آمده اند. بنابراین جمع آوری این تیم آسان نیست.

به نظر شما گروه ایران در جام جهانی آسان است یا سخت و این قرعه مورد علاقه شماست یا خیر؟

من همیشه دوست داشتم در تیم های قدرتمند بازی کنم. چون در این شرایط تیم ایران بهتر بازی می کند. انگیزه بازیکنان ایرانی مقابل تیم های بزرگ و سخت در حال افزایش است. در این دوره از رقابت، صعود یا عدم صعود برای ایران تفاوت چندانی ندارد. چون حتی اگر صعود کنیم شانسی برای صعود در دور بعد نداریم. بنابراین ای کاش می توانستیم با تیم های خوب و قوی متحد شویم تا حداقل تجربه بازی با تیم های بزرگ دنیا را کسب کنیم. البته انگلیس هم تیم بزرگی است.

برای این 8 ماه باید در کادر فنی تیم ملی تغییری ایجاد شود یا خیر؟

نه، ما باید با اسکوچیچ 100 درصد به جام جهانی برویم. این بچه ها با این مربی کنار آمده اند و هر دو در این موفقیت سهیم هستند. آنها هر دو مدیون یکدیگر هستند و می خواهند تلاش های خود در جام جهانی بازگردد. از طرفی کریم باقری و وحید هاشمیان به همراه اسکوچیچ توانستند آرامش را در تیم برقرار کنند. در این مدت کوچکترین سر و صدایی از تیم ملی نشنیدیم که نشان می دهد همین تیم می تواند شرایط خوبی را برای تیم ملی ایجاد کند.

چه توصیه ای به فدراسیون فوتبال دارید؟ در این مدت چقدر باید برای بازی های تدارکاتی خوب هزینه کنید؟

آنها نمی توانند یک بازی تدارکاتی خوب ارائه دهند! فدراسیون ما رئیس ندارد و در حال حاضر همه چیز در هواست. واقعا برای بنده عزیزی که در مراسم نبودند متاسف شدم. البته خسروان را خیر مملکت خود می دانند. من تعصب خاصی به افراد ندارم، اما سازمان فعلی فدراسیون ما آنقدر قوی نیست که تیم های بزرگ را برای بازی با ایران دعوت کند.

حضور علی دی در این مراسم چقدر برای ایران مهم بود؟

شخصا به عنوان یک ایرانی به حضور علی دایی در این مراسم و روی صحنه قرعه کشی افتخار کردم. من او را به عنوان یک ایرانی دوست داشتم. تا کی باید رونالدو و مسی را در طبقه بالا ببینیم؟ باید به علی دایی و امثال علی دایی احترام گذاشت. ضرری ندارد که در چنین مجلسی آبروی ایران را برافراشته و پرچمش را بالا ببرند. امیدوارم از علی دایی حمایت شود تا چنین فردی بتواند به سطوح بالایی از فوتبال آسیا و جهان دست پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید