اعتراض به افزایش سن و سن بازنشستگی در تامین اجتماعی

اعتراض به افزایش سن و سن بازنشستگی در تامین اجتماعی

محمدحسین خزایی از فعالان جامعه کارگری خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار ایلنا از آغاز کمپینی در این استان خطاب به رئیس جمهور، نمایندگان مجلس و شورای نگهبان در اعتراض به افزایش قیمت ها خبر داد. سن و سابقه بازنشستگی در صندوق تامین اجتماعی.

وی گفت: کارگران با امضای این کمپین آنلاین می خواهند افزایش سن و سن بازنشستگی را معکوس کنند. جامعه کارگری کشور در شرایط بسیار سخت و طاقت فرسا با مشکلات زیادی از جمله نبود امنیت شغلی و رعایت نکردن پروتکل های ایمنی و بهداشت شغلی برای تامین حداقل معیشت مشغول است.

این فعال کارگری ادامه داد: در این شرایط متاسفانه تصویب افزایش سن و بازنشستگی که بدون در نظر گرفتن دلایل منطقی و قانونی و توصیه های مکرر فعالان و نمایندگان جامعه کارگری و بدون رعایت حداکثری صورت می گیرد. حقوق کارگران و اصلاح عادلانه حقوق بیمه ای بر اساس برنامه هفتم توسعه کشور در صورت تصویب هیئت امنای محترم ضربه جبران ناپذیری به جامعه کارگری کشور وارد خواهد کرد.

خزاعی تصریح کرد: باید مطمئن باشند که با تصویب این قانون در واقع ضربه سنگینی به خود صندوق وارد کرده اند، زیرا عضویت در صندوق تامین اجتماعی دیگر برای کارگران جذابیتی نخواهد داشت و قطعا درصد قابل توجهی از کارگران انصراف خواهند داد. بیمه» و تاکید کرد: از اعضای محترم شورای نگهبان قانون اساسی جمهوری اسلامی تقاضا داریم با رد این مصوبه شرایط را برای بررسی و اصلاح این موضوع فراهم کنند تا انشاءالله نگرانی های عمیق ایجاد شده در دل کارگران گرانقیمتی که سد راه کار و خدمت هستند شفا می یابد و دلیل افزایش بی انگیزگی نیروی کار فراهم نمی شود.