اعتراف تلفنی به قتل زن مطلقه در کلبه ای مخروبه

بامداد 15 دی ماه 1394، نگهبان یک زمین بزرگ حصارکشی شده در انتهای بلوار امامت مشهد در حال گشت زنی برای نگهبانی از برخی املاک داخل زمین بود. با توجه به اینکه صدای خودروهای عبوری در بزرگراه امام علی (ع) گهگاه سکوت صبحگاهی را بر هم می زد، دیده بان مذکور به سمت کلبه ای فرسوده که در زمین مذکور قرار داشت حرکت کرد. با وجود اینکه سوله فاقد در و پنجره بود، محیط بان که فکر می کرد به دلیل سرمای هوای دیشب معتادان کارتن خواب وارد محل شده اند، آرام آرام وارد سوله شد، اما ناگهان با صحنه حیرت انگیزی روبرو شد.

او جسد بی جان زن جوانی را دید که روی زمین یک کلبه مخروبه افتاده بود و کیف دستی در کنار جسد داشت. محیط بان که با دیدن جسد بسیار نگران شده بود، وحشت زده با ۱۱۰ تماس گرفت و ماجرای جسد زنی را در یک سوله مخروبه گزارش داد. دقایقی بعد خودروهای پلیس با صدای آژیر به کنار بزرگراه می نشینند و شروع به بازرسی صحنه می کنند. با مشاهده جسد که روی فرش قدیمی کف کلبه افتاده بود، بلافاصله با قاضی ویژه قتل عمد در زمان وقوع حادثه تماس گرفتند و بدین ترتیب حدود ساعت 8:30 قاضی کاظم میرزایی وارد فضای محصور شد و اقدامات خود را انجام داد. تحقیقات از طریق د از آنجا آغاز شد که گروهی از کارآگاهان اداره کل پلیس آگاهی خراسان رضوی نیز در محل کشف جسد حضور داشتند.

همزمان با پیدایش روسری مشکی که دو بار به دور گردن زن 22 ساله پیچیده شده بود، فرضیه جنایت قوت گرفت و مشخص شد زن جوان توسط فردی ناشناس کشته شده است. یا افراد، و مرتکب یا عاملان جنایت او را با استفاده از روسری خفه شده با گره محکم به گردن او می‌بندند.

به گزارش روزنامه خراسان: اینگونه روند تحقیقات تغییر کرد و پرونده مرگ زن جوان به صورت جنایی پیگیری شد. همزمان در کیف کنار جسد یک شناسنامه و کارت تبلیغاتی یک بنگاه املاک پیدا شد اما اطلاعات کارت با زن جوان مطابقت نداشت. ساعتی بعد با تحویل جسد به پزشکی قانونی مشخص شد که حدود 10 ساعت از مرگ زن جوان می گذرد و او در اوایل شب 14 آذر کشته شده است. از این رو با دستور قاضی میرزایی، گروهی از کارآگاهان به بنگاه معاملات ملکی که آدرس آن روی کارت تبلیغاتی درج شده بود، مراجعه کردند. مدیر این بنگاه معاملات ملکی که در بلوار رسالت کار می کرد با دیدن عکس جسد زن جوان بلافاصله او را شناخت و گفت: این زن به همراه خانم دیگری که ادعا می کرد خواهرش است روز گذشته به بنگاه املاک مراجعه کردند. (14 آذر) برای خرید خانه اجاره ای وی آدرس محل سکونت زن جوان را نیز در اختیار کارآگاهان قرار داد و گفت: آنها در منطقه همت آباد ساکن هستند. چیزی نگذشت که کارآگاهان شعبه جنایی زنگ خانه شان را زدند و با زن میانسالی مواجه شدند که مدعی بود یکی از دخترانش خانه است، اما درباره دختر دیگرش گفت: خمیازه. که دو فرزند دارد از شوهرش طلاق گرفته است. و او در کنار ما زندگی می کند، اما دیشب (14 آذر) شوهر سابقش به خانه ما آمد و ستاره را با خود به ملاقات فرزندانش برد و ما دیگر از او خبر نداریم. او در طول شب به خانه نیامد و ما بسیار نگران او هستیم.

به گزارش روزنامه خراسان، دیگر شکی نیست که مقتول «ستاره» زن جوان 22 ساله است که به احتمال زیاد توسط شوهر سابقش کشته شده است. در این شرایط کارآگاهان از مادر “ستاره” خواستند تا عکس دخترش را به آنها نشان دهد و دقایقی بعد با تایید کارآگاهان، مادر او نیز از قتل دخترش مطلع شد و با استناد به سیستم قضایی شکایت کیفری کرد. . از سوی دیگر با فاش شدن هویت متهم این قتل که «اسماعیل ف» نام دارد، تحقیقات کارآگاهان برای شناسایی مخفیگاه وی وارد مرحله جدیدی شد و به روستاهای اطراف صالح آباد تربت رفتند. بخشداری جم در جستجوی قاتل. بستگان و بستگان متهم تحت تعقیب در منطقه سکونت داشتند و احتمال ناپدید شدن «اسماعیل ف» در روستاهای مذکور وجود داشت که جست‌وجوها نتیجه‌ای نداشت و با تلاش کارشناسان پزشکی قانونی انجام شد. برای دستگیری وی از روش های پلیسی استفاده کرد. افسر پرونده در عین حال مشخصات کامل و عکس های مظنون قتل فراری را با دستور قضایی به کلیه واحدها و مراکز انتظامی و مرزی اعلام کرد و تحقیقات برای شناسایی محل اختفای وی ادامه یافت.

به گزارش اختصاصی روزنامه خراسان، پس از گذشت 6 سال از این جنایت و در حالی که قاضی «محمود عارفی راد» به عنوان قاضی ویژه قتل عمد به رسیدگی به این پرونده جنایی ادامه می داد، شواهدی مبنی بر حضور متهم در یک . قتل استان سمنان پیدا شد اما مخفیگاه وی هنوز شناسایی نشده و متهم به زندگی مخفیانه ادامه می دهد تا اینکه روز گذشته زن جوانی در شهرستان شاهرود شکایت آدم ربایی کرد. با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، با صدور دستوری از سوی سرهنگ حدادان (رئیس پلیس آگاهی شاهرود)، جمعی از مأموران مجرب به سرپرستی سرهنگ حسنخانی (رئیس شعبه جرایم جنایی پلیس آگاهی شاهرود) وارد عمل شده و یک نفر را دستگیر کردند. جوانی 31 ساله به اتهام آدم ربایی طی عملیاتی با هم دستگیر شدند.

دقایقی بعد با انتقال متهم به اداره پلیس، بازجویی های تخصصی از وی آغاز و در مدارک متهم شناسنامه ای به هویت «اسماعیل-ف» کشف شد. در همین زمان بود که چشم کارآگاه به این نام دوخته شد و بلافاصله شروع به بررسی پرونده های متهم تحت تعقیب کرد.

در بررسی های محرمانه مشخص شد که جوان دستگیر شده متهم به قتل در حال فرار است که تحت تعقیب پلیس آگاهی خراسان رضوی بوده و مشخصات وی در سامانه پلیس ثبت شده است، اما جوان مذکور مدعی شد شناسنامه همراه وی متعلق به فرد دیگری وجود دارد و او فقط از آن حمایت می کند. با وجود این تکذیب‌ها، این حادثه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود، بنابراین رئیس شعبه جرایم پلیس آگاهی شاهرود با سرهنگ ولی نجفی (رئیس یگان ترور خراسان رضوی) درباره یک مظنون به قتل با مشخصات «اسماعیل ف» و لحظاتی بعد صحبت کرد. با ارسال تصاویر مظنون در مشهد از طریق فضای مجازی مشخص شد مظنون آدم ربایی همان جوانی است که تحت تعقیب قتل در کلبه ای فرسوده است. به همین دلیل در تماس تلفنی سرهنگ نجفی با متهم دستگیر شده راز قتل همسر در مشهد فاش شد و متهم که چاره ای جز بیان حقیقت نداشت مجبور به قبول قتل همسر سابقش شد و مدعی شد به دلیل رنجش از طلاق همسرش دست به خودکشی زد و ناراحت بود، او را به بهانه ملاقات با فرزندانش و سپس به بهانه صحبت با یکدیگر به کلبه ای مخروبه برد و در آنجا با روسری خود او را خفه کرد. چندی نگذشته بود که با اعترافات تلفنی متهم، کارآگاهان به دستور سرهنگ مهدی سلطانیان (رئیس اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی) موضوع را به قاضی «اعرافی راد» (قاضی ویژه قتل عمد) اطلاع دادند. و در نتیجه هماهنگی قضایی با دستورات انتقال. متهمان قتل در مشهد شروع به فرار کردند و متهمان قتل به زودی در شعبه 211 بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد زوایای و ابعاد پنهان این جنایت تکان دهنده را فاش خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید