اعتراف تند پیشکسوت آبی ها: گل استقلال کاملا تصادفی بود

اعتراف تند پیشکسوت آبی ها: گل استقلال کاملا تصادفی بود

ادموند اختر بازیکن سابق استقلال که سابقه گلزنی در دربی مقابل پرسپولیس را در کارنامه فوتبالی خود دارد در گفت وگو با خبرورزشی درباره فینال جام حذفی گفت: متاسفانه استقلال در این دیدار هیچ استراتژی نداشت! همانقدر که پرسپولیس روی استقلال کار کرده بود و مسیر حرکت بازیکنان تاثیرگذار خود را بسته و کمربند وسط را از کار انداخته بود، استقلالی ها باز هم اشتباهات دربی را در بازی برگشت لیگ تکرار کردند.

وی افزود: ظاهرا ساپینتو نمی خواست از اشتباهات گذشته درس بگیرد، اصلاً اصلاح ناپذیر بود! در دربی قبلی ترکیب را عوض کرد و در این دربی با همان اشتباهات تاکتیکی بیرون آمد تا آنطور که یحیی گل محمدی دوست داشت بازی کند!

اختر اضافه کرد: وقتی در جریان بازی نامی از قائدی و محبی نمی آید یعنی استقلالی ها نمی توانند از چنگال استراتژی تاکتیکی حریف خارج شوند. پرسپولیس استقلال را درست مثل یک کشتی گیر که روی حریفش چادر زده بود چسبانده بود و عجیب بود که استقلال پلان B با مهره های زیاد نداشت تا حریفش را دور کند!

پیشکسوت استقلال گفت: آنهایی که به ساپینتو یاد دادند ایرانی ها احساساتی هستند و می توانند با احساسات این افراد بازی کنند کار خود را خوب بلد بودند! این آقا در این ماه ها فقط می پرید، بی احترامی می کرد، این و آن را تحقیر می کرد و از الفاظی استفاده می کرد که در شأن و شخصیت باشگاه بزرگ استقلال نبود.

بازیکن سال گذشته استقلال خاطرنشان کرد: بعد از دربی برگشت حرفی زد که رسانه های پرتغالی از تکرار آن خجالت کشیدند! او حالا در پایان دربی فینال جام حذفی رفتاری از خود نشان داد که از هیچ مربی در فوتبال ایران ندیده ایم. فحاشی به تماشاگران، پرتاب بطری آب و رفتاری که عموما باعث بدنامی باشگاه استقلال شد.

اختر تاکید کرد: از زمانی که هنوز فوتبال بازی نکردم پیگیر دیدارهای تاج و استقلال هستم. هرگز در عمرم ندیده ام که چه در دوران هواداری و چه در دوران حضورم در استقلال، شخصی به مربیان حریف، تماشاگران حریف، بازیکنان حریف و در کل شخصیت باشگاه استقلال بی احترامی کند. اگر قرار بود ساپینتو به هر دلیلی در استقلال بماند، دیگر نباید با رفتاری که از خود نشان داده در این باشگاه جایی داشته باشد.

اختر ادامه داد: متأسفانه این آقا ثابت کرده که بلد نیست در روزهای بزرگ در مقابل رقبای خود بایستد، کاری انجام دهد و حقه بازی داشته باشد. شاید این به خاطر نیمکت ضعیف استقلال باشد. چون ترکیب فنی خوبی نداشت اما به خاطر بدشانسی استقلال چیزی برای ارائه نداشت. او که تیم خودش را خراب می کند، نمی داند از این فوتبال چه می خواهد. پرسپولیس عالی بازی کرد و حتی یک فرصت هم به استقلال نداد.

گلزن سابق دربی استقلال در خصوص گل محمدحسین مرادمند به پرسپولیس گفت: آن گل شانسی بود اما به صورت اتفاقی و با یک پاس به ثمر رسید و کار تاکتیکی از استقلال ندیدیم. مثلث یا بازگشت هدفمند به استقلال نبود که بگوییم به خاطر تعویض یا تاکتیکی گل خوردیم.

مهاجم سابق استقلال همچنین به انتقاد از محبی و کایدی پرداخت و گفت: ستاره بزرگ باید در روزهای بزرگ بدرخشد. مهدی کایدی هر چقدر هم برای هواداران و نساجی گل بزند، نمی تواند ارزش یک گل مقابل پرسپولیس یا استقلالی های جدی لیگ را داشته باشد. ستاره ای که در بازی های بزرگ نمی درخشد، ستاره نیست. بازیکنان بزرگ باید در چنین روزهایی برای تیم خود کار کنند.

دیدگاهتان را بنویسید