اعتراف عجیب مربی ایرانی برای درخواست عجیب آمریکایی ها

اعتراف عجیب مربی ایرانی برای درخواست عجیب آمریکایی ها

امید نمازی درباره همگروهی ایران با تیم های ملی انگلیس، آمریکا و برنده پلی آف اروپا (برنده ولز-اوکراین یا اسکاتلند) جام جهانی گفت: فکر می کنم مطبوعات ایران و حتی پیشکسوتان می گویند ایران است. در آسان دست کم گرفتن تیم های گروه اشتباه است. من به خوبی با تیم ملی آمریکا آشنا هستم زیرا برخی از این بازیکنان در دوران مربیگری من در تیم ملی زیر ۱۸ سال آمریکا شاگردان من بودند.

وی با اشاره به حضور بازیکنان مطرح آمریکایی در تیم های مطرح اروپایی گفت: کریستین پولیشیچ برای چلسی بازی می کند. وستون مک کین برای یوونتوس بازی می کند. سرجینیو هر از گاهی برای بارسلونا بازی می کند. رینا قبل از مصدومیت نیز در دورتموند بازی می کرد. میانگین سنی این تیم آمریکایی 23 سال است. آنها تیم جنگنده ای هستند که آمریکایی ها آن را نسل طلایی خود می دانند. دست کم گرفتن این تیم اشتباه بزرگی است. به همین دلایل می گویم قرعه ما در جام جهانی سخت نیست اما کار آسانی نداریم. از تیم ملی ایران نباید انتظار بیشتری داشته باشیم.

سرمربی ایرانی شاغل در لیگ MLS آمریکا با اشاره به تصور اشتباه آمریکایی ها به عنوان هم تیمی با تیم ملی ایران نیز گفت: آنها نیز در ارزیابی خود اشتباه می کنند. آنها معتقدند ایران حریف قدرتمندی نیست و اشتباه می کنند. حتی بعد از بازی گروهی با ایران، از فدراسیون فوتبال آمریکا با من تماس گرفتند، نظر شما چیست؟ گفتم ایران تیم خوبی است و نمی توان آن را دست کم گرفت. البته سعی می کنم زیاد اطلاعات ندهم. حقیقت قلب من با ایران است. دوست دارم ایران در این مسابقه پیروز شود.

نمازی گفت: اگر اطلاعاتی در اختیار آمریکایی ها قرار نمی داد، حضور الکساندر نوری در تیم ملی آمریکا باعث می شد اطلاعات بیشتری نسبت به آمریکایی ها از تیم ملی ایران به دست بیاورد. من بودم، بازیکنان زیادی را آنالیز کردم و آنها را یکی یکی می شناسم. من یک آمریکایی را به خوبی می شناسم.

اعتراف عجیب مربی ایرانی; شاید آمریکایی ها از من اطلاعاتی در مورد تیم ملی ایران بخواهند! / قلب من با ایران است اما …

وی با اشاره به درخواست فیفا برای همکاری در رده سنی بزرگسالان گفت: یکی از مشکلاتی که ممکن است پیش بیاید این است که به زودی سرمربی تیم ملی زیر 20 سال آمریکا شود. با توجه به موفقیتی که در فصل گذشته با تیم ملی زیر 18 سال داشتم، ممکن است بتوانیم به توافق برسیم که در این صورت آنها از من انتظار دارند که اطلاعات مورد نیازشان را در اختیارشان بگذارم. در هر صورت مربیگری یک شغل حرفه ای است. باید ببینیم مذاکرات چگونه پیش می رود. اگر به توافق نرسیدیم حاضرم بدون هیچ چشمداشتی اطلاعات لازم را برای تیم ملی آمریکا در اختیار فدراسیون فوتبال ایران بگذارم.

وی درباره سبک و سیاق فوتبال تیم ملی آمریکا گفت: سرمربی آمریکا در دوران آزمایشی من هم دوره من بود. من با او آشنا هستم و با افکارش آشنا هستم. اگر بخواهیم در مورد نحوه بازی این تیم صحبت کنیم، فوتبال آمریکا شبیه فوتبال اروپا است. تحت تأثیر کشورهای آمریکای شمالی و جنوبی است، اما هنوز فکر می کنم که سبک و سیاق این تیم در اروپای غربی بازی می کند.

سرمربی تیم هیوستون دینامو آمریکا در لیگ باشگاه های کانادا فصل گذشته با بیان اینکه بازی با تیم ملی کانادا می تواند به ایران کمک کند، گفت: اگر کارمندان تیم ملی بخواهند می توانند یک جلسه تدارکاتی با تیم ملی کانادا برای شبیه سازی برگزار کنند. چرا؟ که شباهت زیادی به آمریکا دارد.

نمازی درباره سیر تحولات فوتبال انگلیس و دستاوردهای این کشور در تورنمنت های اخیر گفت: فوتبال انگلیس تغییر کرده است. آنها تنها تیمی هستند که در جام های جهانی زیر 20 و 17 سال در دو رده سنی مختلف قهرمان شده اند. انگلیسی ها سال ها با مربیان کشور خودشان کار کردند اما با آمدن ونگر و سپس مربیانی چون مورینیو، روبرتو مارتینز، گواردیولا، کونته، کلوپ، بریک و… فوتبال این کشور نیز از مستقیم تغییر کرد. پاس و بازی .فاصله فیزیکی. الان هم فوتبال آنها فیزیکی است، اما بیشتر شبیه به سبک اروپای غربی است. فوتبال انگلیس اکنون متحول شده و بهتر از همیشه است. البته هنوز به نتیجه ایده آل دنیا نرسیده اند و نایب قهرمان یورو شده اند. انگلیس بازیکنان خوبی دارد. کین، رشفورد، سانچو، استرلینگ و غیره بازیکنانی هستند که در سطح بالایی بازی می کنند. در این شرایط باید گفت انگلیس برای یک تیم بازی می کند. ایران، آمریکا و یکی از تیم های ولز، اوکراین یا اسکاتلند نیز برای رتبه دوم این گروه بازی خواهند کرد.

اعتراف عجیب مربی ایرانی; شاید آمریکایی ها از من اطلاعاتی در مورد تیم ملی ایران بخواهند! / قلب من با ایران است اما …

نمازی در واکنش به اینکه به هر حال ایران از نظر فنی نسبت به سه تیم دیگر این گروه ضعیف به نظر می رسد و باید واکنش به بازی را در دستور کار خود قرار دهد، گفت: نمی خواهم کیفیت بازیکنان ایرانی را کاهش دهم. به نظر من این نسل ملی ایران خیلی خوب است. همانطور که می بینید، افراد زیادی خارج از ایران بازی می کنند، اما در کل ایالات متحده که من تماشا می کنم تیم جوانی است و شاید یکی یکی کیفیت عالی داشته باشند. بنابراین ستاد ایران باید هوشمندانه عمل کند و تدابیر خوبی داشته باشد و بتواند در هر مسابقه خود را با حریف خود وفق دهد و نقاط قوت این تیم را خنثی کند. اگر فکر کنیم مثل آسیا و مقدماتی جام جهانی باید با همین تفکر جلو برویم قطعا شکست می خوریم.

او درباره انتقادات به اسکوچیچ پس از باخت مقابل کره جنوبی گفت: در ایران همیشه مشکل وجود دارد و پیشنهاد انتخاب مربی بزرگی را برای جایگزینی کروات داد. همه می گویند یک مربی بزرگ بگیرید. کی روش مربی بزرگی بود اما حالا نتوانست تیم مصر را به جام جهانی برساند. او یک شعبده باز نیست. همه چیز به ابزاری که در دست دارید بستگی دارد. به نظر من اسکوچیچ مربی خوب و جوانی است و شاید تجربه کی راش و یک سری مربی را نداشته باشد اما کی راش هم از یک جایی شروع کرد و موفق شد و این موفقیت از او مربی بزرگی ساخت. فکر نمی کنم اسکوچیچ اخراج شود. به نظر من همه از فدراسیون گرفته تا روسای ورزش و دولت باید از تیم ملی حمایت کنند تا اسکوچیچ در کنار باقری و هاشمیان و دستیاران خارجی اش به نتایج درستی دست پیدا کنند.

منبع: جی پلاس

دیدگاهتان را بنویسید