اعتماد به سیستم فاسد آمریکا فایده ای ندارد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی ترابیان کارشناس مسائل سیاسی به کُردتودی گفت: تاریخ به ما نشان داده است که هر وقت به غرب و آمریکا اعتماد کردیم بعد از مدتی به قول خود عمل نکردند و به توافقی که انجام شد توجه نکردند.

وی با بیان اینکه اعتماد به غرب علاوه بر آسیب و بلایی که بر سر کشور و ملت وارد می کند، حتی به دولت های وابسته و مردمی که به غرب اعتماد دارند، رحم نمی کند، افزود: تجربه تاریخی ملت ایران نشان می دهد. که این عدم اعتماد به آمریکا تنها مربوط به دوران پس از انقلاب نیست، بلکه حتی قبل از انقلاب نیز آمریکا این بحث را دنبال می کرد که کودتای 28 مرداد تنها موردی بود که ما بیش از حق مسلم مردم ایران

0c4aeb43 8995 4e15 9d6d 560ab4f7d5c3 خبر خاکستری

برجام سمیناری کاربردی در مورد غیرقابل اعتماد بودن آمریکا برای نسل امروز است

وی گفت: حتی پس از انقلاب نیز موارد مشابهی وجود داشت که به آمریکا اعتماد شد، اما آنها به این اعتماد پایبند نبودند و هدفشان تجزیه کشور و نمونه اخیر بود. موضوع برجام است که در داخل، موافقان و مخالفان خود را داشت و چندین ماه طول کشید تا به یک معاهده بین المللی تبدیل شود، اما دیدیم که آمریکایی ها زیر میز فشار آوردند و معاهده را به رسمیت نشناختند.

وی گفت: به هیچ وجه نمی توان به آمریکا و غرب اعتماد کرد. نرم افزار گرفتند و به کشور ما فشار اقتصادی آوردند تا مردم را به زانو درآورند.

اعتماد به سیستم فاسد آمریکا فایده ای ندارد

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه اعتماد به نظام فاسد آمریکا معنا ندارد، گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند اعتماد غرب کارساز نیست، کمکی به ما و غربی ها نمی کنند تا جایی که می توانند ضربه بزنند. آنجا که اعتصاب نمی کنند، آنجا نمی توانند. هر جا ممکن است ضربه بزنید؛ “این یک تجربه بسیار مهم است.”

ترابیان خاطرنشان کرد: 20 سال حکومت آمریکا در افغانستان تنها نمونه ای از عدم تعهد آنها برای پشت کردن به ملت در یک مقطع حساس و تحویل افغانستان به طالبان است زیرا آمریکا حتی تعهدات بین المللی خود را زیر پا گذاشته است. او به آن پایبند نبوده و متحدانش یعنی اروپا را خالی کرده است و ما این موارد را یک آزمون و خطای چندین ساله می دانیم، بنابراین هرگز نباید به آمریکا اعتماد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید