اغتشاشات اخیر تا حد زیادی نتیجه عملکرد مسئولان است/ لزوم انقلاب اقتصادی و اداری در کشور برای کاهش نارضایتی ها


ساعت: 15:15
تاریخ انتشار: 09/08/1401
کد خبر: 1914524

«سید صادق آقازاده» فعال سیاسی و اجتماعی گیلان گفت: برای رفع بوروکراسی ادارات نیازمند یک انقلاب اقتصادی و اداری هستیم چرا که بیشتر نارضایتی ها ناشی از همین خلأهایی است که از بروکراسی اداری ناشی می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ «سید صادق آقازاده» در گفتگو با ۸دی با اشاره به ریشه ناآرامی های اخیر اظهار داشت: یکی از ریشه های نابسامانی های اخیر در حوزه بیرونی این است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی این نوع دشمنی ها توسط دولت ها راه اندازی شد. منافعی که از زمان ظهور جمهوری اسلامی در خطر بود. دلیل دیگر تحولات اخیر بعد داخلی است. ناکارآمدی هایی که با آن مواجه بودیم و روی کار آمدن دولت هایی که نتوانستند انتظارات دولت و جامعه را برآورده کنند و جامعه را در ابعاد اقتصادی و فرهنگی و تحرکات سیاسی دچار اختلال کردند، یکی از عوامل ایجاد تحولات اخیر بود.

وی افزود: شرایط امروز تا حد زیادی حاصل کار مدیران و کارکنان داخلی است. انتظار جامعه این بود که مشکلات اقتصادی از جمله معیشت، اشتغال و مسکن که عموماً زیرساختی است و مشکلات فرهنگی که از مصادیق ناهنجاری در جامعه می بینیم زودتر از اینها حل شود، اما به اینجا نرسیده است. که امروز معترضانی که در ابتدا فقط می خواستند بیان کنند. در مرحله بعد با پیوستن به جریانات مخالف مبانی نظام اسلامی اعتراض خود را به آنچه که ما به آن اغتشاش می گوییم تبدیل می کنند.

این فعال سیاسی گیلانی ادامه داد: امروز به لحاظ سیاسی و تاریخی در شرایطی هستیم که اهمیت و نقش جمهوری اسلامی بسیار مهم است و اگر جامعه این اهمیت را درک کند و قویتر از گذشته از آن حمایت کند، به وجود می آید. افتتاحیه در کشور در ابعاد مختلف.

آقازاده با بیان اینکه از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون هیچ دولتی به اندازه جمهوری اسلامی تحت تحریم و فشارهای بین المللی قرار نگرفته است، گفت: اساس سیاست بین الملل نگاه قدرت محور است و این را همه واقع گرایان غرب گرا تایید می کنند. اساتید . شايد امروز ما موقعيت جمهوري اسلامي را بيشتر پذيرفته باشيم كه شخصي كه به جمهوري اسلامي اعتقادي ندارد صحبت مي كند. امروز جمهوری اسلامی از نظر اندیشمندان جهانی از موقعیت استراتژیک در منطقه و بین المللی برخوردار است.

وی افزود: در سال 2008 پس از حوادث ناآرامی، نخست وزیر انگلیس یک جمله شوخی بیان کرد و گفت که اگر سلاح لازم است به ایران وارد می کنیم، اگر مشکل به دلیل فشار سیاسی و تحریم باشد، این کار را انجام می دهیم. ، ما دادیم و اگر براندازان نیاز به پول داشتند، این کار را کردیم و نیروهای نیابتی خود را فعال کردیم، اما هنوز نتوانسته ایم به نتیجه برسیم. میگه منم فکر میکنم خدا ایرانیه!

این فعال سیاسی تاکید کرد: تا زمانی که بتوانیم تقویت کنیم که در مسیر درستی هستیم، امروز می توانیم آنها را از منطقه بیرون کنیم، همانطور که در سال 57 آمریکا را به عنوان یک رژیم استکباری از کشور بیرون کردیم. درک صحیح از وضعیت جمهوری اسلامی که با نگاهی واقع بینانه به مسائل جهانی می پردازد. هرچه مردم بیشتر این مشکل را درک و درک کنند، با قدرت بیشتری می‌توانیم جلو برویم و در زمینه‌های مختلف از جمله اقتصادی و فرهنگی با گشایش بیشتری مواجه خواهیم شد.

با شفافیت سیاسی، جامعه نسبت به آینده کشور خوش بین و امیدوار می شود

وی با تاکید بر اینکه مدیران و مسئولان در نظام جمهوری اسلامی در پنجره نظام هستند، گفت: هرچه بتوانیم قاعده شفافیت سیاسی را ترویج و آن را برجسته کنیم، جامعه را نسبت به آینده کشور خوشبین و امیدوار کنیم. جامعه معمولاً به مسائلی نگاه می کند که ملموس و قابل مشاهده است و اگر ببیند آجری روی آجر گذاشته می شود خوشحال و خوش بین می شود و این موضوع میزان مقبولیت و مشروعیت نظام را افزایش می دهد.

این فعال سیاسی با بیان اینکه جمهوری اسلامی پس از پیروزی انقلاب اسلامی فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشته است، افزود: توقع عموم مردم این است که بتوانیم برای حل مشکلات و مشکلات عمده جامعه برنامه ریزی کنیم و مردم شاهد حل آن باشند. این مشکلات به صورت ملموس. اگر به روند کشورهای توسعه یافته نگاه کنیم، می بینیم که آنها الگوی درون گرایی و اعتماد به نفس درونی و امنیت درونی را برای کشور خود ایجاد کرده اند. دولت ها برای پیمودن مسیر توسعه در حوزه داخلی نیازمند خوداتکایی و خودبرنامه ریزی هستند. تفرقه بین اصولگرایان و اصلاح طلبان و این نوع تقسیم بندی های دوگانه، مثلاً چپ و راست، نوعی تفرقه نخبگانی است و جامعه آنها را نمی پذیرد. اکثر دولت های بعد از انقلاب غرب محور بودند و راه حل مشکلات را در آشتی با غرب می دیدند، اما جامعه چنین تعریفی را از ما نمی پذیرد و همه آنها را رئیس جمهور جمهوری اسلامی می داند.

آقازاده ادامه داد: در اغتشاشات اخیر اکثریت جامعه به اغتشاشات نپیوستند اما این عدم رفاقت به معنای خوشحالی آنها از وضعیت موجود نیست. اگرچه آنها از این وضعیت شکایت دارند، اما خشونت را دوست ندارند. از طرفی جامعه امروزی حتی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به مطالعه و شناخت گذشته می پردازد و امروز هم همین گروه آمریکا و غرب را طرد می کنند و خیلی خوب است که مردم هم از گذشته آگاه باشند و همین در عین حال از وضعیت موجود آگاه است و استفاده موثر از آگاهی عمومی در حوزه توسعه و برنامه ریزی و زیرساخت ها برای جمهوری اسلامی یک امتیاز است.

وی تاکید کرد: باید بتوانیم از ظرفیت جامعه که در مراسم تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی نشان داده شد برای رفع مشکلات استفاده کنیم و برای آن باید این ظرفیت ها را بشناسیم و فعال کنیم و به نفع اسلام توسعه دهیم. انقلاب و مردم دوران پایداری بهترین دوران برای حل مشکلات و مسائل است و ما می توانیم در این دوره از نظر فقه پویای شیعه، از نظر قانون اساسی معتبر جمهوری اسلامی و از نظر اندیشه ائمه اطهار(ع) مشکلاتی را حل کنیم. از انقلاب و افکار دلسوزان نظام. میلیون ها نفر در مراسم تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی شرکت کردند و میلیون ها نفر از هر گرایش سیاسی، فکری و فرهنگی نتوانستند در این مراسم شرکت کنند، اما از این عدم حضور ناراحت بودند. این قدرت ها پشتوانه جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی هستند.

این فعال اجتماعی و سیاسی گیلان با بیان اینکه برای کاهش هزینه های فتنه باید با مدیران ارتباط برقرار کرد و کمبودهای موجود را برطرف کرد، گفت: باید پل ارتباطی بین مردم و دولت باشیم. هر چه این جایگاه برجسته تر باشد خدمات بیشتری ارائه خواهد شد. در محیط خودمان باید با افرادی که در معرض بمباران های خبری دشمنان هستند و با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند، به صورت علمی و شفاهی صحبت کنیم و به حرف ها و دغدغه های آنها گوش دهیم. این امر علاوه بر این که به نوعی روشنگر خواهد بود، برکت بسیار زیادی به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: باید تاکید کنیم که ما یک خانواده هستیم و در درون یک خانواده گرایش ها و کنش های متفاوتی دیده می شود. در یک خانواده، اتفاقات مختلف افراد را شکننده نمی کند. این به نفع انقلاب اسلامی نیست. به فرموده مقام معظم رهبری باید دایره انقلابیون را برای جذب آنها گسترش دهیم. وقتی شما از عدالت خواهی و مبارزه با تبعیض صحبت می کنید، چه کسی می تواند آن را رد کند، اما جامعه امروز با فضایی برای شنیدن این سوالات مواجه نیست. ما نیاز به یک سری اصلاحات در دفاتر خود داریم و برای تسهیل این بروکراسی اداری نیازمند یک انقلاب اقتصادی و اداری هستیم، زیرا بسیاری از نارضایتی ها از این شکاف هایی است که از بوروکراسی اداری ناشی می شود.

این فعال سیاسی در نهایت تصریح کرد: از کارکردهای زیادی هم گلایه داریم اما این دلیل نمی شود که اصول استقلال، خودباوری و عدالت محوری و ویژگی های فطری را زیر سوال ببریم که بر اساس آن در انقلاب اسلامی به پیروزی رسیدیم و به پیروزی رسیدیم. آنها را بی اثر نشان دهید. دادن

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید