افتادگی رکتوم چیست و چگونه درمان می شود؟

زمان: 17:09
منتشر شده در: 14/03/08
کد خبر: 1778949

افتادگی رکتال ، افتادگی انتهای روده یا راست روده و بیرون زدگی از مقعد است که می تواند خطرناک باشد و معمولا این بیماری در روزهای اول چندان جدی گرفته نمی شود و افراد سعی می کنند با روشهای غیرعلمی آن را از بین ببرند. متأسفانه آن را به کار نمی گیرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بیماری های زنده ای که بسیاری از دوستان شما با آن ناآشنا هستند در طول زمان در بین مردگان شیوع پیدا کرده و متاسفانه روز به روز پیشرفت می کند. ما می توانیم دلیل این گسترش را پیدا کنیم. به تغذیه نامناسب و فعالیت بسیار کم در طول روز فکر کنید که افراد زیادی از آن رنج می برند و تنها با آموزش صحیح می توان میزان ابتلا به این بیماری ها را کاهش داد. در این مقاله از کلینیک پارادایس می خواهیم در مورد بیماری هایی صحبت کنیم که کمتر کسی در مورد آنها صحبت کرده است.

افتادگی رکتوم چیست و چگونه درمان می شود؟

به طور کلی پرولاپس رکتوم، افتادگی انتهای روده یا راست روده و بیرون زدگی مقعد است که می تواند خطرناک باشد. معمولاً بیماری در روزهای اول چندان جدی گرفته نمی شود و افراد سعی می کنند از روش های غیرعلمی استفاده کنند. چیزی که متأسفانه جواب نمی دهد و فقط وقت را تلف می کند. این بیماری ربطی به سن و جنسیت ندارد و ممکن است در هر فردی رخ دهد و تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که تا حد امکان رعایت کنید که بعداً به شما خواهیم گفت چگونه!

گاهی اوقات دیده می شود که افراد افتادگی را با سایر شرایط مقعدی از جمله بواسیر اشتباه می گیرند (ممکن است بواسیر بیرون زده کمی شبیه این بیماری باشد) ، بنابراین باید در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید. در حال حاضر بهترین درمان برای پرولاپس رکتوم نهایی است،،این لیزر است که انتخاب 90 درصد بیماران و پزشکان است که این حجم از محبوبیت قطعا دلایل قانع کننده ای دارد که عبارتند از:

  • با لیزر درمانی ، بیمار درد یا خونریزی نخواهد داشت و این یک انتخاب عالی برای زنان و کودکان است.
  • کل عمل لیزر بین 20 تا 30 دقیقه طول می کشد که بسیار کمتر از عمل است و دیگر مجبور نیستید ساعت ها منتظر بمانید.
  • برای شروع درمان از بی حسی موضعی استفاده می شود، بنابراین هر کسی می تواند لیزر کند (کسانی که به داروهای بیهوشی حساسیت دارند).
  • زیرا از هیچ دست یا ابزار دیگری در این کار استفاده نمی شود،،خطر عفونت یا آسیب بافتی صفر است و تاکنون چنین موردی در کلینیک نداشته ایم.
  • دوره بهبودی که باید بعد از لیزر ترک کنید،،این 1 تا 2 روز طول می کشد که در جراحی سنتی بین 15 تا 30 روز خواهد بود و به همین دلیل اکثر دوستان شاغل از لیزر کمک می گیرند.

معرفی بیماری فیستول

فیستول نام دیگری ندارد و نباید اشتباه گرفته شود،،با این حال، این بیماری زمانی رخ می دهد که بین دو قسمت از بدن قرار گیرد،،یک دهانه غیرمعمول ایجاد می شود که می تواند دو باز یا تک باز باشد و باید به آن توجه زیادی داشته باشید! زیرا چرک و سلولهای مرده زیادی جمع می کند. فیستول اغلب به دلیل تخلیه آبسه مقعدی رخ می دهد ، به همین دلیل پزشکان دو لیزر لیزری به بیمار تجویز می کنند.

82671477 b245 4b60 bb52 853c39285bf3 خبر خاکستری

متأسفانه برخی افراد بسته بندی گیاهی و دارویی تولید می کنند،،آنها به شما قول می دهند که می توانید از فیستول با کمک مواد سنتی خلاص شوید که کاملا اشتباه است و چنین چیزی به هیچ وجه امکان پذیر نیست.هیچگاه نمی توانید یک یا چند منافذ را با کمک پماد یا غذای مخصوص ببندید و ضد عفونی کنید. و همه کسانی که این بسته ها را ارائه می دهند،،بدون شک ، او قصد دارد شما را فریب دهد و شما باید بسیار مراقب باشید.

مطالعه سایر بیماری های آنورکتال

از مهم ترین و شایع ترین بیماری های آنورکتال می توان هموروئید را نام برد که در زبان علمی به آن بواسیر گفته می شود و تقریباً 60 درصد از مردم دنیا یک بار در زندگی خود به آن مبتلا می شوند و تنها بخش کوچکی از آنها نیاز به پزشک دارند. درمانی داشته باش اگر بخواهیم علت بواسیر را بگوییم،،باید بدانید که این بیماری در اثر فشار زیاد بر شریان های اطراف مقعد ایجاد می شود که با گذشت زمان بزرگتر شده و به حدی می رسد که فرد از بافت اضافی رنج می برد و این بافت از مقعد بیرون زده است.

معمولا راه های مختلفی برای پیشگیری از بیماری های سبورئیک با رعایت آنها وجود دارد،،بسیاری از این بیماری های دیگر از بین می روند و این یک لحظه مثبت است که می توانید با چند تیر نشان دهید.

نکته آخر

اگر به دنبال یک درمان بدون درد برای بیماری های مقعد خود هستید و نمی خواهید وقت خود را هدر دهید،،بهتر است بسته به موقعیت خود همین حالا با مشاورین کلینیک پارادایس تماس بگیرید،،یک روش درمانی مناسب پیشنهاد دهید.

دیدگاهتان را بنویسید