سمعک بهترین درمان کم شنوایی و تقویت اعصاب کودک است/ رشد مهارت های زبانی و گفتاری در گرو درمان به موقع است.


ساعت: 15:25
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۵
کد خبر: 1903835

سعید فراهانی گفت: برخلاف تصور رایج، استفاده از سمعک گوش را تنبل نمی کند، اما می تواند میزان کم شنوایی را اصلاح کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سعید فراهانی، شنوایی شناس در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: متاسفانه برخی خانواده ها استفاده از سمعک را برای فرزندانشان ناخوشایند می دانند.

فراهانی با اشاره به اینکه با استفاده از سمعک می توان توانایی کودک تا 3 سال را افزایش داد، افزود: در صورت عدم استفاده به موقع از آن جبران ناپذیر است و نباید از فواید آن غافل شد.

وی بیان کرد: برخلاف تصور عموم استفاده از سمعک گوش را تنبل نمی کند، اما می تواند میزان کم شنوایی را اصلاح کرده و اعصاب شنوایی مغز را تقویت کند.

فراهانی با اشاره به اینکه سمعک کیفیت صدا را برای کودکان بهبود می بخشد، تصریح کرد: درمان شنوایی با سمعک به دلیل سمعک بودن تصور اشتباهی است.

وی گفت: کم شنوایی کودک با استفاده از سمعک اصلاح می شود و نباید آن را وسیله درمانی بدانیم، استفاده از سمعک فقط برای موارد شدید کم شنوایی نیست.

فراهانی افزود: کودک در مرحله رشد مهارت های زبانی و گفتاری است و در هر درجه ای که کم شنوایی داشته باشد باید از سمعک البته متناسب با شرایطش استفاده کند.

وی بیان کرد: خانواده ها معتقدند سمعک برای یک گوش کافی است اما این باور اشتباه است و کودک برای رشد سیستم شنوایی نیاز به استفاده از 2 سمعک دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید