افتتاح سه هتل بیمارستانی در کرمانشاه/ لزوم رفع مشکلات بروکراسی در حوزه گردشگری سلامت


ساعت: 11:20
تاریخ انتشار: 1401/04/01
کد خبر: 1877753

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه؛

جبار گوهری گفت: سه بیمارستان پیشرفته کرمانشاه در حوزه درمانی پذیرای مسافران خواهند بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جبار گوهری در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: گردشگری سلامت یکی از شاخه های گردشگری است و یکی از کاربری ها و کارکردهای شهری استان کرمانشاه عملکرد درمانی است.

وی افزود: استان کرمانشاه یکی از مقاصد درمان استان های همجوار و کشورهای همسایه به ویژه اقلیم کردستان عراق محسوب می شود. و این باعث می شود سفر اتفاق بیفتد و شکل بگیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه گفت: در درمان بیماران هر مسافر همراه بیمار نیاز به خدمات هتل دارد و حتی خود بیمار نیز برای گذراندن دوران نقاهت نیاز به آرامش دارد. و برای این باید اقداماتی را برای ساختن یک اقامتگاه تعطیلات انجام دهید.

لزوم ارائه خدمات به گردشگران سلامت

گوهری گفت: اگر بخواهیم در بحث درمان قوی باشیم باید به مسافران خدمات ارائه کنیم بنابراین بحث در بیمارستان باید بحث هتل ها را هم در نظر بگیرد. در نتیجه ما در حال حاضر چندین هتل بیمارستانی در استان راه‌اندازی کرده‌ایم و از توسعه این بخش گردشگری سلامت در حوزه آب‌درمانی و هر آنچه که بتواند گردشگران را جذب و ارائه دهد استقبال می‌کنیم.

وی افزود: سه هتل بیمارستانی در استان کرمانشاه در حال فعالیت داریم. یکی بیمارستان دکتر آریانژاد واقع در میدان مدارا است که در حال انجام مقدمات اولیه است. یکی دیگر، بیمارستان دیوانه است که در پشت هتل تقریباً فعال پارسیان واقع شده است. و دیگری هتل بیمارستان حکیم واقع در مسکن است که از نظر فنی یکی از مدرن ترین بیمارستان هاست و به عنوان هتل مجهز به اتاق های “وی آی پی” می باشد.

وی با اشاره به اینکه این بخش از گردشگری یک صنعت جدید است، افزود: در این فرآیندها دچار مشکل شده ایم، به عنوان مثال هتل بیمارستان مجنون در زمینه صدور مجوز و طرح مشکل دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت: برای اینکه بیمارستان ها و مراکز درمانی در زمره تجهیزات گردشگری قرار بگیرند باید دارای ویژگی هایی از جمله سند مجزا برای داشتن امکانات باشند.

پیشرفت 60 درصدی در بیمارستان ماد کرمانشاه

وی از پیشرفت بیش از 60 درصدی بیمارستان لودا خبر داد و گفت: با تکمیل تجهیزات، موضوع مالکیت، توزیع اسناد و پروانه های ساختمانی حل شده و وارد فاز اجرایی می شود. امیدواریم طی جلساتی که با بنیاد مستضعفان، شهرداری و سایر ارگان های ذیربط برگزار کردیم، این مشکلات مرتفع شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت: موضوع گردشگری سلامت و احداث هتل در بیمارستانی با شهرت شهرمان می تواند کارکرد بالایی داشته باشد. و برای ارتقای جایگاه استان در کشور.

وی در پایان گفت: امیدواریم این راه با رفع مشکلات بروکراسی و همکاری سرمایه گذار تسهیل شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید