افتتاح صندوق ضمانت صادرات ایران در قزوین/ استان قزوین به باشگاه صادرکنندگان میلیارد دلاری پیوست

وی افزود: این پیامی به جامعه اقتصادی استان و کشور است که استان قزوین نسبت به صادرات حساس است و برای آن برنامه ریزی دارد.

استاندار قزوین ادامه داد: در حال حاضر صادراتی که در استان قزوین انجام می شود با دارایی ها و ظرفیت های استان قزوین به ویژه در حوزه کشاورزی فاصله زیادی دارد و همه مسئولان اقتصادی و بازرگانی استان باید تلاش کنند تا صادرات کالا را بهبود بخشند. استان

این مسئول بیان کرد: با توجه به تعاملاتی که در عرصه بین المللی در حال انجام است به نظر می رسد شرایط استان در حوزه تجارت خارجی بسیار بهتر شود.

مزیت های اقتصادی ایران در جهان رو به افزایش است

علایی گفت: در روزهای اخیر اتفاقات و روابطی که با کشورهای همسایه و جبهه های اقتصادی، سیاسی و امنیتی در مرکز ایران رخ می دهد در تاریخ بی سابقه بوده و نویدبخش اتفاقات خوبی به ویژه در حوزه اقتصادی است.

وی افزود: علاوه بر کشور ما در دنیا نیز شاهد اتفاقاتی هستیم که منجر به مزیت می شود، یعنی امروز این مزیت ها هستند که حرف خود را می زنند و جایی برای اجبار نیست و میدان برای مدیران اقتصادی در جهان در حال باریک شدن است زیرا رقابت حرف اول را می زند.

استاندار قزوین گفت: به نظر می رسد آینده ای متفاوت نسبت به گذشته در انتظار ما باشد چرا که در گذشته بسیاری از کسانی که در عرصه اقتصادی حرفی برای گفتن داشتند با استفاده از سلطه، ظلم، دزدی، استکبار و استعمار به این جایگاه دست یافته بودند.

علایی تاکید کرد: بی شک در آینده فرصت بیشتری برای صحبت در اقتصاد دنیا داریم چرا که در حوزه های مختلف مزیت های بزرگی داریم که باید مدیریت شود.

این مقام مسئول اذعان داشت: البته ما نیز با تهدیداتی مواجه هستیم، بنابراین در گذشته های دور از یارانه صادراتی استفاده می کردیم اما با واقعی شدن قیمت ها در دولت فعلی دیگر این گونه رانت ها وجود نخواهد داشت و صادرات واقعی با ارزش افزوده صورت می گیرد. کشور . .

اتحادیه صادرکنندگان استان باید برای رونق صادرات تلاش کند

وی گفت: صادرات ما هنوز به یک میلیارد دلار در استان نرسیده است و باید در میان مدت افق خود را برای دستیابی به صادرات میلیاردی تنظیم کنیم.

این مقام ارشد دولتی در استان قزوین بیان کرد: باید تلاش کنیم تا استان قزوین وارد باشگاه صادرکنندگان میلیاردی کشور شود و از اتحادیه صادرکنندگان می خواهیم در این امر مشارکت و مشارکت بیشتری داشته باشند و سوالات و دغدغه های خود را بیان کنند. در سطح استانی و کشوری پیگیری شود.

علایی تصریح کرد: موضوع صادرات می تواند محرک تولید باشد و تلاش می کنیم ارتباط سازنده ای بین استان و صندوق ضمانت صادرات ایران برقرار کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید