افتتاح هشتصد و نودمین قنات در خراسان جنوبی/ احیای صنایع راکد در دست دولت و بسیج سازندگی


ساعت: 22:54
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۲
کد خبر: 1838374

زهرایی گفت: امروز مفتخریم که 890 قنات مشترک خراسان جنوبی را بین وزارت جهاد کشاورزی افتتاح کنیم که به نمایندگی از سازمان جهاد کشاورزی استان با بسیج سازندگی همکاری کامل داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از कاورستانسردار محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاح قنات روستای جنت آباد بخشدار سده قاین اظهار داشت: با توجه به اینکه این قنات در روستای جنت آباد از توابع شهرستان قاین بهره برداری می شود.

وی افزود: در این رزمایش 153 هزار جهادگر در هزار دهستان و حاشیه شهر در مناطق مختلف خدمت خواهند کرد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: طرح های اولویت دار محرومیت زدایی منعقد شده در طرح مشترک بسیج سازندگی و دولت مردمی و انقلابی شامل تامین آب شرب روستاها، آب کشاورزی، زیرساخت های اشتغال و … است. جاده های بین مزارع و روستاها خدا را شکر.” این پروژه ها به بهره برداری رسیده است.

سردار زهرایی گفت: امروز مفتخریم که 890 قنات مشترک خراسان جنوبی را بین وزارت جهاد کشاورزی افتتاح کنیم که به نمایندگی از سازمان جهاد کشاورزی در بسیج سازندگی همکاری کامل دارد.

وی گفت: خراسان جنوبی دارای بیشترین تعداد قنات و چشمه است و نیاز به احیای قنات، استخرهای ذخیره آب و کانال های مزرعه دارد و پروژه های کوچک شناسایی شده منجر به عقد قرارداد با وزارت جهاد کشاورزی می شود.

رهبر بسیج سازندگی کشور گفت: امیدواریم هم بخش عمومی با جذب خیرین و همکاری با گروه های جهادی که بی وقفه و مجدانه تلاش کرده اند و هم منابع اعتباری که توسط دولت و امام حسن مجتبی (ع) و بسیج سازندگی تامین شده است. برای این کار. “می توان اعمال کرد.

زهرایی گفت: به نظر ما طرح حوضه آبخیز جالیز باعث افزایش رضایتمندی مردم به ویژه در مناطق روستایی می شود و به تولید محصولات استراتژیک و سودآور در هر منطقه کمک می کند.

وی بیان کرد: در خراسان جنوبی به عنوان مثال در چهار شهرستان زرشک می تواند یکی از پردرآمدترین محصولات و قطب صنعت تبدیل باشد. کشور نیز رشد کرده است و با خام فروشی به محض اینکه ارزش افزوده به روستاییان برسد، می توانیم صنایع تبدیلی را راه اندازی کنیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: این اقدام موجب احیای صنایع راکد و همسو با دولت می شود.

طرح هدایت شغلی شترمرغ راه اندازی شد

همچنین امروز با حضور رئیس سازمان بسیج سازندگی از طرح مدیریت کار شترمرغ به نمایندگی از 684 کارگاه اشتغال خرد خانگی با وام بالغ بر 240 میلیارد ریال در روستای محمدآباد پسکوه قاین رونمایی شد. .

انتهای پیام/ 127

دیدگاهتان را بنویسید