افتتاح کارخانه تولید پهپاد در ایران در تاجیکستان

روز جدید : کارخانه تولید پهپاد تمام ایرانی ابابیل 2 صبح امروز با حضور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران و وزیر دفاع تاجیکستان در دوشنبه پایتخت افتتاح شد.

در راستای تقویت و توسعه همکاری های مشترک دفاعی و نظامی دو کشور، کارخانه پهپاد ابابیل 2 با تلاش کارشناسان صنایع دفاعی وزارت دفاع و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با حضور بیل مکانیکی ژنرال و شیرعلی میرزا، وزیر دفاع و گروهی از فرماندهان کل تاجیکستان در دوشنبه، پایتخت افتتاح شد.

سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با تلاش متخصصان و دانشمندان متعهد و با بهره گیری از توان داخلی خود توانسته است در تمامی ابعاد نظامی و دفاعی به ویژه در پهپادها به رشد چشمگیری دست یابد. وی گفت: امروز در موقعیتی قرار داریم که می توانیم علاوه بر تامین نیازهای داخلی برای افزایش امنیت و صلح پایدار، تجهیزات نظامی را به کشورهای متحد و دوست صادر کنیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افتتاح کارخانه ابابیل 2 در تاجیکستان را نقطه عطفی در همکاری های نظامی دو کشور دانست و افزود: انشاالله شاهد همکاری و همکاری بیشتر خواهیم بود. از تمام سطوح دفاعی نظامی ایران و تاجیکستان». در پایان افتتاحیه نمادین این کارخانه، گواهی پایان کار به فرمانده و کارکنان نیروی هوایی تاجیکستان اعطا شد.

سرلشکر باقری همچنین با ژنرال سیمومین یتیموف رئیس کمیته امنیت دولتی جمهوری تاجیکستان برای همکاری های دوجانبه در زمینه مسائل امنیتی و مرزی دیدار کرد.

تقویت توان دفاعی و نظامی به منظور تقویت همکاری ها در مرزهای مشترک و نیز مسائل و توسعه در منطقه و افغانستان از مهمترین محورهای این گفت وگو بود.

دو طرف بر ادامه همکاری ها، رایزنی ها و نشست های تخصصی در خصوص و بین مسائل منطقه ای تاکید کردند.

پهپاد ابابیل – 2 محصول سازمان صنعت هوانوردی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است. این پهپاد یکی از پهپادهایی است که به صورت گسترده در اختیار نیروهای مسلح قرار دارد.

این پهپاد یکی از پهپادهای با ارتفاع پرواز کم و مدت پرواز کوتاه با ماموریت هدف گیری، شناسایی و رصد هوایی مواضع دشمن است. روش شلیک آن به صورت شلیک از پرتابگر ریلی جاتو، بادی و خودرویی می باشد.

ابابیل-2 هنگامی که فرود به دو صورت انجام می شود: با چتر نجات یا نشستن روی باند فرودگاه.

حداکثر برد عملیاتی این پهپاد 200 کیلومتر و حداکثر سرعت کروز آن 220 کیلومتر در ساعت است که به این معنی است که ارتفاع پرواز ابابیل-2 می تواند به حداکثر ارتفاع 11000 پا برسد. هدایت و ناوبری آن GPS / INS بوده و با دو روش کنترل از راه دور و اتوماتیک هدایت می شود.

موتور 25 سیلندر رفت و برگشتی ابابیل-2 با قدرت 25 اسب بخار. مصرف سوخت آن 5 لیتر در ساعت است. محموله اپتیکال این پهپاد دوربین نیکون با کیفیت تصویر 12 مگاپیکسل و وزن بالای 70 کیلوگرم است.

وزن برخاست 125 کیلوگرم و مدت زمان پرواز 1.5 ساعت از دیگر مشخصات ابابیل-2 است.

دیدگاهتان را بنویسید