افرادی که در لیست سیاه دولت اصلی بودند! چرا یارانه برخی خانواده ها کاهش یافته است؟

افرادی که در لیست سیاه دولت اصلی بودند!  چرا یارانه برخی خانواده ها کاهش یافته است؟

روز جدید یارانه بسیاری از افرادی که تا آوریل 1401 مشمول یارانه معیشتی بودند و یارانه نقدی به آنها پرداخت می شد توسط دولت اصلی کاهش یافت.

«ما یک خانواده چهار نفره هستیم. آخرین باری که یارانه گرفتیم یارانه گرفتیم. تغییری در خانواده (ازدواج یا فوت و…) نداشتیم، اما متأسفانه هزینه زندگی به ما پرداخت نشد. وقتی سامانه همایت را بررسی کردیم، خانواده 4 نفر عوض کردند، 1 نفر ثبت نام کردند و از زمانی که یک نفر شد دهک 10 گرفتیم، با 6369 تماس گرفتیم، اپراتورها چیزی در این مورد نگفتند. لطفا فکر کنید شاید به گوش مسئولان برسد و این “مشکل را که قطعا برای خیلی ها وجود دارد حل کنید.”

این پیام خطاب به آفتاب نیوز است. اطلاعیه های مشابه دیگری نیز در خصوص لغو یارانه آنها از سوی مردم دریافت شده است. برخی نیز به استعمار زدایی آنها اعتراض کردند.

شواهد نشان می دهد که یارانه بسیاری از افرادی که مشمول دریافت یارانه معیشتی بودند و تا فروردین 1401 یارانه نقدی به حساب آنها واریز شده بود توسط دولت اصلی قطع شد.

نیمی از مردم یارانه نگرفتند/ گردش حساب ها نباید جرم زدایی می شد

یکی از اعضای کمیسیون شهروندی مجلس شورای اسلامی نیز خطاب به دولت گفت: مردم مطلع و باسواد هستند و وقتی می گویید یک دهم یارانه حذف شده، معادل 10 درصد جمعیت است. اما طبق آمار شاید نیمی از مردم این یارانه 300 تنی را نگرفته اند که نشان می دهد حرف و عمل شما متفاوت است بنابراین اعتماد به مسئولان کاهش می یابد.

علیرضا پاک فطرت در گفت وگو با شفقنا درباره تاثیر افزایش قیمت کالاها بر قیمت مسکن، اظهار کرد: مسکن تابعی از اقتصاد و تورم است و زمانی که تورم ۴۰ درصد یا بیشتر باشد و زمانی که اقتصاد با دلار و خودرو در نوسان است. ، مسکن نیز همین وضعیت را پیدا خواهد کرد. مسکن در عمل ساخته می شود نه شعاری، پس باید اراده و ابزار ساخت آن وجود داشته باشد. امکانات مسکن، زمین، مصالح و نیروی کار است. زمین ارائه شده توسط دولت، اما نه همه مسکن ها، که قانون رونق مسکن نیست، در حاشیه شهر ساخته شود. ما همچنین به مسکن در شهر نیاز داریم. اما زمانی که شهرداری ها کار را آسان می کنند و پروانه های ساختمانی را سریعتر صادر می کنند، مردم وارد آن می شوند.

اسکان بیشتر از شام اجباری است

وی افزود: اما شهرداری ها سخت گیری می کنند و قیمت مصالح نیز تابع اقتصاد و تورم است و به شدت افزایش می یابد و جای تاسف است که فکر ما فقط معیشت مردم است بدون اینکه متوجه باشیم مسکن برای خانوارها بیش از این است. شام.» زیرا بیش از 35 درصد از درآمد خانوار صرف مسکن می شود.

دستمزدها نیز با آزاد شدن قیمت ها افزایش می یابد

یکی از اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص نیروی کار در کشور گفت: با توجه به فرهنگ پایین کار در کشور بیشتر نیروی کار در بخش مسکن توسط اتباع خارجی تامین می شود و زمانی که ما حذف یارانه کالاهای اساسی قیمت مسکن افزایش می یابد.

پاک فطرت در خصوص یارانه معیشتی گفت: جراحی اقتصادی خوب است و باید 8 سال پیش اتفاق می افتاد و اگر قرار باشد یارانه ها حذف شود باید دو اتفاق بیفتد. اول اینکه یارانه ای که لغو می شود صرف زیرساخت های اقتصادی کشور مانند راه آهن، خطوط هوایی، مراکز آموزشی و … می شود. ضمن اینکه وقتی یارانه لغو شد باید به همه دهک ها بدهند. من به دولت می گویم مردم آگاه و باسواد هستند و وقتی می گویید یک دهم یارانه برداشته شده، معادل 10 درصد جمعیت است. اما طبق آمار شاید نیمی از مردم این یارانه 300 تنی را دریافت نکرده اند که نشان می دهد حرف و عمل شما با هم فرق می کند بنابراین اعتماد مردم به مسئولان کاهش پیدا می کند.

گردش حساب افراد را دسته بندی نکنید/ بسیاری از این مبالغ به دلیل فروش خانه و ماشین است.

نماینده شیراز و زرگان در مجلس گفت: دولت از بحث آمار خارج است و اگر شخصی خانه خود را بفروشد و خانه دیگری بخرد یا خودرو داشته باشد و آن را فروخته و خودرو ارزانی بخرد، اخراج می شود زیرا پول در حسابش است، او در لیست سیاه است! باید به کل ملت ایران دهک یارانه بدهیم و به دهک دهم یارانه بدهیم. خود این افراد فرهنگ بازگرداندن این پول را به محرومان دارند. همانطور که می دانیم، دهک های بالا بسیار ضعیف جان سالم به در برده اند، همه این یتیم خانه ها و خانواده های فقیر تحت پوشش کمیته امداد و دولت نیستند، اما 50 درصد آنها تحت پوشش افرادی هستند که نام و نشانی آنها مشخص نیست. پس دلیل کاهش یارانه این افراد چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید