افراد معلول جویای کار باید درخواست شغلی خود را به کمک های اجتماعی ارسال کنند


ساعت: 11:36
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۸
کد خبر: 1916671

رئیس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی با اشاره به اعلام فراخوان شناسایی افراد متقاضی کار دارای معلولیت در کشور گفت: افراد دارای معلولیت می توانند برای استخدام اقدام کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدحسن صافی رئیس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور در حاشیه جلسه کارگروه اشتغال و کارآفرینی مناطق هفت گانه سازمان بهزیستی کشور با اشاره به بیانات رئیس جمهور به مناسبت روز جهانی معلولان در میان معلولان، درباره لزوم ایجاد فرصت های اجتماعی برابر برای معلولان، افزود: موضوع اصلی بیانات رئیس جمهور موضوع اشتغال معلولان بود، بنابراین با توجه به اینکه مشکلات زیادی در این زمینه وجود دارد. مقوله اشتغال در کشور برای ایجاد اشتغال برای جامعه معلولان اقدامات ویژه و تکمیلی لازم است و این امر مستلزم تلاش بیشتر است تا معلولان با وجود همه استعدادها و توانایی های خود به شغل و اقتصاد پایدار در زندگی دست یابند.

وی گفت: سازمان اجتماعی آمادگی دارد فهرست کاملی از افراد جویای کار و بیکار را احصا کند، بنابراین سازمان ها، نهادها، شرکت ها و کلیه ارگان هایی که به نحوی از بودجه کشور حمایت می شوند، بر اساس قانون حمایت از کشور موظف هستند. حقوق افراد دارای معلولیت، برای جذب این افراد و به کارگیری آنها در مشاغل مورد نیاز.

صافی ادامه داد: به منظور شناسایی دقیق تر کارجویان دارای معلولیت، مکاتباتی با مراکز بهزیستی استان ها انجام شد که بر این اساس درخواست های متقاضیان کار دارای معلولیت و بیکار با همکاری ادارات بهزیستی کشور ثبت می شود. استان ها و شهرستان ها و درخواست های شغلی آنها بر اساس استاندارد شناسایی صحیح کارجویان ثبت می شود و بر اساس صلاحیت، مهارت و علایق مددجویان برای مراحل بعدی آماده می شود.

رئیس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان اجتماعی افزود: به لطف فضای خوبی که پس از بیانات رئیس جمهور در موضوع اشتغال و ابلاغ بخشنامه ایشان در سراسر کشور ایجاد شد، افراد دارای معلولیت می توانند به ادارات بهزیستی در مراکز و شهرستانها درخواستهای خود را به کارشناسان و مددکاران بهزیستی ارسال کنند تا بانک اطلاعاتی نهایی مربوط به اشتغال معلولان جویای کار در اسرع وقت تکمیل شود.

وی با بیان اینکه تا چند روز آینده علاوه بر فراخوان کاریابی برای کارجویان سامانه راه اندازی می شود، گفت: معلولان و بیکاران می توانند با تکمیل فرم های خوداظهاری اطلاعات خود را در سامانه ثبت کنند سپس با همکاری حرفه ای ها گروه توانبخشی با برخی استانداردها، سطح حرفه ای یک معلول شناسایی می شود که با آمار خروجی این سامانه به عنوان خروجی استاندارد از نظر توانبخشی حرفه ای به رئیس جمهور ارائه می شود.

رئیس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به گستردگی آسیب ها و شرایط خاص خوزستان پس از جنگ تحمیلی، افزود: خوزستان نگاه ویژه تری در حوزه محرومیت زدایی و اشتغال به ویژه برای هدف می طلبد. گروه های مددکاری اجتماعی تلاش کردند تا این امر برای رفاه کشور اهمیت بیشتری پیدا کند.

وی گفت: امسال منابع اعتباری اشتغال خوزستان در بند ب تبصره 16 نسبت به سال گذشته تقریبا پنج برابر شده است. یعنی در سال 1401 این منابع برای متقاضیان تشکل های اجتماعی در بحث تسهیلات اشتغال و وام های شغلی قرض الحسنه 5 برابر شده است.

صافی ادامه داد: بهزیستی خوزستان موفق شد در جذب اعتبارات اشتغال بند الف تبصره 18 قانون بودجه و به همت بهزیستی خوزستان و با همکاری بنیاد برکت، شورای برنامه ریزی استانداری خوزستان جزو استان های خوب کشور باشد. و بانک کارآفرینان با ایجاد اشتغال و جذب تسهیلات و ایجاد شغل برای 244 نفر از معلولان به 100 درصد تعهدات خود عمل کرد.

وی با اشاره به تعهد اشتغال اجتماعی در خوزستان گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه قرار بود در سال 1400 برای 2584 نفر در خوزستان اشتغال ایجاد شود و 100 درصد تعهدات محقق شده است.

صافی ادامه داد: در برنامه تحول اشتغال که بیش از برنامه ششم تعهد توسعه کشور است، سازمان اجتماعی به دنبال دستیار برای ایجاد اشتغال برای یکصد هزار نفر است که سهم استان خوزستان است. ایجاد اشتغال برای چهار هزار و 298 نفر از مشتریان خود را تسهیل می کند.

رئیس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان اجتماعی کشور افزود: در سامانه نظارت و نظارت وزارت کار و تعاون اجتماعی ۸۳ درصد صحت اشتغال ثبت شده در خوزستان تایید شده است که بالاتر از میانگین حسابی کشوری

وی ابراز امیدواری کرد با تلاش رهبری استان خوزستان اتفاقات خوبی در زمینه مهارت آموزی، آموزش و اشتغال پایدار رخ دهد.

دیدگاهتان را بنویسید