افزایش قیمت خرید تضمینی گندم تحویلی به کشاورزان را ده برابر کرد


ساعت: 11:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۹
کد خبر: 1876969

امانیان گفت: افزایش قیمت خرید تضمینی گندم، عرضه گندم کشاورزان را ده برابر کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی عسگر امانیان مدیر جهاد کشاورزی سبزوار در گفت و گو با صبح توس؛ وی با بیان اینکه قیمت ها سالانه توسط دولت تعیین و در فصل خرید تضمینی گندم به کشاورزان اعلام می شود، گفت: متاسفانه پایین بودن قیمت خرید تضمینی کشاورزان را مجبور به ذخیره گندم خود برای فروش در بازار آزاد کرده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه امسال با اقدام به موقع دولت در اعلام قیمت تضمینی 11 هزار تن، این امر منجر به افزایش بیش از 10 برابری گندم عرضه شده توسط کشاورزان شده است.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار همچنین با بیان اینکه دولت مشوق های دیگری را برای تحویل بیشتر گندم به جهاد کشاورزی در دستور کار قرار داده است گفت: امسال به ازای هر کیلوگرم گندم تحویلی هزار تن جایزه کشاورزان اهدا شد که عملاً این مبلغ است. افزایش خرید تضمینی به 12 هزار تن.

امانیان با اشاره به اینکه یکی دیگر از مزیت های گندم تحویلی امسال کاهش آفات و پیری محصول است تصریح کرد: امسال محصولات کشاورزی نسبت به سال گذشته آفت و سن کمتری دارند.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار در ادامه با بیان اینکه کمبودی در تامین و توزیع آرد در سبزوار نداریم گفت: سرانه مصرف آرد در استان هشت کیلوگرم است که بیش از سرانه در سبزوار است و به هشت و نیم می رسد. کیلوگرم

وی طولانی شدن صف ها و ازدحام نانوایی ها را که بعضاً به دلیل بار روانی کمبود نان و آرد به همراه دارد، عنوان کرد و افزود: برخی از ترس مصرف زیاد و ذخیره نان نان درست می کنند. “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید