افزایش چهار برابری حق سوت نداشتیم/ والیبال ایران به داور بین المللی نیاز دارد

ساعت: 15:41
تاریخ انتشار: 14/05/08
کد خبر: 1779528

رئیس کمیته داوران فدراسیون والیبال گفت: برخی از داوران چهار برابر شدن حق داوری را طلب کردند که عملا برای فدراسیون والیبال امکان پذیر نبود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی در والیبال، ابراهیم فیروزی رئیس کمیسیون داوران فدراسیون والیبال با بیان اینکه روز یکشنبه 25 مهرماه جلسه هماهنگی داوران کشوری و بین المللی برای شروع لیگ برتر برگزار شد، گفت: همانند سال های گذشته قبل از شروع لیگ برتر لیگ برتر لیگ. و در دسته اول یک جلسه هماهنگی برای داوران برگزار کردیم و از داوران خواستیم تا قبل از شروع مسابقات در این جلسه هماهنگی حضور داشته باشند.

وی با یادآوری اینکه در این جلسه موضوعات مختلفی از جمله هماهنگی، بررسی آخرین قوانین و مقررات، تست های آمادگی جسمانی و آزمون های نظری مورد بحث و بررسی قرار گرفت، تصریح کرد: 10 داور دو درخواست برای شرکت در جلسه داشتند که یکی از آنها افزایش بود. چهار برابر هزینه داوری مسابقه و دومی تهیه بلیت رفتن و برگشت با هواپیما برای شرکت در جلسه.

رئیس کمیسیون داوران فدراسیون والیبال ادامه داد: این درخواست ها را به مسئولان فدراسیون ارائه کردیم و مقرر شد در این سفر کمک شود، اما با توجه به اینکه در در دو سال گذشته به دلایل مختلف و عدم توجیه منطقی و فراتر از و در چارچوب قوانین این افزایش ناگهانی هزینه ها افزایش یافته بود و امسال نیز متناسب با عرف و امکانات منابع مالی فدراسیون افزایش خواهد یافت. ممکن نبود . چون همه ما داور، مربی، بازیکن و همه اعضای یک خانواده هستیم و باید در چارچوب قوانین خاصی به نفع والیبال عمل کنیم. نباید الزاماتی را تعیین کنیم که خارج از توان و اختیارات فدراسیون والیبال باشد و توقع ایجاد کند.

فیروزی افزود: همه داوران عزیز کشور سرمایه های والیبالی هستند و فدراسیون والیبال برای رسیدن به رتبه های بین المللی و سطوح بالا سرمایه گذاری های زیادی برای آنها انجام داده است و باید از حضور آنها بهره ببریم. برای بهترین رشد و ارتقاء والیبال.”

وی افزود: داوران زیادی برای قضاوت در هفته های اول و دوم لیگ برتر مردان همکاری کردند اما برخی حاضر به همکاری در مسابقات نشدند و باید هر چه زودتر جایگاه این افراد مشخص شود. اگر بخواهند همکاری کنند، فدراسیون از آنها استقبال می کند، اما اگر نخواهند، فدراسیون باید به جای آنها تصمیم بگیرد. به همین دلیل از 10 داور مجدد دعوت به همکاری کرده ایم و امیدواریم به همکاری خود ادامه دهند وگرنه فدراسیون قطعا برای آنها تصمیم گیری خواهد کرد.

رئیس کمیسیون داوران فدراسیون والیبال 19 مهر را آخرین فرصت برای اعلام همکاری این داوران دانست و گفت: اگر تا آن زمان پاسخ کتبی دریافت نکنیم، عدم تمایل به همکاری با والیبال تلقی می شود. .

فیروزی در پایان سخنان خود حساسیت کنفدراسیون والیبال آسیا و فدراسیون جهانی والیبال نسبت به همکاری و فعالیت داوران بین المللی با فدراسیون های ملی در طول سال را یادآور شد و گفت: در صورتی که داور با فدراسیون ملی کشورش همکاری نکند. اعلام خواهد شد. از طرفی چون والیبال ایران به داوران بین المللی نیاز دارد، فدراسیون می تواند FIVB درخواست دوره های بین المللی جهت ارائه داوران جایگزین جهت حضور در این دوره ها.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید