افزایش 15 درصدی اهدای خون در عاشورا و تاسوعا


ساعت: 14:20
تاریخ انتشار: 1401/05/18
کد خبر: 1888757

مدیر کل سازمان انتقال خون آذربایجان شرقی اعلام کرد؛

رسولی بیان کرد: نیاز به خون در طول سال وجود دارد و به همین دلیل از اهداکنندگان تقاضا داریم که این کار را مستمر انجام دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آنای، مهدی رسولی درباره اهدای خون در روزهای عاشورا و تاسوعا گفت: اهدای خون نسبت به سال گذشته در روزهای عاشورا و تاسوعا 15 درصد افزایش داشت و اهدای خون اولی 30 تا 40 درصد در روز عاشورا افزایش یافت. سطح استان در مراکز شهر تبریز. ماراژ و میانه خون کشیدند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کمبود خون در استان وجود دارد، گفت: نیاز به خون در طول سال وجود دارد و به همین دلیل از اهداکنندگان می خواهیم که در برخی از ماه ها مانند شهریور به صورت مستمر این کار را انجام دهند. و در فصول سرد سال اهدای خون کاهش می یابد و نیاز همیشگی است.

مدیر کل سازمان انتقال خون آذربایجان شرقی همچنین توضیح داد: به طور کلی آقایان هر سه ماه یکبار و خانم ها هر چهار ماه یکبار می توانند خون اهدا کنند اما گاهی خانم ها به دلیل کم خونی یا فشار خون پایین نمی توانند این کار را انجام دهند. در استان ما میزان اهدای خون توسط بانوان نسبت به استان های دیگر کمتر است اما از ابتدای سال جاری تاکنون میزان اهدای خون توسط بانوان افزایش یافته است.

وی در پاسخ به این سوال که چه بیمارانی نیاز به اهدای خون دارند، گفت: بیماران تالاسمی، دیالیزی، سرطانی و تحت شیمی درمانی و جراحی نیاز به خون رسانی مستمر دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید