افزایش 35 تا 40 درصدی قیمت سرویس مدارس در یزد/ 40 درصد دانش آموزان یزدی از خدمات استفاده می کنند.

و ادامه داد: بر این اساس پیشنهاد افزایش حداکثر 70 درصدی شهریه سرویس مدارس برای خودروها و افزایش 45 درصدی برای خودروهای سواری در بودجه کمیته بودجه شهرداری به تصویب رسید اما این پیشنهاد در صحن علنی به تصویب نرسید. انجمن شورا و با تخفیف همراه بود.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان یزد افزود: بر اساس نظرسنجی انجام شده در صحن علنی شورای شهر یزد، در نتیجه قیمت سرویس اتوبوس مدارس با افزایش 35 درصدی

پیمان فر گفت: هزینه سرویس مدارس ویژه خودروهای سواری در صحن علنی شورا برای مسافت 0 تا 8 کیلومتر 35 درصد، برای مسافت 8 تا 15 کیلومتر با 40 درصد افزایش و برای مسافت افزایش می یابد. 15 کیلومتر و بیشتر با 40 درصد افزایش نسبت به سال گذشته گذشته تصویب شده است.

وی یادآور شد: مصوبه افزایش 35 تا 40 درصدی قیمت سرویس مدارس در شورای شهر به کمیته تطبیق فرمانداری ارسال می شود که پس از تصویب ابلاغ می شود و قیمت سرویس مدارس نیز اعلام می شود و در صورت اجرای فرمانداری. کمیسیون هیچ ایراد قانونی به مصوبه شورای شهر ندارد. این نرخ تغییری نخواهد داشت.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان یزد افزود: نرخ مصوب برای شهر یزد اعلامی است و سایر شهرها و مناطق باید بر اساس ماده 13 دستورالعمل اجرایی آیین نامه ایاب و ذهاب مدارس عمل کنند. .

وی تصریح کرد: رعایت نرخ مصوب برای کلیه مدارس و مراکز آموزشی الزامی است و اخذ وجه مازاد بر نرخ مصوب تحت هر کارکردی ممنوع است و در صورت مشاهده مغایرت اولیا می توانند از طریق واحد پاسخگویی ارزیابی عملکرد به شکایات به شرح زیر گزارش دهند. همچنین واحد انجمن اولیا والدین ادارات آموزش و پرورش محلی باید پیگیری شود.

پیمان فر گفت: از مجموع بیش از 281 هزار و 600 دانش آموز در استان یزد، نزدیک به 111 هزار نفر از این سرویس استفاده می کنند که تقریباً 40 درصد از کل دانش آموزان استان را شامل می شود و به طور مشخص در شهرستان یزد تقریبا 30 درصد دانش آموزان از آنها از این سرویس برای رفت و آمد استفاده می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید