«افق ها برای چه جنگیدند» به چاپ پنجم رسید

ساعت: 13:41
تاریخ انتشار: 14/05/08
کد خبر: 1779486

کتاب «شهدا برای چه افقی جنگیدند. جنگی که بود، جنگی که «وحید جلیلی است، به تازگی برای پنجمین بار توسط انتشارات رهیار منتشر شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کتاب «شهدا برای چه افقی جنگیدند. جنگی که بود، جنگی که از وحید جلیلی است، اخیراً توسط انتشارات رهیار به چاپ پنجم رسید.

وحید جلیلی، مدیر دفتر پژوهشی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، سردبیر روزنامه ابرار، ماهنامه سوره و راه و رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم مردمی عمار، این کتاب را نوشته است. بیانی ادبی، زیبا و انتقادی، دریچه ای تازه از آنچه در جامعه پس از هشت سال جنگ تحمیلی رخ داد و آسیب های موجود به قصه های به ظاهر انقلابی «جنگ»، «شهدا» و «حفاظت مقدس» را به مخاطب می گوید. ، پرداخت شده.

این کتاب مشتمل بر 9 فصل با عناوین «جنگی که بود، جنگی که هست»، «شهدا آنقدر هم شیرین نبودند!»، «ارزش جنگ در جنگ ارزش‌ها» و «پالایشگاه اسلام ناب» است. مهمترین فصل های این کتاب به حساب می آید. «نهضت دفاع و فرهنگ ملی»، «مرزهای شهید»، «عبور از جنگ با حقوق»، «عملیات تکمیلی» و «یاد و خاطره شهدا و راه شهدا» از دیگر عناوین سرفصل های این کتاب است. . .

در بخشی از فصل «شهدا اینقدر شیرین نبودند! این کتاب می گوید:

«تا آنجا که من یادم می‌آید، شهدا آنقدر که الان می‌گویند شیرین نبودند. همیشه لبخند بر لبانشان نبود. آنقدر مست خدا نبودند که فقر و فساد و تبعیض را فراموش کنند و از خوف خدا آنقدر غش نکردند که ترسی در هیچکس نینداختند. تا اونجایی که یادمه… چند هزار سال پیش؟ تجمل گرایان از بسیج می ترسیدند. فاسدها و ثروتمندان و رانت خواران از بسیجی ها می ترسیدند. شهدا آدم های وحشتناکی بودند به خدا ایمان داشته باشید اینقدر مهربانی خوب نیست.

به خدا ایمان دارم، حسین (ع) اینقدر مهربان نبود. اگر از او نمی ترسیدند، تکه تکه اش نمی کردند، بر بدنش اسبی نمی زدند، آب به قبرش نمی بستند و نمی کردند. او را در چادرها حبس کرد.

به معبد او رسیدیم. چطور برای شهدایی که بعد از رفتن مثل عشقشان شده اند دعا کنیم؟ به حسین (ع) که فرمود «دوبار شهید شد»، «السلام علیک یا اولیاء الله و دوستانش، سلام بر شما، یا طهارت خدا و فرزندانش».

چاپ پنجم این کتاب با 80 صفحه، 2000 جلد و قیمت 25000 جلد عرضه شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید