اقتصاد ایران نیازمند اقدامات اساسی و پایدار در حوزه کار و تولید است/ تمرکز بر حمایت دولتی از بنگاه‌های سودآور


ساعت: 14:52
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۷
کد خبر: 1806507

رئیس مراسم افتتاحیه ۴۸ طرح بزرگ صنعتی کشور:

رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت همکاری، انسجام و هم افزایی شرکت های بزرگ اقتصادی برای افزایش تولید، افزایش صادرات و اشتغال، گفت: پیام 48 پروژه بزرگ کشور پویایی، امید، پشتکار، اطمینان و اعتماد به تولیدکنندگان داخلی است. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی روز یکشنبه در آیین «راه اندازی ۴۸ طرح بزرگ صنعتی کشور» با بیان اینکه هدف گذاری دولت در بودجه ۱۴۰۱ رشد اقتصادی ۸ درصدی است، گفت: رشد اقتصادی به عنوان یک ضرورت مستلزم آن است. یک گروه و رهبری او می تواند با شجاعت و تلاش فراوان در کشور به آن دست یابد.

رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که کدام بخش می تواند موتور محرکه اقتصادی کشور باشد، گفت: بی شک نگاه به درون نیازمند اعتماد به دستان توانمند کارآفرینان و فعالان اقتصادی است که این آزمون را با موفقیت پشت سر گذاشته اند.

رئیسی با اشاره به نزدیک شدن، همکاری، همکاری و همدلی گروه مترقیان ایران گفت: تلاش و همکاری این گروه در مدت کوتاه 110 روزه «استخدام و افزایش صادرات و افزایش تولید به هم پیوند خورده است. که قدم بسیار مبارک و مبارکی است.

رئیس جمهور گفت: مهمتر از اجرای 48 پروژه بزرگ در 13 استان و 27 شهرستان، همگرایی و هم افزایی شرکت های بزرگ اقتصادی کشور است و امروز به عنوان یک تجربه موفق، پیش روی همه فعالان اقتصادی برای اجرای پروژه های بزرگ است.

آیت الله رئیسی پویایی، امید، استقامت، خودباوری و اعتماد به نیروهای خلاق کارآفرینان و تولیدکنندگان داخلی را مهمترین پیام نهضت ترقی خواه ایران دانست و گفت: این پیام را باید به همه کسانی که در یأس و ناامیدی هستند ارسال کرد. فکر کنید که کشور ما به دلیل موانع، تهدیدها و تحریم ها دچار وقفه شده است.

رئیس جمهور گفت: یکی از راه های مهم برای دور زدن و خنثی سازی تحریم ها، چنین اقدامات ماندگاری است و دولت قصد دارد فعالیت و تلاش بیش از پیش برای خنثی سازی تحریم ها را در دستور کار خود قرار دهد.

رئیسی تاکید کرد: بدون شک در صورت فعال شدن شرکت های بزرگ، بانک ها، بخش خصوصی، کارآفرینان می توان در بخش های مختلف سرمایه گذاری قابل توجهی انجام داد و مشکل تولید و اشتغال در کشور را حل کرد.

رئیس جمهور نقش دولت در فعالیت های اقتصادی را هدایتی، حمایتی و نظارتی عنوان کرد و گفت: فعالان اقتصادی باید مطمئن باشند که دولت از فعالیت آنها در این حوزه حمایت خواهد کرد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اقدام گروه ایران پیشرو پیامی برای تشویق ایرانیان خارج از کشور و سایر سرمایه گذاران بخش خصوصی به فعالیت در این زمینه با رعایت ضمانت های سود و افزایش بهره وری و امنیت سرمایه گذاری دارد.

رئیسی گفت: دولت می تواند به مردم کمک اقتصادی کند اما اقتصاد کشور را نمی توان با این کمک های مقطعی ساخت، بلکه اقتصاد کشور نیازمند اقدامات کلان و ماندگار در حوزه کار و تولید است که دین نیز متکی است. تاکید شده است.

رئیس جمهور با تاکید بر تسهیل فضای کسب و کار برای بنگاه های اقتصادی گفت: وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی باید زمینه فعالیت اقتصادی بنگاه های اقتصادی را فراهم کرده و مجوزهای لازم را به سرعت صادر کنند.

آیت الله رئیسی افزود: دولت همچنین از فعالیت کارگاه ها و بنگاه های کوچک و با کارایی بالا در راستای افزایش اشتغال حمایت می کند.

رئیسی با اشاره به نقش صندوق توسعه ملی در رشد و توسعه اقتصادی کشور گفت: مبنای تشکیل صندوق توسعه ملی برای توسعه کشور است و در این زمینه نقش آفرینی خواهد کرد.

رئیس جمهور همچنین بر لزوم تدوین نقشه جامع صنعت کشور تاکید کرد و گفت: دولت از ابتدا این موضوع را در دستور کار خود داشته و با تاکیدات اخیر رهبر معظم انقلاب این سند نهایی خواهد شد. در اسرع وقت.”

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید