اقتصاد کشورمان را منتظر برجام نمی گذاریم

ساعت: 21:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۸
کد خبر: 1806893

رئیس جمهور در دیدار با وزیر امور خارجه فنلاند گفت: ما منتظر بهبود اقتصاد کشورمان نیستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سید ابراهیم رئیسی دوشنبه شب در دیدار پکا هاویستو وزیر امور خارجه فنلاند با اشاره به تعهد آمریکا به برجام گفت: در صورت رفع تحریم ها، زمینه برای توافق مهیا است و ایران پایبندی خود را به برجام نشان داده است. تعهدات.”

وی گفت: روابط دو کشور در سال های پس از انقلاب اسلامی بسیار خوب بوده است، اما روابط فنلاند با سایر کشورها نباید تحت تأثیر بیگانگان قرار گیرد.

رئیسی با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم برای توسعه روابط حسن همجواری گفت: ما به دنبال روابط خوب با همه کشورهای منطقه هستیم و این سیاست را ادامه خواهیم داد. همه جای منطقه ما به دلیل دخالت خارجی ها مشکل دارد.

وی گفت: فنلاند می تواند نقش فعال تری در ایجاد صلح و جلوگیری از ناامنی ایفا کند.

رئیسی با اشاره به مشکلات افغانستان گفت: بیش از دو دهه است که آمریکا و ناتو در این کشور حضور دارند اما امنیت آن افزایش نیافته است، بلکه ویرانی، جنگ، فقر و بدبختی را برای مردم افغانستان به همراه داشته است. “

وی با اشاره به حضور حدود چهار میلیون مهاجر افغانستانی در ایران گفت: ما از برادران مهاجر افغانستانی به لحاظ همسایگی و اقدامات بشردوستانه به کشور استقبال می کنیم، اما اروپایی ها از تعهدات خود در افغانستان کوتاهی می کنند.

رئیسی با اشاره به مذاکرات هسته ای وین، متخلفان برجام را آمریکایی ها و کسانی که به تعهدات خود عمل نکردند اروپایی ها بودند، گفت: آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز در گزارش های متعدد خود اقدامات صلح آمیز ایران را تایید کرد. . ما گفته ایم در صورت لغو تحریم ها، مبنای توافق آماده است و ایران نشان داده است که به تعهدات خود عمل می کند، اما منتظر بهبودی اقتصاد کشورمان نیستیم.

وی با اشاره به اعتراف آمریکایی ها به شکست فاجعه بار سیاست فشار حداکثری بر ایران، گفت: امیدواریم کشورهای اروپایی راه استقلال از سلطه آمریکا را انتخاب کنند، زیرا آمریکا کشور قابل اعتمادی نیست.

پکا هاویستو وزیر امور خارجه فنلاند با اشاره به نودمین سالگرد روابط دیپلماتیک ایران و فنلاند گفت: برای ایران ارزش زیادی قائل هستیم و پتانسیل زیادی برای افزایش همکاری های مشترک بین دو کشور داریم. ما برای ارتقای همکاری های دوجانبه و همچنین همکاری بین دو کشور در زمینه امنیت منطقه ای و صلح جهانی تلاش می کنیم.
وی گفت: ما نگرانی های مشترکی داریم. من با شما در مورد تشکیل یک دولت فراگیر در افغانستان موافقم. این پیام ما به طالبان بود.

پکا هاویستو با ابراز نارضایتی از رفتار آمریکا در توافق هسته ای گفت: مایه تاسف است که آمریکایی ها از تعهد خود به برجام دست کشیده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید