اقدامات خوبی برای ساخت مسکن نیازمندان در استان زنجان انجام شده است

ساعت: 09:04
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۳
کد خبر: 1800167

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه گام های خوبی در ساخت خانه برای نیازمندان در استان زنجان برداشته شده است، گفت: ایجاد مراکز خیریه در مساجد ابتکاری بود که کمک های زیادی را در این مراکز جمع آوری کرد. نیازمند “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; آیت الله علی خاتمی امروز در دیدار با امام خمینی (ره) رئیس کمیته امداد گفت: کمیته امداد قدم های خوبی برداشت و ایشان آن را برداشتند.

وی با بیان اینکه کارکنان کمیته یاری امام خمینی (ره) خادمان محرومان محسوب می شوند، خاطرنشان کرد: مراکز خیریه در مساجد ابتکاری است که کمک های زیادی را برای نیازمندان جمع آوری می کند.

آیت الله خاتمی افزود: در اکثر مساجد شهری و بسیاری از مساجد روستایی، ائمه جماعات، معتمدین و اعضای پایگاه های مقاومت بسیج نیازمندان را شناسایی و به صورت ماهانه کمک جمع آوری و توزیع می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: اقدامات و اقدامات بسیار خوب و خیرخواهانه ای در استان زنجان نسبت به محرومان از جمله ساخت مسکن برای محرومان انجام شده است.

وی با بیان اینکه 2 هزار مسکن نیازمندان در استان زنجان ساخته شد، گفت: با کمک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در فاز دوم، 2 هزار و 500 مسکن برای نیازمندان در استان ساخته شده است.

آیت الله خاتمی گفت: یکی دیگر از اقدامات ارتقای ظرفیت و ایجاد اشتغال برای جامعه کمیته امداد بود و افرادی که از کمیته امداد کمک گرفتند اکنون دارای شغل و درآمد هستند.

* بیش از 56000 برچسب کد QR در استان زنجان نصب شده است

هدایت صفری، مدیرکل کمیته مددکاری امام خمینی (ره) در ابتدای این جلسه گفت: بر اساس مفاد برنامه پنج ساله ششم کمیته مددکاری امام خمینی (ره) باید حداقل 80 درصد از درآمدهای خود را هزینه کند. در مورد مشارکت عمومی «ساخت پلتفرم های الکترونیکی جدید و مهاجرت از روش های سنتی به مدرن.

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا این معضل مهم را تسریع کرده است، افزود: در حال حاضر اکثر خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) در زمان شیوع ویروس کرونا به روش الکترونیکی تغییر یافته و خدمات به صورت مجازی ارائه می شود.

صفری با بیان اینکه اولین مرحله الکترونیکی سازی در آذرماه سال گذشته از طریق پوزهای اندرویدی انجام شد، این خیریه تخلیه شد، خاطرنشان کرد: سال گذشته 105 درصد کمک های مردمی این خیریه بوده و امسال به 103 درصد رسیده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان با اشاره به وجود حدود 128 هزار موسسه خیریه در استان گفت:

وی با بیان اینکه در این روش صدقه به صورت الکترونیکی بر اساس اسکن کد برچسب ها با تلفن همراه پرداخت می شود، افزود: سرعت، امکان پرداخت در هر زمان و مکان، جلوگیری از تخلفات احتمالی و دریافت پیامک برای پرداخت کننده بیشترین است. ویژگی های مهم پرداخت صدقه با استفاده از کد QR.

صفری با بیان اینکه عدم نیاز به درب منزل همکاران و عدم نیاز به صدور فیش کاغذی از دیگر ویژگی های این روش است، گفت: پرداخت الکترونیکی صدقه هم برای مردم و هم برای کمیته پشتیبانی موجب صرفه جویی در هزینه ها می شود. در عین حال تعدادی از نیروها در حال بازنشستگی هستند و امکان جذب نیروهای جدید و جایگزین وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ظرفیت استان زنجان بیش از 128 هزار صندوق است و صندوق صدقات با کد QR قابل نصب در مدارس، اتوبوس ها، قطارها و سایر مراکز است، خاطرنشان کرد: هدف ایجاد 793 هزار مشترک حقیقی و حقوقی در زنجان است. استان همچنین امکان ایجاد یک کد QR خاص برای هر یک از اعضای خانواده وجود دارد.

صفری یادآور شد: تاکنون بیش از 56000 برچسب کد QR در استان زنجان نصب شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید