اقدامات قابل توجهی برای اجرای طرح ملی مسکن در استان زنجان انجام شده است

ساعت: 16:11
تاریخ انتشار: 1400/09/13
کد خبر: 1789478

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه اقدامات قابل توجهی برای اجرای نهضت ملی مسکن در استان زنجان انجام شده است، گفت: با اجرای نهضت ملی مسکن با استفاده از تجربیات گذشته سعی در کاهش اثرات منفی آن و توسعه توانمندی های خود در عرصه های مختلف داریم. راهها.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; محسن افشارچی امروز در چهارمین جلسه شورای مسکن استان زنجان در سال جاری اظهار داشت: برآورد می شود در خصوص نهضت ملی مسکن تلاش های خوبی در استان صورت گرفته است و امیدوارم با ادامه این تلاش ها به اهداف خود برسیم. “

وی با بیان اینکه نهاد حاکمیتی کشور کارهای زیادی را برای اجرای نهضت ملی مسکن آغاز کرده است که موافقان و منتقدانی دارد، خاطرنشان کرد: اجرای این طرح می تواند موتور محرکه ای برای اقتصاد، اشتغال و زیرساخت های کشور باشد.

افشارچی با اشاره به تجربه قبلی کشور در ساخت و ساز مسکن با پروژه مسکن مهر گفت: نکته مهم در نهضت ملی مسکن این است که علاوه بر ساخت مسکن چه تجربیات دیگری از اجرای این طرح می توان کسب کرد.

استاندار زنجان گفت: باید ببینیم آیا برای مشاوران و پیمانکاران برنامه رشدی داریم و توانایی خاصی برای کار در خارج از ایران دارند و استانداردی را تعیین کرده ایم که از حالت عادی آنها خارج شود یا خیر. “

«ما باید برای رشد مجتمع مسکونی برنامه داشته باشیم. قبل از اجرای نهضت ملی مسکن می توان فرصت های جدیدی ایجاد کرد.»

استاندار زنجان با بیان اینکه دنیا پر از فناوری های نوین در حوزه مسکن است، گفت: باید دید در این حوزه به فکر طراحی و ساخت ساختمانی متفاوت از ساختمان های کم هزینه قبلی افتاده ایم.

وی با بیان اینکه علاوه بر آن آسیب های اجتماعی نیز وجود دارد، گفت: آسیب های اجتماعی در برخی از مسکن های مهر نسبت به سایر مناطق استان بارزتر است که باید بر این موضوع تمرکز کرد.

افشارچی با اشاره به بازدید خود از پروژه های نهضت ملی مسکن در کوی زنگان گفت: در این بازدید احساس کردم مسائلی از جمله مسجد، فضای سبز، مدرسه و سایر مواردی که در مسکن مهر به آن توجه نشده بود، مورد بررسی قرار گرفت. نهضت ملی مسکن.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه فضاهایی مانند مساجد و مدارس در نهضت ملی مسکن باید با وضوح بیشتری دیده شود، افزود: همزمان با ساخت مسکن باید به این فکر کنیم که چه تغییراتی می توان در زیرساخت ها ایجاد کرد تا مسکن را ببینیم.

یک مقام ارشد دولتی در استان زنجان با بیان اینکه موافق تشکیل کمیته اسکان نیازمندان در استان هستم، گفت: ساختار این کمیته باید نتیجه ای داشته باشد که سفر رئیس جمهور به فلسطین در سفر رئیس جمهور به مسکن ملی زنجان بیان کرد. حرکت می تواند کاری انجام دهد.

وی گفت: باید توجه داشت که ما فقط می خواهیم تمام ساختمان های شهر را بسازیم و شهر را گسترش دهیم.

افشارچی گفت: شاید تمرکز همه امکانات در شهرها چندان خوب نباشد چرا که نهضت ملی مسکن پروژه بسیار بزرگی است و مجموعه حاکمیتی کشور تصمیم گرفته است که این اتفاق بیفتد.

وی افزود: با اجرای نهضت ملی مسکن با استفاده از تجربیات گذشته سعی در کاهش اثرات منفی آن و توسعه مهارت های خود به گونه ای متفاوت از آنچه هست داریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید