اقدامات زیست محیطی یزد برای مقابله با خشکسالی های پی در پی در استان


ساعت: 11:21
تاریخ ارسال: 1301/06/13
کد خبر: 1894577

رئیس اداره حفاظت از حیات وحش یزد توضیح داد

دهقان گفت: توزیع علوفه در مناطق خشک تر برای دام از دیگر اقدامات در حال انجام برای مقابله با خشکسالی در استان یزد است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت دهقان رئیس اداره حفاظت از حیات وحش استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: یکی از معضلاتی که حیات وحش استان یزد را تهدید می کند خشکسالی های پی در پی است.

وی ادامه داد: این خشکسالی ها در ابعاد مختلف محیط زیست و حیات وحش را تحت تاثیر قرار داده و پیامدهایی به دنبال دارد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست حیات وحش استان یزد افزود: اما نمی توان نسبت به این معضل بی تفاوت و بی تفاوت بود، از این رو اقداماتی برای حفاظت از حیات وحش از خشکسالی در حال انجام است.

دهقان تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از پیامدهای خشکسالی کمبود آب و منابع آبی و در نتیجه خشک شدن منابع آبی است، یکی از اقداماتی که برای رفع این مشکل انجام می شود، آبرسانی سیار یا استفاده از منابع آب دستی است.

وی گفت: همچنین برای اطمینان از وضعیت آب حیوانات در حیات وحش به صورت مستمر و روزانه با آنها مقابله می کنیم و سعی می کنیم آنها را دچار مشکل نکنیم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست حیات وحش استان یزد گفت: در برخی مناطق مانند شهرستان های اردکان، بافق و بهاباد به دلیل عدم رشد پوشش گیاهی به دلیل خشکسالی، علوفه بین دام ها توزیع می شود.

دهقان افزود: از این رو توزیع علوفه در مناطق خشک تر برای دام از دیگر اقدامات در حال انجام برای مقابله با خشکسالی در استان یزد است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید