اقدامات شهید سلیمانی در منطقه منجر به شکست نقشه های رژیم اشغالگر قدس شد.

ساعت: 14:41
تاریخ ارسال: 1301/10/12
کد خبر: 1921598

جانشین سپاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اقدامات شهید حاج قاسم سلیمانی در منطقه باعث شکست نقشه های رژیم اشغالگر قدس شد. از بیروت تا مرزهای فلسطین اشغالی عقب نشینی کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار محمدرضا فلاح زاده جانشین قرارگاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش مدرسه شهید سلیمانی گفت: اقدامات شهید حاج قاسم سلیمانی در منطقه باعث شکست نقشه های رژیم اشغالگر قدس شد. از بیروت تا مرزهای فلسطین اشغالی عقب نشینی کردند. حماسه های 33، 22 و 11 روز جنگ به همت حاج قاسم بود و سپس با راه اندازی داعش دلایل شکست آنها را فراهم کرد. همچنین با استقرار حکومت شیعه در عراق، تمامی نقشه های آمریکا در منطقه را از بین برد.

وی افزود: تفکر راهبردی شهید سلیمانی باعث شد آمریکا از افغانستان فرار کند و اکنون آمریکا و رژیم قدس اشغالی نمی دانند چه باید بکنند و این از ویژگی های ایمان او به خدا بود.

فلاح زاده که در همایش مدرسه شهید سلیمانی سخنرانی می کرد، خاطره ای را یادآور شد: در زمان جنگ سوریه مدتی در شهر حلب در محاصره بودیم. با تدبیر حاج قاسم سلیمانی فرودگاه حلب افتتاح شد و خودش شبانه در فرودگاه فرود آمد و اولین نفری بود که در هواپیما فرود آمد تا دیگران در فرودگاه فرود بیایند. دشمن 6 حمله انجام داده بود و با وجود جنگ روانی احساس کردیم در این زمان قصد حمله مجدد را ندارد. با هماهنگی شهید سلیمانی به دمشق رفتم اما دشمن در ساعت 4 صبح روز بعد دوباره حمله کرد و بخش‌هایی از محله‌های شهر حلب سقوط کرد. اوضاع خوب نبود. تنها 27 درصد از جغرافیای سوریه باقی مانده بود. سقوط سوریه و مرز آن با لبنان محتمل بود. در آن زمان قرآن را گرفتم و از خدا خواستم که اگر برنده شدیم به من مژده دهد. بعد از اینکه قرآن را باز کردم، آیه فتح و نصرت آمد که در آن زمان برایم بسیار دلگرم کننده بود. داعش تصمیم گرفت از مراکش به بنگلادش برود.

وی افزود: حمایت مردم از ویژگی های حاج قاسم سلیمانی بود. حزب الله، حشدالشعبی و دیگر گروه های مقاومت در منطقه، دفاع ملی از مردم سوریه، کار حاج قاسم بود که ارتش های مذهبی را مقدم بر مردم قرار داد.

جانشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: یک نظریه پرداز اسرائیلی گفت: هنر رهبر انقلاب این است که با استفاده از نیروها و ملت های دیگر خطر دشمنان را از منطقه و ایران از بین ببرد اما برخی در داخل کشور. این را درک نمی کنند داعش می خواست از ایران عبور کند و به بنگلادش برسد. در واقع هدف او بشار اسد نبود، بلکه شیعیان و ایران بودند.

فلاح زاده گفت: ولایت مانداری از دیگر ویژگی های شهید حاج قاسم سلیمانی بود که در دفاع و در جبهه مقاومت، تدابیر و رهنمودهای رهبر انقلاب را انجام داد و مطیع و سرباز ارتش به شمار می رفت. استان

وی تصریح کرد: اخلاص از دیگر ویژگی های این شهید بزرگوار است. او برای خدا کار می کرد. سه بار به او پیشنهاد شرکت در انتخابات ریاست جمهوری را داده ام. یک بار زیر بلندی های جولان در سوریه، بار دوم در دمشق و بار سوم در سال 2018 در خود ایران، زمانی که بالاخره به من گفت دنبال یک تیر سرگردان هستم. آزادم کن

جانشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: آمریکایی ها با تمام تلاش خود به هیچ نتیجه ای نرسیده اند. به خواست خدا جبهه مقاومت در عراق، افغانستان و فلسطین اشغالی در راه پیروزی است.

دیدگاهتان را بنویسید