اقدام عجیب تهدیدها/ واگن های متروی تهران در کوم امانت!

اقدام عجیب تهدیدها/ واگن های متروی تهران در کوم امانت!

روز جدید روز گذشته علیرضا زاکانی شهردار تهران با تایید این انتقال گفت که از کمک نه تنها به مترو کوم بلکه سایر کلان شهرها دریغ نخواهد کرد.او منتقل شد اما شهرداری تهران اطلاعی نداد. اما رسانه ها در کوم از قول زاکانی برای ارائه دو رام قطار برای آزمایش گرم در خط متروی کوم خبر دادند.

در متن این خبر به نقل از حسین اسلامی، رئیس شورای شهرداری کوم آمده است: با نگاه مثبت و علاقه زاکانی به خدمت رسانی به شهر مقدس کوم، تحویل دو رام قطار برای تست گرم خط مترو در Kum تایید شد. محمدحسین دهناد، رئیس کمیسیون ساخت و ساز و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم نیز در گفتگو با یکی از رسانه ها از جزییات این جلسه گفت:

وی ادامه داد: با توجه به اینکه فاز اول مترو کوم تکمیل و آماده بهره برداری است، مقرر شد تا مدتی تا زمان عقد قرارداد خرید واگن های چینی دو مخزن قطار از سوی شهرداری تهران به کوم اختصاص یابد. که 80 مورد آن تعلق دارد.«به کوم است که به نتیجه برسیم.این عضو شورای شهر کوم افزود: با کمک شهرداری تهران، کوم به لیست شهرهایی که مترو دارند اضافه می شود.
دهناد همچنین درباره جزئیات انتقال دو قطار به مترو کوم توضیح داد: موقعیت های مختلفی در نظر گرفته شد. اینکه این قطارها توسط شهرداری کوم خریداری یا اجاره شده است که قرار بود در قالب تفاهم نامه ای برای این واگذاری صورت گیرد.

قبل از حضور زاکانی در مدیریت شهری تهران، شهرداری کوم سعی کرد با توافق با شهرداری تهران از واگن های متروی تهران برای راه اندازی متروی خود استفاده کند.

زاکانی در عین حال قول اجاره دو قطار رام برای متروی قم را داده بود، اما متروی تهران در ایام سلطنت با کمبود شدید واگن و کمبود 1470 واگن مواجه شد.

شورای شهر تهران پاسخی به این انتقال نداد اما علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر به رسانه ها درباره انتقال این دو قطار به کوم گفت: شورا باید مجوز قانونی بدهد.

روز گذشته علیرضا زاکانی شهردار تهران با تایید این انتقال گفت که از کمک نه تنها به مترو کوم بلکه به سایر کلانشهرها دریغ نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه برای همکاری با سایر کلانشهرها در قالب دبیرخانه کلانشهرها فعالیت داریم، مقرر شد این دو پک قطار به عنوان گاوصندوق برای تست های گرم در اختیار کوم قرار گیرد. چون در بحث انتقال نیاز به مجوز شورا داریم. اما در قالب دبیرخانه کلانشهرها با کلانشهرهای دیگر همکاری داریم و اخیراً معاون حمل و نقل گفته است که استان البرز هم چنین درخواستی دارد و من هم به او گفتم که از کمک به کلانشهرهای دیگر دریغ نمی کنیم، اما این دو قطار می کنند. به سلامت بازگردانده شود. به تهران برمی گردد.

در حالی که اعضای شورای شهر تهران معتقدند چنین انتقالی مستلزم کسب مجوز از شورای شهر تهران است، اما در مورد واگذاری امانت به کوم یا سایر شهرها، چنین تصمیمی لازم نیست و در صورت عقد قرارداد، چنین انتقالی قانونی است. منعقد شده و برابر قیمت واگن ها ضمانت می دهد.

زمان بازگشت این دو رام قطار که گفته می شود سه طرفه هستند، همزمان با انتقاد واگن های چینی برای کوم است. قرارداد واگن های چینی شهرداری های مترو سال هاست که بلاتکلیف مانده و وزارت کشور اخیرا تلاش کرده تا اصل مبلغ قرارداد را در قالب پالایشگاه نفت یا مجوز خروج لیدر از صندوق توسعه ملی پرداخت کند. دو سال است که برای شهرداری ها نقد نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید