البرز فاقد 550 مدرسه برای رسیدن به سرانه آموزش استاندارد است/ مجریان قانون را دور زده و تعداد دانش آموزان را سالانه 16 هزار نفر افزایش می دهند.


ساعت: 12:26
تاریخ انتشار: 1011/01/28
کد خبر: 1822574

علی حجارگشت گفت: هر ساله شاهد افزایش جمعیت دانش آموزی هستیم و این معضل فقر فضای آموزشی در استان البرز را تشدید می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی هاجرگشت مدیرکل آموزش و پرورش البرز در گفت و گو با خبرنگار تیتریک در خصوص وضعیت سرانه آموزش در استان گفت: مناسب است. “

هیجرشتات با اشاره به اینکه در حال حاضر با کمبود تعداد زیادی مدرسه و کلاس مواجه هستیم، افزود: هر ساله شاهد افزایش جمعیت دانش آموزی هستیم و بی شک این فقر فضای آموزشی را در استان البرز تقویت می کند.

وی با بیان اینکه این مشکل به مسئولان عالی استان البرز منتقل شده و حساسیت لازم ایجاد شده است، گفت: در سفر رئیس جمهور بودجه ای برای مدارس در نظر گرفته شد و قرار شد 200 مدرسه با خیرین و دولت در البرز ساخته شود.

حجرگشت گفت: فاز اول پروژه مدرسه سازی با 100 مدرسه آغاز می شود و در حال آماده سازی و آماده سازی زمین هستیم که امیدواریم سازمان نوسازی مدارس البرز زمین را واگذار کند و مدارس نیز تا 2 سال آینده ساخته شود.

وی با تاکید بر اینکه انتظار ما این است که با این اقدام تا حدودی از فقر در حوزه آموزشی کاسته شود، گفت: ساخت 100 مدرسه در سفر رئیس جمهور به تصویب رسید اما در مجموع 200 مدرسه در استان البرز در 4 مدرسه باید ساخته شود. سال . .

هیرگشت افزود: اگر درصدد رسیدن به استانداردهای لازم برای فضای آموزشی البرز و سنجش تراکم مناسب دانش آموزی و مدارس یکباره هستیم، باید حدود 550 مدرسه در استان توسط خیرین و دولت ساخته شود.

وی گفت: با وجود شناور بودن جمعیت البرز، رشد جمعیت دانش آموزی در استان ما بالاتر از میانگین کشوری است، با توجه به اینکه یکی از استان های هدف مهاجرت هستیم، زیرساخت های لازم برای فضای آموزشی را نداریم. “

هیجرگشت با تاکید بر اینکه سالانه 16 هزار نفر به جمعیت دانش آموزی البرز اضافه می شود، گفت: متاسفانه این آمارها بر فقر فضای آموزشی موجود افزوده است و مسئولان به دنبال ردیف های اعتباری ویژه هستند.

وی گفت: متأسفانه برخی پیمانکاران برای دور زدن قانون و ایجاد یک مدرسه، 199 بلوک را برای ساخت 200 بلوک واگذار می کنند و برخی دیگر بالغ بر 200 بلوک می سازند و از ساخت مدرسه خودداری می کنند.

هیرگشت تصریح کرد: شهرداری ها باید به تکمیل تمامی ابعاد شهرک سازی احترام بگذارند اما عدم رعایت قانون از سوی آنها و پیمانکاران آموزش و پرورش را مجبور به پاسخگویی به مشکلات ناشی از آن کرده است و در حال حاضر سرانه آموزشی در فردیس شدید است. “

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در خاتمه گفت: متاسفانه در ناحیه 4 کرج رشد دانش آموزان زیاد است و شهر جدید هشتگر به دلیل ساخت و ساز مجبور به ساخت مدرسه خواهد شد و باید در دستور کار قرار گیرد. “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید