الحاق زمین به برخی شهرها برای اجرای قانون جهش تولید مسکن

ساعت: 09:35
تاریخ انتشار: 1400/08/15
کد خبر: 1781894

اسماعیل حسین از الحاق زمین به برخی شهرها برای اجرای قانون جهش تولید مسکن خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اسماعیل حسین زهی در گفت و گو با خبرنگار مرصادنیوز درباره آخرین وضعیت اجرای قانون جهش در مسکن گفت: در سال اول و دوم زمین در استان ها تامین می شود و این مشکل به عنوان یکی از مشکلات موجود در استان برطرف شده است. برخی از استان ها.”

وی افزود: همچنین در حال الحاق زمین به برخی شهرها هستند که در کمیسیون شورای عالی شهر به تصویب می رسد و مشکل حل می شود.

حسین زهی گفت: سامانه ای برای بحث مسکن نصب شده است و حتی برخی استان ها آماده شروع ساخت هستند.

وی گفت: سامانه تعیین شده از سوی وزارت راه و شهرسازی باید در استان ها باز شود تا مردم بتوانند ثبت نام کنند و اطلاعات آنها اصلاح شود.

حسین زهی گفت: بسیار امیدواریم که این چهار میلیون خانه ساخته و تحویل دهک های پایین جامعه شود.

یکی از اعضای کمیسیون اتباع مجلس شورای اسلامی گفت: ساخت یک میلیون خانه در سال در دستور کار قرار دارد و با توجه به اینکه چندین ماه از آن سال می گذرد باید در سال های آینده این موضوع جبران شود. “

حسین زهی خاطرنشان کرد: طبق گفته وزیر راه و شهرسازی امسال ساخت دو میلیون مسکن آغاز می شود.

وی افزود: با توجه به گذشت چندین ماه از سال و هدف گذاری برای ساخت چهار میلیون مسکن، ممکن است عملیات ساخت در سال سوم یا چهارم به پایان برسد، اما باید چهار میلیون خانه ساخته شود.

حسین زهی گفت: در برخی استان ها هنوز زمین واگذار نشده است که در حال پیگیری هستیم هرچند در اکثر استان ها زمین تامین شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی گفت: وزیر راه و شهرسازی یا معاونانش باید هر 15 روز یکبار گزارش پیشرفت قانون جهش مسکن را به مجلس ارائه می کردند که احتمالا هفته آینده برای این منظور به مجلس ارائه می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید