امام خمینی حقیقتی است که همیشه زنده است/ انقلاب اسلامی نور امید را در دل مستضعفان روشن کرد


ساعت: 10:32
تاریخ انتشار: 1401 1401
کد خبر: 1843575

تعدادی از سران طوایف سیستان و بلوچستان گفتند: امام خمینی (ره) حقیقتی است که همیشه زنده است و یاد و خاطره ایشان هرگز از ذهن ما خارج نخواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر هامون ؛ 14 خرداد روز تلخ وداع ملت آزاده ایران با مقتدای امام خمینی (ره) در سال 1368 است، روزی که بت های راهزن قرن و ابراهیم زمان پر کردند. ملت ایران و چمدان های خود را بسته و خاطره ای از اندوه برای دوستدارانش به یادگار گذاشت.

وقتی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران خبر رحلت امام خمینی (ره) را برای ملت ایران پخش کرد، همه شهرهای کشور در حیرت فرو رفتند، به طوری که فضای سکوت و ماتم سراسر ایران را فرا گرفت.

ساعاتی پس از اعلام رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، ملت ایران سیاه پوش شدند و همگان تلاش کردند تا گامی موثر در بزرگداشت رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران بردارند. بسیاری از ایرانیان از خراسان تا زاهدان و از ارومیه و تبریز تا بوشهر و خوزستان به تهران آمدند تا بار دیگر با رهبر و مقتدای خود دیدار کنند و اعلام کنند که تا ابد به عهد و پیمان خود با امامان نیکوکار خواهند ماند.



امام راحل اسلام ناب را منبع مناسبات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی قرار دادند

سردار محمد اکبر نوتی زهی از سران عشایر استان روز ۱۴ خرداد را یکی از روزهای غم انگیز ملت شریف ایران اسلامی دانست. سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و… منشأ تحولات بزرگی نه تنها در ایران بلکه در جهان شد.

وی بیان کرد: شخصیت و بصیرت تاریخی، ضد استکباری و غیرقابل کنترل امام راحل، تدابیر هوشمندانه و دیرپای فرماندهی معظم کل قوا، بازدارندگی آرامش بخشی را در دفاع و ارتش برای خنثی سازی تهدیدات عزیزان ایجاد کرده است. امنیت مثال زدنی

این رهبر عشیره افزود: دشمنان با تمام توان علیه اسلام و مسلمین در طول تاریخ تلاش و حتی دین را به عنوان افیون به جامعه معرفی کرده اند، اما امام راحل حقیقت اسلام و قرآن را به اندازه ای که به جهانیان نشان داده است. به رئیس جمهور شوروی سابق می گوید 70 «سال کمونیسم مشکلات شما را حل نکرد و تنها راه نجات شما بازگشت به اسلام است که همه نشان دهنده روح حاکمیت امام است.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام خونین 15 خرداد ادامه داد: در این روز در سال 42 بیش از 15 هزار نفر در قم به شهادت رسیدند و این اتفاق زمینه ساز پیروزی انقلاب اسلامی و حاکمیت جهانی شد.

نوطی زهی گفت: 33 سال پس از فقدان امام راحل در یمن، رهبری هوشمندانه و حکیمانه جانشین صالح و شایسته ایشان حضرت خامنه ای، امروز انقلاب اسلامی در چهل و چهارمین سال خلقت و نقش آفرینی در همه عرصه ها و عرصه هاست. بر چالش ها و بحران های مختلف غلبه می کند و مقاومت می کند و در راس قدرت می ایستد و در رأس عزت و سربلندی قرار می گیرد.

انقلاب اسلامی انفجار نور علیه رژیم شاه بود

حاج عبدالنبی کرد یکی دیگر از بخشداران شهرستان مرزی میرجاوه گفت: روح الخمینی بزرگواری نورانی بود و انقلابی را رقم زد که همچون انفجاری از نور علیه رژیم شاه، نور امیدی را در دل مردم تابید. استعمار تحت ستم، آزادی و آزادی را روشن کرده و معنای جدیدی به آن می بخشد.

وی افزود: امام خمینی (ره) شخصیتی جاودانه است که نماد یک رهبر مردمی بود; او از میان مردم برخاست، با مردم زندگی کرد و سرانجام مردم سالاری دینی را به یاد آورد.

به عقیده این فرقه، خرداد 1385 نقطه عطفی در آغاز انقلاب اسلامی و قیام اسلام گرایان بود که الگوی کاملی از مبارزه را برای همه آزادی خواهان جهان ارائه کرد.



نظام جمهوری اسلامی؛ این میراث نهضت امام خمینی است

مولوی عبدالواحد توحیدی پور شیرانزهی، رئیس اقامه نماز جمعه و رئیس کافه روستای بلوچی سرباز نیز گفت: 23 خرداد سالروز عروج بزرگ مردی است که نور امید را در دل مستضعفان روشن کرد. روزی که ملت بزرگ ایران و مردم مظلوم و آزاده جهان در سوگ فراق پیر فرزانه عزادارند.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی امروز میراث نهضت امام خمینی(ره) است که با قیام 15 خرداد 1342 آغاز شد و با پیروزی انقلاب اسلامی، معماری اولین نظام اسلامی پدید آمد.

این عالم اهل سنت افزود: امام خمینی(ره) شخصیتی برخاسته از مردم، با مردم زیست و در نهایت نظام مردم سالاری دینی را به یادگار گذاشت.



اطاعت کامل از دستورات و دستورات رهبرانقلاب رمز پیروزی است

حاج عبدالعزیز مراجهی یکی دیگر از عشایر استان گفت: 13 خرداد سالروز رحلت امام راحل و قیام خونین 15 خرداد نقطه عطفی در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود.

وی افزود: 14 خرداد روز سردار حماسه و ایثار است، روز وداع با مرد پاک عدالت و ایمان و آزادگی مردی بی نظیر در دنیای مدرن، آزادی را به ارمغان آورد و جمهوری اسلامی ملت مسلمان و رشید در ایران.

به گفته این قبیله؛ امام خمینی (ره) حقیقتی است که همیشه زنده است، نامه ایشان پرچمدار این انقلاب و راه ایشان راه این انقلاب و اهداف ایشان اهداف این انقلاب است.

وی تاکید کرد: امروز ملت های آزادیخواه حتی غیرمسلمان نسخه دکترین انقلاب، امام راحل و رهبر معظم انقلاب را مایه نجات خود می دانند و آزادی و عزت خود را در آن می جویند.

مراجهی رمز موفقیت و پیروزی کشور در این سالها را مطابق منویات و فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و گفت: امام خمینی (ره) و جانشین ایشان امام خامنه ای (مدظله العالی) همه سؤالات باید عنوان و مصداق مسئولان و مردم باشد.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید