امام سجاد (ع) چه نقشی در شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن داشت؟


ساعت: 21:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۸
کد خبر: 1814399

حجت الاسلام سید حسن شفیعی با تاکید بر اینکه امام سجاد علیه السلام در زمان خود به دنبال کادرسازی بود، گفت: هدف نهایی امام بیداری اسلامی و دینی و تشکیل حکومت جهانی بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام سید حسن شفیعی در گفت و گو با خبرنگار شبکه خبری تهران نیوز با قرائت «نقش امام سجاد علیه السلام در از بین بردن حصر تبلیغاتی دشمن» گفت: سجاد سلام بر اوست.

وی با بیان اینکه بیشتر به جنبه ها و شخصیت امام سجاد(ع) توجه شد، اضافه کرد: گاهی امام همام خود را فردی گوشه نشین جلوه می دهد که گوشه ای نشسته و نماز می خواند. پس لقب صابرین برای او در برخی افراد تعبیه شده است.

این کارشناس مذهبی تاکید کرد: بیماری امام سجاد(ع) محدود به زمان عاشورا بود و سخت ترین لحظه تاریخی برای دشمن در 34 سال پس از واقعه کربلا و شهادت امام حسین (ع) بود.

شافعی در توضیح علت مجهول ماندن زندگی امام زینا العابدین گفت: علت این امر این است که شیعیان در زمان امام سجاد(ع) مظلوم واقع شدند و ایشان در سخت ترین فشارهای دشمن ایستادگی کردند.

وی خاطرنشان کرد: بعد از واقعه عاشورا سخت ترین کنترل و نظارت توسط حاکمان اموی و سپس زبیر انجام شد و حاکمان اموی و زبیری بر امام سجاد علیه السلام و خاندان اهل بیت نظارت شدید داشتند. ) تا حادثه عاشورا زیاد نشود و تجلی پیدا نکند.» می دهند.


تسلط شدید دشمن بر ابعاد زندگی امام سجاد (ع)

این کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه با نظارت دقیق دشمن ابعاد زندگی امام سجاد علیه السلام تحت الشعاع قرار می گیرد، تصریح کرد:

شافعی خاطرنشان کرد: همه این موارد ماهیت خاص زمان حضرت سیناء العابدین (ع) را در چند بعد می رساند; در زمان پیامبر هم ابعاد فکری جامعه اسلامی مورد هجوم قرار گرفت و هم بعد اجتماعی جامعه اسلامی تحت الشعاع قرار گرفت.

وی گفت: در زمان امام سجاد (علیه السلام) جامعه در قهقرا است و فساد در زمان امام زین العابدین رواج دارد، بنابراین در مکه و مدینه خوانندگان و نوازندگان به گونه ای کار خود را توسعه می دهند که مردم بریزند. اشک در سوگ یک خواننده یا نوازنده.»

این کارشناس مسائل دینی تاکید کرد: آنقدر کار برای ائمه(ع) سخت می شود که امام سجاد(ع) درجا می فرمایند اگر در مقابل فساد بایستیم مردم می خندند و اگر سکوت کنیم سازگار نیست. با سیاست و منش ما، پس با فساد مخالف است، از نظر اجتماعی و سیاسی، حاکمان استبداد جامعه را به دست گرفته اند.

شفیعی با تاکید بر اینکه امام موظف است پایه های جامعه را از نظر فکری و عقیدتی احیا کند، تصریح کرد: امام باید از نظر سازندگی و تشکیلات نیز حرکت کند و تقویت شود چرا که بعد از واقعه عاشورا با پراکندگی در جامعه همراه است. و ما با نیروهای شیعه روبرو هستیم پس امام سجاد علیه السلام مسئولیت ستاد را بر عهده دارد.

وی گفت: امام سجاد علیه السلام در لهوف، صحیفه سجادیه و دعاها و دعاها و ذکرها چه دارد که جامعه را از نظر فکری تربیت و تربیت می کند و از سوی دیگر برخلاف تصور برخی ائمه، سیاسی و سیاسی دارند. مکاتبات و رفتار اجتماعی به رویدادها پاسخ دهید.


ائمه اطهار علیهم السلام «همه یک نور هستند»; هستند

این کارشناس مسائل دینی افزود: امام زین العابدین علیه جعلیات ابن شهاب زهری نامه های تند و در عین حال توصیه ای نوشت. امام با یادآوری نعمت های الهی زهر در حکمت و عظمت می فرماید: «با کتمان حقیقت و ایجاد شک و توهم در میان مردم، با ظالمان ظاهری دینی برخورد کردی و با گفتار خود آنان را مسرور ساختی. حضرت سجاد (علیه السلام) با شکوه مصیبت هایی که به بار آورد و به یاد مرگ و قیامت خود، زهری را به توبه و بیدار شدن از خواب غفلت التماس می کند.

شافعی ها توضیح دادند: همچنین برخورد پیامبر با عبدالملک مروان پس از توطئه بنی امیه برای گرفتن شمشیر پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم، نشانه مشروعیت خلافت آنان است.

وی بیان کرد: از سوی دیگر امام سجاد علیه السلام با تربیت نیرو و انسان سازی دشمنان در جهت تحقق بیداری اسلامی و دینی، دستیابی به حکومت جهانی که تنها هدف اهل بیت علیهم السلام است به دنبال مقابله با دشمنان است. ) “.

وی با تاکید بر اینکه تحلیل ما از تاریخ اهل بیت علیهم السلام باید جامع باشد، تصریح کرد: سایر ائمه علیهم السلام به تفکیک. زیرا ائمه اطهار علیهم السلام «همه نور واحد» هستند; هستند و ما باید به زندگی این بزرگواران به عنوان یک پیکر و سیر تحول تاریخی نگاه کنیم.

این کارشناس مسائل دینی گفت: اگر این گونه به قضایا نگاه کنیم، متوجه می شویم که آغاز و پایان ماجرا یکی است و هر یک از ائمه(ع) در زمان خود حدی داشتند و هر یک وظیفه خود را برای رسیدن به اهداف خود انجام دادند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید