تحریم شخصیت های رسانه ای راهبرد محاصره تبلیغاتی دشمن است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا نظری نماینده مردم خمین در گفتگو با دیار آفتاب ; وی گفت: در گذشته مقام معظم رهبری در بیانات خود تاکید داشتند که کشور در محاصره تبلیغاتی دشمن قرار گرفته و خواسته ایشان این بود که همه تلاش کنند تا از این حصر عبور کنند.

وی افزود: امروز دشمنان با توجه به زیرساخت هایی که دارند سعی می کنند کنترل رسانه ای خود را بر جهان اعمال کنند و از سوی دیگر اجازه نمی دهند صدایی غیر از آنچه می خواهند به افکار عمومی در سراسر جهان برسد.

نظری ادامه داد: کشورهای اروپایی در روزهای اخیر محدودیت هایی را برای شبکه انگلیسی زبان جمهوری اسلامی اعمال کرده و یا افراد و رسانه های کشورمان را تحریم کرده اند که در راستای استراتژی آنهاست.

نماینده مردم خمین تصریح کرد: اساس کار باید این باشد که بتوانیم با رساندن صدای خود به دنیا از مرزهای مختلف عبور کنیم و همچنین فشار رسانه ای دشمن را کاهش و محدود کنیم.

وی اذعان داشت: در اتفاقاتی که در ماه های اخیر در کشور رخ داد، برخی از ابزارها و بسترهای اطلاع رسانی بر خلاف منافع ملی عمل کردند و با محدودیت های اعمال شده، مخاطبان آنها به شدت کاهش یافت.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: باید از سوی مراجع ذیربط، شورای عالی فضای مجازی و شورای اسلامی محدودیت شبکه‌ها و رسانه‌ها برای شکسته شدن کنترل رسانه‌ای آن‌ها اقداماتی انجام شود.

نظری بیان کرد: قبل از اغتشاشات اخیر از 6 ترابایت ترافیک اینترنت که در کشور استفاده می شد 30 درصد ترافیک در شبکه های داخلی بود اما پس از اتفاقات اخیر و محدودیت های اعمال شده این رقم به بالای 60 درصد افزایش یافت و در حال حاضر حدود 4 ترابایت از ترافیک اینترنت کشور در شبکه های داخلی استفاده می شود.

نماینده مردم خمین خاطرنشان کرد: به نظر می رسد در آینده با اقداماتی که در وزارت ارتباطات انجام می شود، استفاده از شبکه های داخلی افزایش یافته و در نتیجه رسانه های معاند با محدودیت هایی مواجه خواهند شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید