امروزه ثابت شده است که با وجود تحریم ها می توان نفت را صادر کرد


ساعت: 23:32
تاریخ انتشار: 1401/01/17
شناسه خبر: 1820141

نایب رئیس مجلس گفت: امروز ثابت شده است که با وجود تحریم ها می توان نفت صادر کرد و ارز آن را وارد کشور کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید محمد حسینی نایب رئیس مجلس در دیدار با اعضای شورای مرکزی جبهه جهادی ضمن تبریک سال نو و حلول ماه مبارک رمضان گفت: رویکرد اصلی این دولت تغییر و عدالت است. به مسیر انقلاب و به گفته آیت الله رئیسی بنیانگذاران شرایط کنونی نمی توانند تغییری ایجاد کنند.

وی ادامه داد: بحمدالله همه اعضای کابینه روحیه جهادی و کار، تلاش و تحول دارند در حالی که متاسفانه در گذشته گاهی عزم جدی کمتری برای خدمت به مردم و مبارزه وجود داشت. امروز می بینیم که آقای رئیسی شبانه روز برای حل مشکلات مردم و پیشرفت کشور تلاش می کند و از دولت می خواهد که حاکمیت انقلابی داشته باشد و با اساتید و نخبگان و صاحب نظران دیدار کند و از نظرات و انتقادات و پیشنهادات و ایده های آنها استفاده کند.

حسینی افزود: قبل از شروع این دولت برخی به این نتیجه رسیدند که به نظر می رسد کارها به حال خود رها شده و مدیران برای حل مشکلات و پیشبرد امور قدم های لازم را برنداشتند اما اکنون قدم های بزرگی در حال برداشته شدن است. در سیزدهم مانند واکسیناسیون عمومی، آزادسازی سواحل، افزایش فروش نفت و صادرات نفت، توسعه روابط با کشورهای همسایه از جمله کشورهای همسایه، بازگشایی دانشگاه ها و مدارس و نهضت مسکن ملی که امید و اعتماد بسیاری از مردم را برانگیخته است.

وی یادآور شد: با وجود افت تحصیلی و آموزشی ناشی از آموزش از راه دور، برخی تردید داشتند که مدارس و دانشگاه ها پس از دو سال وقفه بلافاصله پس از تصویب ستاد کرونا، اما با تصمیم و عزم دولت، بازگشایی شوند. پس از دو سال دانش آموزان به صورت حضوری ادامه تحصیل دادند و نشاط جدیدی در کشور ایجاد شد.

وی افزود: در گذشته زمانی که بحث فروش نفت مطرح می شد، عده ای می گفتند که فروش نفت غیرممکن است و ما چاره ای جز تسلیم شدن به غرب و آمریکا نداریم، اما امروز معلوم شده که اینطور نیست و نفت می تواند با وجود تحریم ها صادر شود.» گفت: ارز آن را به کشور آورد.

حسینی افزود: ما معتقدیم که نیروهای انقلابی و ارزشی انتظار شتاب بیشتری برای خدمت در جایی دارند اما در عین حال می بینیم که کسانی که در هشت سال گذشته کار شایسته ای انجام نداده اند امروز سعی در طراحی و به حاشیه راندن دولت دارند. مردم را ناکارآمد کنید و نظام و انقلاب را ناامید کنید، اما مردم واقعیت ها را می بینند و قدردان خدمتگزاران خود هستند. از ابتدای دولت هر ماه 10 تا 12 میلیارد تن از بدهی های گذشته را پرداخت می کنیم و هنوز کار ساخت و ساز بسیار خوبی است، اما باید بیشتر انجام شود

وی گفت: انتقاد از دولت باید منصفانه باشد. سرعت عمل. متأسفانه، این دیدگاه اغلب وقتی زمان شروع یک پروژه فرا می رسد، ما را غرق می کند.

وی با بیان اینکه دولت لحظه ای برای حل مشکلات کوتاهی نکرد، افزود: به عنوان مثال هر سال در ارتباط با بحث شعار سال شاهد بودیم که هیچ اقدامی صورت نگرفت اما امسال در سومین روز از فروردین ماه که تعطیل شد، دولت جلسه ای برگزار کرد و هر کدام از دستگاه ها برنامه های خود را برای اجرای این شعار ارائه کردند و قطعا با برنامه ریزی های انجام شده شاهد برکات اجرای این شعار خواهیم بود.

حسینی با اشاره به اهمیت بحث جهاد گفت: بسیاری از ما در خانه هستیم می توانیم به شبهاتی که در فضای مجازی به وجود می آید پاسخ دهیم. گرچه پاسخ به شبهات ضروری است اما کسانی که این شبهات را ایجاد می کنند باید بتوانند آنها را نیز برانگیزند. مثلاً کسانی را می بینیم که ما را به نقض حقوق بشر متهم می کنند که خودشان مرتکب شدیدترین جنایات علیه بشریت می شوند، این باید توضیح داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید