امروز آمریکا و غرب بیش از هر زمان دیگری نیاز به مذاکره و توافق با ایران دارند


ساعت: 10:33
تاریخ انتشار: 1401/04/08
کد خبر: 1879463

حمیدرضا ترگی گفت: امروز نیاز آمریکا و غرب به مذاکره و توافق با ایران بیش از گذشته شده است، بنابراین جمهوری اسلامی ایران باید از این فرصت استفاده کرده و قاطعانه به مفاد آن عمل کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمیدرضا ترگی در گفت و گو با مرصادنیوز گفت: همانطور که از مواضع مکرر جمهوری اسلامی استنباط می شود، ایران قصد خروج از مذاکرات را نداشت، اما به این دلیل که روند مذاکرات وین نشان داد که آمریکا نمی خواهد پیشنهادهای منطقی ایران را بپذیرد. نمی خواهد بهای خروج از برجام را بپذیرد و به ایران اطمینان دهد که این رفتار دیگر تکرار نخواهد شد و چون مذاکرات از لغو همه تحریم ها خودداری کرده است، مذاکرات به بن بست خورده است.

وی افزود: با نشانه هایی که اخیراً از سوی آمریکا و نماینده اتحادیه اروپا، ایران برای شکستن فضای ایجاد شده توسط آمریکا و غرب مبنی بر ممانعت ایران از نتیجه مذاکرات مشاهده شد، همچنان با ادامه مذاکرات به شرطی موافقت کرده است. از آنجایی که شرایط برای مذاکره مستقیم با آمریکا فراهم نیست، شکل مذاکره مستقیم با ایالات متحده است. .

ترکی افزود: مذاکرات همچنان غیرمستقیم است و مکان آن در کشور دوست ایران تغییر کرده است، بنابراین به نظر می رسد جمهوری اسلامی ایران این عذرخواهی را از رسانه های غربی گرفته و نشان داده که ایران روی میز مذاکره است، اما شرایطی است که باید توسط آنها محقق شود.

وی گفت: در این شرایط نیاز و اصرار غرب به مذاکره بیش از پیش شده است زیرا شاهد جنگ روسیه و اوکراین، وضعیت عرضه سوخت در جهان، افزایش قیمت نفت و تورم گسترده در جهان هستیم. همه کشورها. و البته یکی از راه حل ها آنها خواهان ورود نفت ایران به بازارهای جهانی هستند، بنابراین به شدت به خروج ایران از این وضعیت و کمک به کاهش قیمت نفت با تزریق نفت به بازارهای جهانی نیاز دارند.

این کارشناس مسائل بین الملل گفت: امروز نیاز آمریکا و غرب به مذاکره و توافق با ایران بیشتر از گذشته شده است. بنابراین طبیعی است که جمهوری اسلامی ایران از این فرصت استفاده کند و شرایط خود را برای حفظ منافع ملی کشور محقق کند.

ترکی گفت: به نظر می رسد با این روند، اگر غرب موفق به جلب رضایت و غنی سازی آمریکا شود، در رفع تحریم ها و پذیرش شروط ایران پیگیر باشد، جا برای توافق وجود دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید