امروز کرمانشاه را چهارراه ترانزیت کالا، انرژی و امنیت می دانم/هر گونه اشتباه آمریکایی ها در منطقه با واکنش تند و تأسف بار مواجه خواهد شد.


ساعت: 19:29
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۴/۲۳
کد خبر: 1883214

آیت الله رئیسی گفت: کرمانشاه را چهارراه ترانزیت کالا، انرژی و امنیت می دانم و از نظر امنیتی هم باید گفت که همجواری کرمانشاه با عراق محل بسیار مناسبی برای فعال سازی بازارچه های مرزی و کاهش تردد جیب برها است. در دا ما این منطقه را سازماندهی می کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، آیت الله رئیسی عصر امروز در دیدار با مردم کرمانشاه با اشاره به بیانات خود خطاب به استاندار کرمانشاه مبنی بر اینکه به استانی می روم که از رشادت، استقامت و مقاومت بالایی برخوردار است، گفت: لجبازی مردم هر چه باشد تعریف کنیم مسئولیت ما بیشتر می شود و البته در کنار همه مقتضیات استان به استاندار کرمانشاه روی موضوع محوری اشتغال تاکید کردم.

وی بر ایجاد اشتغال با وجود این همه نیروهای جوان، تحصیلکرده و آماده به کار در عرصه های مختلف صنعتی، کشاورزی، معدنی و دیگر ظرفیت های خوب استان کرمانشاه تاکید کرد.

آیت الله رئیسی بیان کرد: معتقدیم کشاورزی استان کرمانشاه را به عنوان مرکز این حوزه معرفی کرده است و با ظرفیتی که در استان کرمانشاه وجود دارد، این استان قطب کشاورزی منطقه است.

وی با تاکید بر اینکه بحث اشتغال موضوع محوری دولت است، گفت: به شما عزیزان اطمینان می دهم دولت موضوع اشتغال را به عنوان محوری ترین موضوع با قوت پیگیری خواهد کرد و انشاالله این دغدغه از درون حل شود. خانواده های عزیز کرمانشاهی

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در گذشته شاهد صرف هزینه های زیادی در موضوعات مختلف بودیم اما امروز به غیر از هزینه های جاری، هزینه های روزانه در دولت نخواهیم داشت.

آیت الله رئیسی با اشاره به محرومیت های استان کرمانشاه، عقب ماندگی های زیادی را از نظر زیرساختی در سرپلذهاب بیان کرد و تصریح کرد: ساخت و ساز، توسعه و توسعه زیرساخت ها را در کشور آغاز کرده ایم اما در زیرساخت های انرژی عقب مانده ای داریم. ما به سرعت در حال پیگیری هستیم.

وی با بیان اینکه پروژه های بزرگ آب در دستور کار دولت قرار دارد و آغاز شده است، افزود: در زمینه زیرساخت های برق و احداث نیروگاه در کشور و همچنین در حوزه نفت و گاز اقداماتی را آغاز کرده ایم. ، احداث پالایشگاه و پالایشگاه نفت در دستور کار دولت قرار گرفت و آغاز شد.

رئیس جمهور گفت: برای کنترل و مهار تورمی که مردم، دولت و مسئولان متحمل می شوند اقداماتی انجام شده و انشالله با قوت پیگیری خواهد شد.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: نرخ رشد نقدینگی به کمترین میزان در 16 ماه گذشته رسیده و حجم پول ایجاد شده در بانک ها کاهش یافته است که نشان می دهد علاوه بر اصلاح برخی ساختارهای نادرست اقتصادی، اقداماتی برای ایجاد زیرساخت ها انجام شده است. آثاری که از آن در زندگی انسانها روشن خواهد شد.

وی با بیان اینکه صبر، بردباری و همراهی مردم با دولت بسیار ارزشمند است افزود: این امر می تواند در آینده اتفاقات بزرگی را در کشور رقم بزند که دوستان و دشمنان را امیدوار کند.

رئیس جمهور تصریح کرد: امروز کرمانشاه را چهارراه ترانزیت کالا، انرژی و امنیت می دانم و از نظر امنیتی نیز باید گفت که همجواری کرمانشاه با عراق فرصت بسیار مناسبی برای فعال سازی بازارچه های مرزی و کاهش تردد است. جیب برها در این منطقه سازماندهی کنید.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: متأسفانه برخی کشورهای منطقه ناامنی و تروریسم را از غرب و آمریکا به منطقه ما می آورند و اکنون در جمع مردم غیور و مقاوم کرمانشاه این پیام را به آمریکایی ها می دهم و متحدان آنها در منطقه: ملت بزرگ ایران. وی هیچ گونه بلاتکلیفی و بحرانی در منطقه را نمی پذیرد و هرگونه اشتباه آمریکایی ها در این منطقه با پاسخ تند و تأسف آور مواجه خواهد شد.

وی افزود: در اجتماع مردم مقاومت منطقه کرمانشاه به آمریکایی ها و همپیمانان منطقه ای آنها اعلام می کنم که ملت های مسلمان منطقه از رابطه تحقیرآمیز دولت هایشان با آمریکایی ها که منجر به چپاول مردم می شود به شدت بیزار هستند. منابع آنها.”

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه قدرت، توان و اقتدار نظامی ایران در منطقه یک عامل امنیتی است، گفت: دخالت خارجی و آمریکا در منطقه را چیزی جز ایجاد بحران و بلاتکلیفی نمی دانیم.


عادی سازی روابط بین رژیم صهیونیستی در منطقه آنها را امن تر نمی کند

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی باید بداند که در هیچ کجای این منطقه طمع نداشته باشد و روابط آنها یا عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی در منطقه به هیچ وجه برای آنها امنیت ایجاد نمی کند.

وی خطاب به حاضران افزود: خانم ها و آقایان، دختران و پسران عزیز، جوانان عزیز، پدران و مادران شما شجاعانه و عالمانه در این مرز و بوم ایستادند و ایستادند و به ما درس ایستادگی و مقاومت دادند.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: همه خبرنگاران باید این پیام را به دولتمردان منطقه برسانند، امروز در ارزیابی وضعیت و شرایط جهانی، ایران اسلامی قدرتمندتر از همیشه است و ما فکر می کنیم که قدرت آمریکایی ها ضعیف تر از همیشه است.

وی خطاب به آمریکایی ها افزود: شما ما را با تحریم و تهدید آزمایش کردید و رسما اعلام کردید که فشار حداکثری بر ایران اسلامی به طرز بدی شکست خورده است، پس چرا می خواهید دوباره آن تجربه را پشت سر بگذارید؟

رئیس جمهور گفت: مردم عزیز کرمانشاه به این دانش آموز خدمتگزار و دولت مردم اعتماد کرده اند. ما اعتماد مردم را یک مزیت بزرگ می‌دانیم و این مزیت بزرگ برای دولت مردم مسئولیت ایجاد می‌کند و این مسئولیت بر عهده همه کارمندان دولت و مردمی است که برای دولت تلاش می‌کنند، باید به مردم انقلابی خدمت کنند. راه انقلابی بدون هیچ تمایزی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید