امنیت روانی شهر با وجود هزاران جوان تحصیل کرده بدون شغل تامین نمی شود

ساعت: 13:40
تاریخ انتشار: 14/08/08
کد خبر: 1780416

حسینی پور گفت: امنیت گچساران، امنیت ایران است و با هزاران جوان تحصیلکرده که بیکار هستند، نمی توان شهری را از نظر روحی و روانی امن دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از زاگرس صبح امروز حسینی پور در جمع مردمی در میان دستور گفت: هفته گذشته که فرصت دیدار با مردم باشت و گچساران در حوزه انتخابیه را داشتم، بیش از 90 نفر از فرهیختگان جوانان از هر 100 اپلیکیشن پرطرفدار به دنبال کار در شهری بودند که قلب و سقف نفت ایران است و مردمش روی منابع عظیم نفت و گاز نشسته اند و 20 درصد نفت و گاز کشور را تولید می کنند.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شهر من قلب و بام نفت ایران است اما بحران بیکاری به گونه ای است که اگر نماینده باشی هر روز ساعت ها طول می کشد تا درد و دل را دنبال کنی. اگر دوربین ها تلفن همراه من هستند پیام هایی از بیش از 7000 جوان وجود دارد که ساعت ها طول می کشد تا باز شود.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از پیام ها و مشکلاتی که مردم بیان می کنند حریمی است که منجر به درخواست کار می شود. بس است به ظلم شهر من، اگر در بحران بیکاری به پتروشیمی گچساران نگاه کنید، می بینید که بیش از 70 درصد این قشر اهل باشت و گچساران نیستند و به همراه خانواده های تحصیل کرده 6 و 7 نفره بیکار هستند و خانواده هایی از خانواده های اهل بیت(ع) هستند. 6 و 5 نفر شاغل دو خانوار 4 نفره، 5 خانوار 3 نفره شاغل و 40 خانوار 2 نفره شاغل و اکثریت افراد غیر بومی در پتروشیمی با حقوق 40، 36، 42، 8 و 6 میلیون تنی مواجه هستند.

وی افزود: من نمی دانم مجلس انقلاب چه زمانی قانونی برای برقراری عدالت تصویب می کند که اجازه به کارگیری 2 تا 3 نفر از یک خانواده را در یک گروه نمی دهد. در این میان دلم برای جوانان افسرده و تحصیلکرده ای می سوزد که ناگزیر پس از یک روز سوار شدن در خودروی کرایه ای که به آن شلیک می گویند، جان خود را در تصادفات جاده ای از دست می دهند و یا اگر زنده بمانند و گرفتار قانون شوند، ضرر می کنند. ماشین و چمدان آنها برای چند پتو، نوشیدنی و آدامس، و باید جریمه بپردازند و خانواده هایشان در راهروهای دادگاه گیر افتاده اند.

حسینی پور گفت: اندکی بعد شاهد قاچاق سازمان یافته چراغ های باری اجاره ای هستیم که برای ایمنی بیشتر کانتینرهای خود را با خیال راحت به پایتخت منتقل می کنند. بی‌بی‌جن‌آبادی و بابا کلانی گفتند که سفره‌های زیرزمینی گچساران تا آخر عمر فقط بوی نامطبوع و گاز داشت و پسر خوش‌رفتارشان حتی از امنیت خطوط لوله نفت و گاز در چند متری خانه‌اش محروم بود. اینجا نمی توان صحبت کرد و خودسوزی چند روز اخیر روح الله برازید فرزند شهید گل محمد برازیده زیلایی را که هفته گذشته قبل از درد فقر و تنگدستی در مقابل بنیاد شهید خودسوخت. بیکاری.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی افزود: یادمان باشد اینجا ایران است که در قرن گذشته به ثروت گچساران نیاز داشت، امنیت گچساران امنیت ایران است که بدانیم.

وی ادامه داد: ما در گچساران وارث دوران ذلت، تبعیض و ناامیدی هستیم که طی یک دهه اخیر شهر ما را به صورت استراتژیک بسته است و برای حل بخشی از این مشکلات و معضلات بیکاری رانت و تبعیض ایجاد کرده است. دولت و مجلس و تکمیل پروژه های گچساران و باشت در حوزه ها و بخش های مختلف ضروری و راهگشاست.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت و کسانی که صدای من را پشت این تریبون می شنوند بدانند که مردم باشت و گچساران سال ها انتظار شبکه آبیاری ماهور باشت و امامزاده جعفر با 400 هکتار، لیستر با 400 هکتار را دارند. رینگ هیرآباد با 400 هکتار، خان احمد با 800 هکتار و چهار موره با 650 هکتار تکمیل و شاهد رونق اقتصادی خواهند بود.

وی تصریح کرد: دولت، وزارت راه و شهرسازی و وزارت نفت برای راه های اصلی و حمل و نقل جاده ای شهرستان گچساران از جمله جاده گچساران – دیلم – گناوه، بابامیدان – گچاساران – بی بی حکیم و از همه مهمتر تونل دیل با 50 درصد پیشرفت فیزیکی به دلایل نامعلومی به حالت تعلیق درآمده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید