امنیت قاتلان سردار سلیمانی را افزایش دادند


ساعت: 23:44
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۲۳
کد خبر: 1910995

زندگی مقامات سابق آمریکایی که در ترور سردار سلیمانی شرکت داشتند، همچنان متاثر از ترس از انتقام است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ارزیابی جدید دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نشان می دهد که ترس از قصاص همچنان بر زندگی قاتلان سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سایه افکنده است.

آسوشیتدپرس روز دوشنبه گزارش داد که دولت بایدن به این نتیجه رسیده است که تهدیدات علیه مایک پمپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا و برایان هوک، رئیس امور ایران، همچنان معتبر و معتبر است.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه آمریکا هفته گذشته به کنگره اطلاع داد که هم پمپئو و هم برایان هوک به دلیل فعالیت‌های خود در دولت ترامپ «در معرض تهدید جدی و معتبری از سوی یک دولت خارجی یا عامل یک دولت خارجی هستند».

نکته این ارزیابی این است که این دو مقام سابق آمریکا همچنان توسط دولت بایدن محافظت خواهند شد. برآورد فوق به امضای «برایان مک کئون» دستیار فعلی وزیر خارجه آمریکا رسیده و در 9 نوامبر به کنگره ارسال شده است.

آسوشیتدپرس چندین ماه پیش گزارش داد که دولت فدرال ایالات متحده تقریباً دو میلیون و هفتاد و پنج هزار دلار در ماه برای محافظت از این دو کارمند سابق هزینه می کند.

این گزارش که در ماه مارس در آسوشیتدپرس منتشر شد، تأکید کرد که هزینه محافظت از «برایان هوک» 175 هزار دلار در ماه و برای «مایک پمپئو» 2 میلیون دلار در ماه برآورد شده است.

در گزارش جدید به کنگره به رقم دفاعی پمپئو و برایان هوک اشاره ای نشده است.

مایک پمپئو دسامبر گذشته در دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی خواستار افزایش امنیت فیزیکی خود و دونالد ترامپ شد. او در 14 ژانویه سال گذشته به فاکس نیوز گفت: «متاسفانه تهدیدات زیادی در نقاط مختلف جهان (علیه آمریکا) وجود دارد و شما در مورد تهدیداتی که از سوی ایران می‌آید حق داشتید، این تهدیدات بی‌سابقه است، شما کشوری دارید که بزرگترین حامی تروریسم در جهان و کشوری بسیار قدرتمند است. آنها می گویند که می خواهند تک تک مسلمانان جهان را تشویق کنند که رئیس جمهور ترامپ و من را بکشند. این کاری است که قبلا هرگز انجام نشده است و واقعاً یک خطر امنیتی است.”

یک روز قبل از سخنان پمپئو، آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی خطاب به آمریکایی ها گفت: حاج قاسم سلیمانی مهمان رسمی نخست وزیر عراق بود، هر دوی شما تخلف کردید. حاکمیت عراق و کشتن یک ملت، نه یک مرد. در این جنایت هولناک که برای تمام امت اسلامی بسیار سخت و گران تمام شد چه باید کرد؟ متجاوز و قاتل و جنایتکار اصلی رئیس جمهور وقت آمریکا باید محاکمه شود، مجازات شود، حکم خدا باید صادر شود.

رئیس جمهوری اسلامی ایران افزود: اگر مکانیزم محاکمه عادلانه برای آقای ترامپ، پمپئو و سایر جنایتکاران در دادگاه عادلانه ای که به خاطر این جنایت هولناک محاکمه شوند، به سزای اعمال شرم آورشان خواهند رسید. ، فابها المراد، اگر نه، شک همه دولتمردان آمریکایی نیست، می گویم دست انتقام از آستین امت بیرون خواهد آمد.

دولت آمریکا به رهبری «دونالد ترامپ» سردار قاسم سلیمانی و تعدادی از یارانش را در 13 دسامبر 2018 در نزدیکی فرودگاه بغداد به هلاکت رساند. اگنس کالامار، گزارشگر ویژه سازمان ملل، این کشتار را غیرقانونی می داند و بهانه های آمریکا برای آن را رد می کند. توجیه.

گزارش‌های مختلف حاکی از آن است که پمپئو یکی از عوامل اصلی تصمیم‌گیری دولت ترامپ درباره تصمیم سردار سلیمانی بوده است. روزنامه گاردین در گزارشی در اوت 2019 نسبت به دیدگاه ها و مواضع خطرناک مایک پمپئو هشدار داد و نوشت این پمپئو بود که رئیس جمهور این کشور را متقاعد کرد که دستور ترور سردار قاسم سلیمانی را صادر کند.

دیدگاهتان را بنویسید