امنیت ملی ایران خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است


ساعت: 12:18
تاریخ انتشار: 08/05/1401
کد خبر: 1906346

سرلشکر صفوی با بیان اینکه امنیت ملی ایران خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است، خطاب به دشمنان گفت: ما مراقب شما هستیم و اگر وارد خطوط قرمز ایران شوید، جمهوری اسلامی ایران پاسخ قاطع خواهد داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرلشکر سید یحیی صفوی، دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا اجلاس شهدای وحدت که صبح امروز (پنجشنبه) در مشهد مقدس با محکومیت برگزار شد حادثه تروریستی در حرم شاهچراگ شیراز گفت: حادثه تروریستی تکفیری عصر دیروز در شیراز در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی الکاظم علیه السلام شاهچراغ شیراز قلب ملت ما را جریحه دار کرده است و به خانواده شهدا تسلیت می گویم. شیراز برای این حادثه و برای مجروحان آرزوی شفای عاجل دارم.

سردار صفوی تاکید کرد: قطعا نشست قاطع و روشنگرانه با سران و طراحان پشت صحنه این جنایت برگزار خواهد شد.

سرلشکر صفوی با طرح این سوال که چه تعاملی بین چهار مولفه «امنیت ملی، وحدت ملی، قدرت ملی و منافع ملی» وجود دارد، گفت:
هدف اصلی و تغییر ناپذیر هر دولت، هر دولت- ملتی، حفظ بقای ملی، حفظ امنیت ملی و منافع ملی، حفظ تمامیت ارضی و وحدت ملی و حفظ ارزش های آن ملت و دولت است.

وی افزود: اگر به هر دلیلی این هدف اصلی مورد تهدید دشمنان قرار گیرد، همه دولت‌ها و ملت‌های مستقل، شجاع و آزاده با تمام توان و قدرت وارد عمل شده و هزینه‌های لازم را خواهند پرداخت.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا تصریح کرد: امنیت ملی، وحدت ملی، منافع ملی و ارزش های ملی خط قرمز جمهوری اسلامی است.

صفوی با اشاره به اغتشاشات اخیر در برخی نقاط کشور و اقدامات خرابکارانه و تروریستی دشمنان، گفت: شما مردم باهوش، شجاع و مؤمن ایران، فکر کنید و تحلیل کنید که چگونه می توان حادثه تروریستی دیروز شیراز و اغتشاشات مردم را خلاصه کرد. چند هفته گذشته در ایران

سرلشکر صفوی ادامه داد: ملت و دولت ما باید به تفاهم مشترک و اقدام مشترک برسند. درک مشترک از استراتژی دشمنان خارجی و داخلی، درک مشترک از ضعف های مدیریتی و آسیب پذیری های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و حتی امنیتی و مجموعه اقدامات مشترک دولت و ملت برای مقابله با دشمنان خارجی و ساماندهی داخلی. بر شرایط فعلی غلبه کرده و به شرایط مطلوب برسید.

صفوی با بیان اینکه به فضل الهی استراتژی دشمنان خارجی و برخی مخالفان داخلی در چهل سال گذشته شکست خورده است، خاطرنشان کرد: آمریکایی ها و صهیونیست ها و پیروان فرودست آنها در برخی کشورهای همسایه ایران، قبل از عظمت ملت ایران قبل از اینکه قدرت و نفوذ ملی منطقه ایران شکست خورده باشد، اما کار دشمن، استراتژی دشمن و فعالیت دشمن ادامه دارد.

وی افزود: دشمنان ما تضعیف امنیت ملی، تفرقه انداختن وحدت ملی و ارزش‌های ما را هدف گرفته‌اند، اما ملت و دولت ما قدرتمند هستند.

سردار صفوی با تاکید بر اینکه رهبری فرزانه، مردمی فهیم و سرزمینی سرشار از منابع طبیعی و انسانی کم نظیر داریم، تصریح کرد: به فضل الهی قوای چهارگانه یعنی دولت، مجلس، قوه قضائیه و نیروهای مسلح مقتدر ایران. ، با اتحاد و انسجام و حل مشکلات داخلی قادر به شکست طرح و راهبرد جدید دشمنان فرامنطقه ای هستند.

وی با تاکید بر هوشمندی و حضور هوشمندانه و قاطع ملت ایران در صحنه، به عملیات اخیر نیروی زمینی سپاه علیه نیروهای ضدانقلاب مستقر در عراق اشاره کرد و گفت: حضور یکپارچه ملت فهیم ما برای تقویت وحدت و انسجام ملی است. رویارویی قدرتمند نیروی زمینی سپاه با ضد انقلاب خارجی در اقلیم کردستان عراق، این هشدار را به دشمنان خارجی ما، به آمریکایی ها، به صهیونیست ها و برخی همسایگان بفرستید که در صورت ورود به ایران، مراقب شما هستیم. خطوط قرمز، جمهوری اسلامی ایران قاطعانه پاسخ خواهد داد

وی تاکید کرد: شما از ظرفیت های ایران اطلاعی ندارید و در منطقه بسیار آسیب پذیر هستید.

سرلشکر صفوی در بخشی دیگر از سخنان خود برگزاری اجلاسیه شهدای وحدت را در راستای جهاد تبیین تفسیر کرد و گفت: یکی از اهداف جهاد تبیین که مقام معظم رهبری فرمودند این است که نسل جوان را باهوش کنیم. که طبق برخی آمارها بالای 65 درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهد ما جوانان زیر 40 سال هستیم.

وی افزود: «جهاد تبیین» یعنی اشاره کنیم که این شهدا چه کسانی بودند، چه تفکری داشتند، چه اخلاق و رفتاری با مردم داشتند و عملکردشان چگونه ارزیابی شد.

سردار صفوی ویژگی شهدا را این است که برای هدف و هدف الهی جان می دهد و ادامه داد: خداوند در قبال این ایثار و گذشت بزرگ حضور شهید را در دل ملت تداوم می بخشد و نام او را یاد می کند. و آرمان ها.این او را زنده نگه می دارد.

وی با اشاره به آشنایی خود با شهید شوشتری خاطرنشان کرد: شهید سرلشکر نورعلی شوشتری جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه را از زمان آزادسازی سنندایی در اردیبهشت 59 تا هشت سال حفاظت مقدس می شناختم و بعد از آن مردی است که مورد لطف قرار گرفته است. خدا و مرد خوب.و انسان دوست بود.

وی افزود: وی خادم امام رضا (علیه السلام) بود و بیش از 30 سال از عمر 61 ساله خود را در راه دفاع از اسلام، امنیت و ناموس ملت ایران گذراند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در ادامه به ویژگی های شهید محمدزاده پرداخت و گفت: شهید رجبعلی محمدزاده فرمانده نیروی زمینی ارتش سیستان و بلوچستان و از بنیانگذاران تیپ سلمان در استان و یکی از نیروهای ارتش بود. فرماندهان دوران دفاع مقدس که در اندیشیدن به نخبگان، در اخلاق و رفتار بی نظیر و در عملکرد فوق العاده بودند.

سردار صفوی در تشریح ویژگی های شهید ماموستا شیخ الاسلام سننجی نیز گفت: ایشان از اساتید اهل سنت حوزه و فردی عالم و روشن بین بودند و ما ایشان و این خادم حقیر را واقعا دوست داشتیم.

وی افزود: هر بار که به سنندج می رفتم حوصله دیدار او را نداشتم. من با او دوست صمیمی بودم. همیشه سپاه و بسیج را تقویت می کرد. وی از اعضای شورای خبرگان رهبری بود و در ماه رمضان در مقابل مسجد کشته و شکنجه شد. این بدان معناست که دشمنان ما دشمن دین، دشمن ایران و دشمن وحدت سنی و شیعه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید