امید جدید در درمان تاج مولنوپیراویر مصرف کنید

سازمان تنظیم مقررات ملی دارو بریتانیا اجازه استفاده مشروط از قرص‌های کووید-۱۹ تولید شرکت داروسازی مرک را صادر کرده است.

اولین کشور در جهان که از قرص های کووید 19 استفاده کرد

نشان داده شده است که این قرص که مولنوپیراویر نام دارد، برای بزرگسالانی که تست کووید-19 آنها مثبت بوده و به دلیل سابقه آزمایشات بالینی قبلی در معرض خطر ابتلا به شکل حاد این بیماری هستند، بی خطر است.

طبق این مجوز، افرادی که آسیب پذیر و در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا هستند، می توانند روزانه دو بار به مدت پنج روز از قرص مولنوپیراویر استفاده کنند.

مصرف خانگی این قرص پس از شروع علائم اولیه حاکی از نوع خفیف یا خفیف کووید-19 تجویز می شود و تاکید می شود افراد آسیب پذیر و پرخطر بلافاصله پس از تشخیص بیماری حاد با مراقبت و درمان ویژه درمان شوند. .در بیمارستان بستری شوید.

مرک و شریک او Ridgeback Biotherapeutics که داروی مولنوپیراویر را تولید کرده اند، معتقدند که این قرص ضد ویروسی علائم بیماری عروق کرونر قلب را کاهش می دهد و درمان بیماران مسن را سرعت می بخشد، بنابراین تعداد بیماران بستری شده در بیمارستان را کاهش می دهد و به کشورهای فقیر با وضعیت سلامت کمک می کند. بیماری عروق کرونر قلب را محدود کنید بیماری قلبی. به گفته مرک، نتایج اولیه آزمایش‌های بالینی این قرص نشان می‌دهد که استفاده از آن، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر بیماران مبتلا به علائم اولیه کووید-19 را به نصف کاهش داده است.

همچنین انتظار می رود که اثربخشی این قرص کپسولی تکمیل کننده روند مبارزه با بیماری عروق کرونر قلب از طریق پیشگیری از واکسن و دارو باشد. پزشکان امیدوارند که استفاده از مولنوپیراویر در درمان افرادی که واکسن آنها به طور قابل توجهی سیستم ایمنی بدن آنها را تقویت نمی کند، موثر باشد.

ساجد جاوید، وزیر بهداشت بریتانیا روز پنجشنبه در بیانیه‌ای گفت: «امروز یک روز تاریخی برای کشور ما است، زیرا بریتانیا در حال حاضر اولین کشور در جهان است که قرص ضد ویروسی را برای تاج که می‌توان در خانه مصرف کرد، تایید کرد.» آقای جاوید همچنین ابراز امیدواری کرد که پس از مشخص شدن نتایج مطالعات در حال انجام در بریتانیا، تصمیم برای افزایش استفاده از این دارو اتخاذ شود.

تایید گسترده‌تر اثربخشی این دارو در انتظار بررسی توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده و آژانس دارویی اروپا است.

دیدگاهتان را بنویسید