امیر عبدالخیان: 15 دقیقه پس از ورود مهسا امینی به بیمارستان کسری، دو تن از نیروهای امنیتی در آنجا مستقر شدند و از همان لحظه راهنمایی ها آغاز شد/ اتفاق خاصی در ایران نیفتاد. فضای مجازی را افزایش داده اند

امیر عبدالخیان: 15 دقیقه پس از ورود مهسا امینی به بیمارستان کسری، دو تن از نیروهای امنیتی در آنجا مستقر شدند و از همان لحظه راهنمایی ها آغاز شد/ اتفاق خاصی در ایران نیفتاد.  فضای مجازی را افزایش داده اند

روز جدید حسین امیرعبدلاخیان وزیر امور خارجه در دیدار با ایرانیان مقیم ارمنستان به ایراد سخنرانی پرداخت. وی گفت: 15 دقیقه پس از ورود مهسا امینی به بیمارستان کسری، دو نیروی امنیتی در آنجا مستقر می شوند و از همان لحظه راهنمایی ها آغاز می شود.

مصمم هستیم به مناقشه موجود بین ارمنستان و آذربایجان کمک کنیم تا یک بار برای همیشه پایان یابد / ایرانیان خارج از کشور سفیران جمهوری اسلامی هستند

به گزارش انگات، مهمترین اظهارات وی به شرح زیر است:

به راحتی می توانیم مبادلات تجاری ایران و ارمنستان را به یک میلیارد دلار برسانیم.

روابط تهران و ایروان در حال توسعه است.

باشد که منطقه قفقاز جنوبی صلح و آرامش پیدا کند.

ما مصمم هستیم که یک بار برای همیشه به پایان درگیری کنونی بین ارمنستان و آذربایجان و حل و فصل مرزهای مورد مناقشه بین ارمنستان و آذربایجان کمک کنیم.

جمعیت ایرانیان خارج از کشور برای ما یک سرمایه است.

حفظ هویت برای ایرانیان بسیار مهم است.

ایرانی ها هر کجای دنیا هستند وقتی بچه هایشان به دنیا می آیند در 10 روز اول سعی می کنند به سفارت ایران بروند و شناسنامه بگیرند. این حتی در مورد مخالفان و سلطنت طلبان نیز صدق می کند.

حتی برای برخی از ایرانیان خارج از کشور، ارتباط دریافت یارانه با ایران برایشان مهم است.

در یکی از کشورهای اروپایی یک متخصص مغز و اعصاب پیش من آمد و به من گفت چرا یارانه ام را قطع کردند. اگر درآمدش تریلیون ها بود. وقتی آنها در نیویورک به آمریکا سفر کردند، برای افراد ثروتمند مهم بود که برای آنها یارانه بگیرند.

وقتی با آنها صحبت کردم، گفتند برای ایرانیان خارج از کشور مهم است که هویت خود را با ایران حفظ کنند. فکر می کنند اگر یارانه را قطع کنیم، دیگر آنها را ایرانی نمی دانیم.

من از تناقض گفتار و عمل آمریکایی ها تعجب نمی کنم. استانداردهای دوگانه آمریکا برای ما تازگی ندارد

البته در برخی مسائل در مذاکرات، آمریکایی ها به ما گفتند که اگر در این مورد توافق داشته باشیم، به دلیل مشکلات داخلی نمی توانیم آن را تایید کنیم.

ما در همین زمینه ها موافق هستیم و مشکلات داخلی آمریکا را درک می کنیم.

اجازه نخواهیم داد از یک سو آمریکا با برخی اظهارنظرها در ایران آشوب و آشفتگی ایجاد کند و با برخی پیام های رسمی که برای ما ارسال می کند عجله خود را برای توافق اعلام کند.

طرف آمریکایی باید بداند که تاریخ استفاده از رفتار دوگانه و متناقض گذشته است.

ما در مذاکرات برای رسیدن به توافق به نقطه خوبی رسیده ایم.

پیام های ما با سرعت بیشتری با طرف آمریکایی در نیویورک رد و بدل شد.

ما با طرف آمریکایی برای تبادل اسرا به توافق رسیده ایم.

به نشانه حسن نیت، زندانی را که جرمش جاسوسی بود و برای چندین برابر اثبات حسن نیت خود یک طرفه آزاد کردیم.

تکرار اتهام به روسیه پهپاد در جنگ اوکراین را محکوم می کنیم/ هیچ سلاحی به طرف روسی نداده و نخواهیم داد.

ما با جنگ در هر جای دنیا مخالفیم / ما مخالف جنگ آذربایجان و ارمنستان هستیم.

بر همگان روشن است که برای برخی از کشورهای غربی و آمریکا، مرگ یک دختر ایرانی نمی تواند موضوع بحث برانگیزی باشد.

اگر کشورهای غربی و آمریکا صادق بودند، باید از سال 2003 که آمریکا وارد عراق شد به کشتار و شهادت بیش از یک میلیون و صد هزار عراقی واکنش نشان می دادند و واکنش نشان می دادند.

15 دقیقه پس از ورود مهسا امینی به بیمارستان کسری، دو تن از نیروهای امنیتی در آنجا مستقر شدند و از همان لحظه راهنمایی ها آغاز شد.

من به وزیر امور خارجه فرانسه گفتم که چگونه بدترین سرکوب را علیه جلیقه زردها انجام داده‌اید، اما در مورد ایران که خواسته‌های مردم به سمت اقدامات تروریستی می‌رود، از ایران دعوت می‌کنید که اجازه دهد هر کسی هر کاری می‌خواهد انجام دهد؟

طرف غربی با بهم ریختن اوضاع ایران سعی دارد ما را وادار کند که در میز مذاکره به آنها امتیاز بدهیم و از خطوط قرمز خود عبور کنیم.

در ایران اتفاق خاصی نیفتاد. آنچه در فضای مجازی وجود دارد یک وضعیت بزرگنمایی شده است.

ایران اجازه نخواهد داد یک «شبکه تلویزیونی» که با پول یک کشور عربی و حمایت لندن اداره می شود، در داخل کشور التهاب ایجاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید