خبرگزاری حکومتی: دلار به دلیل جو روانی گران شد; اتفاق خاصی نیفتاد/ دلار هم اکنون با حجم 32400 معامله می شود

خبرگزاری حکومتی: دلار به دلیل جو روانی گران شد;  اتفاق خاصی نیفتاد/ دلار هم اکنون با حجم 32400 معامله می شود

روز جدید : قیمت ها در بازار ارز در چند روز اخیر با تکانه های قیمتی و رشد همراه بوده است. اما فعالان بازار اعلام کردند که این افزایش به دلیل جو روانی بوده و اتفاق خاصی نیفتاده است. کارشناسان پیش بینی کردند با کاهش این جو روانی قیمت ارز کاهش یابد. همزمان با افزایش قیمت ارز در بازار، بانک مرکزی تصمیماتی برای تثبیت و برقراری تعادل در بازار اتخاذ کرد.

یکی از اعضای شورای عالی اتحادیه صرافان گفت: در پی تصمیم بانک مرکزی مبنی بر تغییر قوانین خرید و فروش ارز، ۱۲۰۰ تن کاهش یافت و پیش بینی می شود این روند نزولی ادامه یابد.

قیمت بازار ارز طی چند روز گذشته با تکانه های قیمتی و رشد همراه بوده است. اما فعالان بازار اعلام کردند که این افزایش به دلیل جو روانی بوده و اتفاق خاصی نیفتاده است.

کارشناسان پیش بینی کردند با کاهش این جو روانی قیمت ارز کاهش یابد. همزمان با افزایش قیمت ارز در بازار، بانک مرکزی تصمیماتی برای تثبیت و برقراری تعادل در بازار اتخاذ کرد.

بانک مرکزی در ابلاغیه ای جدید به صرافی ها اجازه داد تا در ابلاغیه ای جدید ارز (اسکناس) صادرکنندگان را با نرخ توافقی خریداری و به شاکیان (بدون محدودیت) بفروشند.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین از افزایش عرضه ارز در صرافی ها خبر داد و گفت: امروز با صرافی ها برای افزایش عرضه اسکناس و تسهیل مقررات مربوط به تقاضای بازار در حوزه اسکناس به توافق رسیدیم. “

به گفته کارشناسان و فعالان بازار ارز، با اجرای تصمیمات بانک مرکزی انگیزه صادرکنندگان و دارندگان ارز برای عرضه آن در بازار افزایش یافته و قیمت ها تعدیل شده است.

همزمان با افزایش عرضه ارز در بازار، فعالان بازار ارز از کاهش 1200 حجمی قیمت دلار خبر دادند و گفتند: مازاد عرضه در بازار وجود دارد و خریدی در بازار وجود ندارد. بازار.

فعالان بازار ارز و صرافی ها با بیان اینکه کاهش قیمت ها همچنان ادامه دارد، معتقدند باید منتظر کاهش بیشتر قیمت ها در روزهای آینده باشیم.

کامران سلطانی زاده در خصوص وضعیت بازار در دومین روز پس از تصمیم بانک مرکزی مبنی بر فروش ارز به صادرکنندگان، گفت: بر اساس تصمیم جدید بانک مرکزی، صادرکنندگان با شدت خوبی وارد بازار شده و ارز خود را عرضه می کنند.

وی تصریح کرد: قبل از تصمیمات و مصوبات بانک مرکزی قیمت دلار در بازار 33 هزار و 600 تن بود و پس از تصویب به 32 هزار و 900 تن رسید و امروز با نرخ 32 هزار و 400 تن معامله می شود و این روند همچنان ادامه دارد. کاهش می یابد.

این فعال ارزی گفت: صادرکننده برای ادامه فعالیت باید ارز را به ریال و ریال را به ارز تبدیل کند. وی گفت: این چرخه برای صادرکنندگانی که ارز به قیمت واقعی معامله می شود جذاب است و بنابراین صادرکنندگان به فعالیت خود ادامه می دهند. خودشان به سمت فروش ارز روی آوردند.

یکی از اعضای شورای عالی کانون صرافی ها گفت: صادرکنندگان از فرصت پیش آمده در مصوبه جدید بانک مرکزی برای فروش ارز خود به صرافی ها از طریق سامانه سنا استفاده می کنند.

وی تاکید کرد: در بازار زمانی که عرضه ارز به صادرکنندگان افزایش می یابد، با این افزایش عرضه، نرخ ارز به تعادل می رسد، بنابراین خریداران زیادی دست به دست می شوند و خرید می کنند و عرضه از تقاضا بیشتر می شود و در نتیجه روند بازار متعادل می شود.

سلطانی زاده گفت: اکثر خریدارانی که در چند روز اخیر به صرافی ها مراجعه کرده اند اکنون دست به دست هم داده اند تا خرید کنند چرا که مطمئن هستند در روزهای آینده با رشد صادرات این روند متعادل خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید