رنج بی پایان تجارت در شهر / سازمان اتفاق نیفتاد!


ساعت: 11:23
تاریخ انتشار: 1401/02/04
کد خبر: 1833974

با وجود وعده های مکرر مدیران شهری مبنی بر محدودیت تجارت و سد معبر، هنوز این مشکل در بروجرد حل نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گفته سفیر، مهاجرت به شهرها و زندگی در حاشیه شهر هزاران مشکل و آسیب اجتماعی ایجاد کرده و در این بین مشاغل کاذب برای فرار از بیکاری پدید آمده است که برخی از آنها مانند تجارت هزاران شغل ساخته شده است. در مشکلات

برخی از مردم به دلیل مشکلات اقتصادی و بیکاری به تجارت روی آورده اند و تعدد کسبه خیابانی و پیاده رو می تواند علاوه بر تضییع حقوق شهروندی، مشکلات دیگری را نیز به دنبال داشته باشد.

متأسفانه گاهی اوقات پیاده روها در محاصره سوداگران قرار می گیرند که این مشکل در ایام خاص از سال مانند عید نوروز و موارد دیگر مشکل را دوچندان می کند و تردد شهروندان در پیاده رو را با مشکل مواجه می کند.

امروزه پدیده دلالان مختص شهر خاصی نیست، اما در بسیاری از شهرها این مشکل مشهود است و تاکنون سازماندهی تجار موفق نبوده است، زیرا پس از برنامه ریزی برنامه ریزی آغاز می شود و معمولاً جواب نمی دهد.


52be96dc 88d0 4abe 9b16 99f6903870c9 خبر خاکستری


مشکلات معامله گران

ساماندهی تامین کنندگان به معنای حذف آنها نیست، بلکه مکان های مناسبی برای آنهاست که در یک محیط عادی و در بازار ساماندهی شده و در نتیجه از بهم ریختگی شهر و پیاده روها جلوگیری می شود.

متاسفانه تجارت در بروجرد تاکنون با مشکلات عدیده ای همراه بوده است، بیکاری جوانان جویای کار را مجبور می کند برای رهایی از بیکاری به مشاغل کاذب مانند تجارت بازرگانی روی بیاورند و این امر باعث افزایش تعداد کسبه در این شهرستان شده است. .

تامین کنندگان در همه گروه های سنی هستند، گاهی اوقات ارائه دهندگان تحصیلات دانشگاهی چاره ای جز فروش ندارند.

هر از چند گاهی شاهد فیلم هایی از درگیری کارکنان سد معبر با مسئولان شهرداری هستیم که در فضای مجازی با داستان های متفاوتی نقل می شود.


اگر شغل مناسبی داشتیم نمی فروختیم

گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: ما تاجران در کوچه و خیابان برای یک لقمه نان حلال صنایع دستی می فروشیم، اگر کار خوبی داشتیم هرگز در هوای سرد و گرم این کار را انجام نمی دادیم.

وی گفت: درآمد ما حداقل پولی است که می توانیم به دست بیاوریم و از صبح تا شب در خیابان تجارت می کنیم، اما هر از چند گاهی با نیروهای سد معبر مواجه می شویم، هرچند بازاری برای ساماندهی دلالان وجود دارد، اما هیچکس ندارد. وارد این بازار شد و هنوز هم سه بار در پیاده رو جعفری مشغول هستند.

بروجردی، یکی از تاجران می گوید: اکنون که بهار تمام شده، انواع گیاهان و مواد خوراکی این فصل پر رونق را می فروشیم که بازار پررونقی دارد، اما گاهی درگیری هایی پیش می آید که همه ما را ناراحت و عصبانی می کند. “


b0a301c3 b288 4d3b a0af b648ec3512aa خبر خاکستری


260 غرفه برای فروشندگان وجود داشت

یحیی ادی بیرانوند شهردار برجرج در گفت و گو با سفیرافلاک گفت: بروجرد اولین شهری در استان لرستان است که برای ساماندهی عرضه کنندگان برنامه ریزی کرده است و تعدادی املاک ساماندهی را در نظر گرفته ایم و در نظر داریم 260 غرفه در اختیار فروشندگان قرار دهیم.

وی افزود: این بازار در فاصله کمی از مرکز شهر قرار دارد. هدف از این کار حضور همه دستفروشان در این بازار بود که متاسفانه مورد استقبال قرار نگرفت و تاکنون حدود 30 دستفروش در این بازار و بقیه کابین حضور دارند.«جای آن خالی است.

شهردار بروجرد گفت: این در حالی است که تحویل غرفه ها برای ساماندهی دستفروشان رایگان است اما عده ای تمایلی به حضور در این غرفه ها ندارند و ترجیح می دهند در همان حاشیه خیابان اقدام به فروش کنند.


80501184 b52a 4bb0 b247 d6dadf519c88 خبر خاکستری


طراحی سیستم معاملاتی

بیرانوند گفت: همچنین سامانه ای را طراحی کرده ایم که سوداگران تمامی اطلاعات خود اعم از سن، تحصیلات، وضعیت تأهل را در سامانه بارگذاری می کنند. داد و ستدهای خیابانی باعث شده است که برخی از سوداگران خود را نادرست معرفی کنند و کل راهرو پیاده رو را محاصره کرده است.

وی گفت: حفاظت از حقوق شهروندان است. ما هم مدعی هستیم که از قانون فراتر بروند.

بدون شک ساماندهی تامین کنندگان نیازمند کار کارشناسی و زیرساخت است تا این مشکل یک بار برای همیشه حل شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید