انتشار آمار خشونت خانگی علیه دانش آموزان برای آموزش الکترونیکی


ساعت: 13:31
تاریخ انتشار: 14/11/12/14
کد خبر: 1812475

مدیرکل آموزش و پرورش و مشاوره وزارت آموزش و پرورش آمار خشونت خانگی علیه دانش آموزان برای یادگیری در آموزش مجازی را منتشر کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مسعود شکوهی مدیرکل آموزش و مشاوره وزارت آموزش و پرورش در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص بیشترین موضوعات اعلام شده از طریق نماد خط سراسری 1570 گفت: به طور کلی خدمات در خط ارائه شده نمادهای ملی متعددی از سال 1570 از جمله ارائه خدمات مشاوره تلفنی (آموزش، سازگاری، مسیر زندگی و …)، هماهنگی و مداخله به موقع در شرایط اضطراری روانی اجتماعی، ارائه خدمات راهنمایی خانواده و پاسخگویی به سوالات، ارائه خدمات مددکاری اجتماعی، دریافت پیام های تلفنی اضطراری (خودکشی، خشونت و کودک آزاری، خشونت جنسی، فرار، سوء استفاده، فقر شدید، بی خانمانی، بی خانمانی، جنایت و سوء مصرف مواد).

وی افزود: بر اساس گزارش های دریافتی از استان بیشترین مشکلات گزارش شده مربوط به تحصیل، خانواده، مشکلات خلقی، مشکلات سایبری و اورژانس های روانی – اجتماعی است.

شکوهی در پاسخ به این سوال که چند مورد از موارد گزارش شده خشونت خانگی والدین در ارتباط با یادگیری مدرسه و دانش آموز در جریان یادگیری مجازی است؟ وی گفت: حدود 3 درصد از مجموع تماس های مربوط به خشونت خانگی می تواند مربوط به خشونت خانگی والدین در ارتباط با آموزش و پرورش دانش آموزان در جریان یادگیری مجازی باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش و مشاوره وزارت آموزش و پرورش گفت: البته بیشتر تماس های مرتبط به شکایات والدینی است که با خط سراسری 1570 در خصوص مدت زمان طولانی گذراندن فرزندانشان در فضای مجازی تماس گرفته اند.

وی در پاسخ به این سوال که چگونه می توان 1570 پرونده را از طریق این سامانه حل و فصل کرد و در چه صورت به مشاور دیگری ارجاع داده می شود؟ وی گفت: به طور کلی فرآیند ارائه خدمات در خط 1570 به دو دسته ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره تلفنی و ارائه خدمات مددکاری اجتماعی تقسیم می شود.

شکوهی در تشریح ارائه خدمات مشاوره و مشاوره تلفنی گفت: دانش آموزان، کارکنان و اولیای مدرسه برای دریافت خدمات مشاوره ای (غیر اورژانسی) می توانند با مرکز مشاوره و مرکز مشاوره روانشناسی دانش آموزان و خانواده های منطقه تماس بگیرند. 1570.، هر یک از اعضای تخصصی با توجه به نیاز خود به مخاطبان خدمات ارائه می دهند.

مدیرکل مشاوره وزارت آموزش و پرورش و رفاه اجتماعی گفت: خودتان را معرفی کنید.

وی در خصوص تقسیم بندی تماس های ورودی در خط 1570 گفت: تماس های مشتریان برای دریافت خدمات تخصصی برای خود. (به عنوان فردی که در شرایط بحرانی قرار دارد یا نیاز به مشاوره تحصیلی دارد) و از دوستان، اقوام، همسایگان، کارکنان مدرسه یا اعضای خانواده برای دریافت کمک برای یک فرد معلول تماس می گیرد.

شکوهی افزود: تماس هایی از سوی دستگاه ها و نهادها برای اطلاع رسانی به دانش آموزان اورژانس انجام می شود. (مثل زمانی که دانشجویی که از خانه فرار می کند و در کلانتری، بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و… زندگی می کند، این کار را می کند.)

مدیرکل آموزش و پرورش و مشاوره وزارت آموزش و پرورش درباره تماس هایی که مراکز درمانی در سال 1570 می توانند انجام دهند، توضیح داد: این تماس ها به عنوان مثال مربوط به زمانی است که بیمارستان از دانش آموزی که خودکشی کرده بود، خبر می داد. اطلاعات بستری در بیمارستان ارائه می شود تا تیم اورژانس بتواند روند درمان و مددکاری اجتماعی را زیر نظر داشته باشد.

وی درباره فرآیند پاسخگویی تخصصی، پشتیبانی از انواع تماس های دریافتی به «خط 1570» توضیح داد: گروهی از تماس های اضطراری با راهنمایی و خدمات کارشناسان مستقر در دفتر نمادهای استان مجاز بوده و دیگر نیازی به هدایت و پیگیری نیست. تماس‌های مستلزم ارجاع به خط 123 فوریت‌های اجتماعی و مرکز فوریت‌های پلیسی 110، فوریت‌های پزشکی 115 و تیم امنیتی و تخصصی منطقه‌ای و منطقه‌ای از جمله عواملی هستند که باید در محل حادثه، مدرسه، خانه متخصصان فوری حضور داشته باشند. مداخلات حمایتی و حمایتی در زمینه های خودکشی، کودک آزاری، خشونت جنسی یا فیزیکی، سوء استفاده، بی توجهی و غیره.

شکوهی گفت: یک سری تماس های دیگر از جمله تماس هایی که باید با مراکز مشاوره منطقه ای برای دریافت راهنمایی و مشاوره انجام شود و البته موارد غیر فوری نیز داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش و مشاوره وزارت آموزش و پرورش در نهایت گفت: تماس هایی که برای کسب و حمایت اجتماعی نیاز به پیگیری دارند. این تماس ها اغلب بر مدارس و کارشناسان منطقه متمرکز است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید