آمار واکسیناسیون دانش آموزان بهانه خوبی برای آموزش حضوری نیست


ساعت: 16:28
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۵
کد خبر: 1803350

فوق تخصص بیماری های عفونی در گفت و گو با دانا گفت:

این فوق تخصص بیماری های عفونی گفت: نگاهی به عملکرد omicron ها نشان می دهد که ما چقدر خطرناک هستیم. به همین دلیل است که بهتر است کارکنان نظام آموزشی در آموزش حضوری از عصا استفاده کنند. زیرا با ساده سازی، تعداد بیماران مبتلا به Omicron در ماه آینده به میلیون ها نفر افزایش می یابد.


دکتر علی مجیدپور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی در ابتدای سخنان خود درباره ساده‌سازی مردم و مسئولان برای باور به خطرات پنهان و پنهان گونه Omicron، گفت: یک نوع مرموز و ناشناخته Omicron است. نوع و سویه ای که دانشمندان آزمایشگاهی در جهان با آن به سختی مواجه می شوند.

وی افزود: نزدیک به دو ماه است که دانشمندان آزمایشگاهی و متخصصان عفونی در تلاش برای شناخت ویژگی‌ها و ویژگی‌های رفتاری سویه Omicron هستند و بر اساس یافته‌های خود می‌توانند به مردم سراسر جهان برای مقابله و مقابله با این سویه کمک کنند. اما آنچه تاکنون بارها شناسایی و به اطلاع مردم سازمان جهانی بهداشت و متخصصان کشورمان رسیده است، قدرت بسیار مسری آمیکرون در مقایسه با سویه دلتا است.

b69ba2a8 6e75 4baa 990a 44654ad22596 خبر خاکستری

مجیدپور در ادامه انتقاد کرد: یکی از مشکلاتی که از سوی برخی کارشناسان اعلام شد و مردم را ساده لوح کرد این بود که میزان دخالت Omicron در حد سرماخوردگی و چیزی بین سرماخوردگی و آنفولانزا بود. این تعریف باعث شده است که مردم ببخشند که نیازی به رعایت پروتکل های بهداشتی برای جلوگیری از omicron نمی بینند.

این فوق تخصص بیماری های عفونی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: با گسترش و ورود اومیکرون به ایران و در شرایطی که متخصصان و دست اندرکاران سلامت کشور بسیار نگران هستند. برخی محدودیت ها در حوزه فرهنگی و آموزشی برداشته شده و مدارس و دانشگاه ها بازگشایی شده و برای توجیه اقدامات خود در گفت و گوهای مستمر با رسانه ها مدام از آمار واکسیناسیون معلمان و دانش آموزان مطلع می شوند. با این حال، یکی از تعاریف سویه omicron این است که واکسیناسیون سویه های دلتا قبل و علیه گونه omicron اثر بازدارندگی ندارد.

59327faa c855 4896 82cb f9ce125e2396 خبر خاکستری

وی ادامه داد: هر چند دغدغه کارکنان آموزش و پرورش و آموزش عالی قابل درک است. اما مشکل اینجاست که با چنین اقدامی بار اضافی را بر دوش مسئولان بهداشتی می گذارند. قطعا مسئولان آموزش و پرورش پیشنهاد کرده اند که نتیجه این است که برخی از دانش آموزان شرایطی مانند سرماخوردگی را در آموزش و پرورش و حضوری تجربه کنند. همچنین، بسیاری از مردم در کشور ما چنین فکر می کنند. اما نمی دانند که سرماخوردگی مادر همه بیماری هاست.

دکتر مجیدپور با اشاره به افرادی که به دلیل بیماری قلبی خود را از دست می دهند، گفت: بارها در اطراف خود متوجه شده ایم که افرادی که فوت کرده اند در مرگ و مواردی از این دست دچار ایست قلبی می شوند. در حالی که این فرد به گفته برخی دیگر سابقه بیماری قلبی نداشته و در واقع علت مرگ به دلیل تداوم عفونت های قدیمی بوده است که در سال های گذشته به دلیل سرماخوردگی درمان مناسبی نداشته و یا بیمار تحت درمان قرار نگرفته است. داروهای خود را به طور کامل مصرف نکند که به مرور زمان عفونت ها را به بیماری های دیگری مانند آرتریت روماتوئید منتقل کرد.

87066dfa c15a 493c 8b39 9682825a37ad خبر خاکستری

وی افزود: نباید راضی باشیم که بر اثر سهل انگاری ما بزرگسالان، کودکان و نوجوانان مجبور به مصرف مواد مخدر شوند. آنها جلوتر هستند و در این روش امکان مصرف دارو برای اکثر آنها مطمئن خواهد بود. بنابراین اگر مسئولان آموزش و پرورش قبل از روش حضوری و اعتراض اولیای دانش آموزان و برخی از اولیای مدرسه چنین نظری داشته باشند سخت در اشتباه هستند.

مجیدپور افزود: مسئولان نباید فراموش کنند که در حال حاضر در ابتدای توزیع واریانت آمیکرون هستیم و به مرور زمان دامنه این واریانت در کشور گسترش می یابد. اگر به خاطر داشته باشید حدود 2 هفته پیش اولین عفونت امیکرون در کشور ثبت و گزارش شد و امروز در رسانه های رسمی کشور و سایت های مرتبط با وزارت بهداشت بیش از 6000 مورد عفونت امیکرون به ثبت رسیده است. !! نگاهی گذرا به چنین آماری نشان می دهد که کشور در خطر بزرگی قرار دارد. در عین حال باید بگویم که میزان ابتلا به امیکرون به طور تصاعدی در حال افزایش است و 6000 نفر مبتلا به این بیماری در کشور امروز به چند میلیون و حتی چند ده میلیون نفر در ماه آینده خواهد رسید و شرایط این جهش در کشور فراهم است. با استعداد

5c114b9b 96ee 485e b4f8 0f5842ea4f5d خبر خاکستری

وی در پایان سخنان خود گفت: اکنون با توجه به همه این تفاسیر باید به برخی مسئولان گوشزد کرد که در تصمیم گیری های خود از عصا استفاده کنند و عجولانه و هیجانی تصمیم نگیرند. هر چند ترس آنها قابل درک و احترام است، اما خدای ناکرده این تصمیم مسئولانه است.» ممکن است عواقب ناخوشایندی برای مردم و کشور به همراه داشته باشد، اما امیدواریم مردم و مسئولان دست در دست هم شرایط را فراهم کنند. هر چه زودتر این بیماری مهلک و عجیب را کنترل و ریشه کن کنید و مردم به زودی به زندگی بی دغدغه خود بازگردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید