انتشار هفتمین سند طبقه بندی شده اطلاعاتی آمریکا درباره پهپادهای ایرانی

انتشار هفتمین سند طبقه بندی شده اطلاعاتی آمریکا درباره پهپادهای ایرانی

یک مقام ارشد نظامی آمریکا که روز سه شنبه با المنانیتور گفت و گو کرد، گفت: حجم زرادخانه هواپیماهای بدون سرنشین ایران نگرانی اصلی فرماندهان آمریکایی در منطقه است.

آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا روز سه‌شنبه گزارشی طبقه‌بندی نشده منتشر کرد که در آن پهپادهای روسیه در اوکراین را با پهپادهای ایرانی در خاورمیانه به صورت بصری مقایسه کرد.

بر اساس گزارش المانیتور؛ این سند هفت صفحه ای بر تصاویر منبع باز تکیه دارد و برای تقویت آنچه مقامات ایالات متحده برای ماه ها گفته اند، عمل می کند. واشنگتن ماه‌ها گفته بود که بسیاری از پهپادهای روسیه که در جنگ اوکراین استفاده می‌شوند، در واقع ساخت ایران هستند.

این گزارش شامل تصاویری از پهپادهای شید-136، شاهد-131 و مهاجر-6 است که همگی در نبرد در اوکراین مستند شده اند.

چرا این مهم است؟

گزارش آژانس اطلاعات دفاعی ایالات متحده چیز جدیدی ارائه نمی دهد، اما تنها یک روز پس از آن منتشر می شود که دولت بریتانیا برای اولین بار مدارکی مبنی بر انتقال تسلیحات از ایران به یمن در نقض قطعنامه های 2231 و 2140 شورای امنیت به سازمان ملل ارائه کرد.

قدم بعدی چیست؟

دولت بایدن به متحدان خود متوسل شد تا به ساخت و تشکیل پرونده ای در سازمان ملل درباره تسلیحات ایران کمک کنند.

مقامات کاخ سفید و پنتاگون هشدار داده اند که همکاری دفاعی نوپای ایران با روسیه احتمالاً توانایی حمله پهپادی تهران علیه همسایگانش را تقویت می کند.

یک مقام ارشد دفاعی آمریکا هفته گذشته به خبرنگاران گفت: «ایرانی‌ها در حال انجام تمرینات بزرگ تجهیزات خود در اوکراین هستند که هنوز برای ایجاد تهدید در خاورمیانه پیچیده‌تر نشده است».

یکی دیگر از مقامات ارشد نظامی آمریکا که روز سه شنبه با المنایتور گفتگو کرد، گفت: حجم زرادخانه هواپیماهای بدون سرنشین ایران یکی از نگرانی های اصلی فرماندهان آمریکایی در منطقه است.

دیدگاهتان را بنویسید